شرکت فاکس و کمپین ترامپ با شکایت FEC مواجه شدند


دو گروه مترقی از کمیسیون انتخابات فدرال می‌خواهند که شرکت فاکس و کمپین ۲۰۲۰ رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به دلیل نقض قوانین مالی مبارزات انتخاباتی بررسی کند.

روز جمعه، End Citizens United PAC شکایتی را به FEC تسلیم کرد و استدلال کرد که روپرت مرداک، رئیس شرکت فاکس، زمانی که تبلیغات مبارزاتی جو بایدن و استراتژی مناظره را با جارد کوشنر، مشاور ترامپ به اشتراک گذاشته، قانون را زیر پا گذاشته است.

مبادله اطلاعات محرمانه برای اولین بار در هفته جاری در پرونده افترای Dominion Voting Systems علیه فاکس نیوز و فاکس Corp منتشر شد. بر اساس پرونده ای که به استناد به سوگند مرداک استناد می کند، رئیس فاکس اعتراف کرده است که پیش نمایشی از تبلیغات را با کوشنر ارائه کرده است. علنی بودند و همچنین استراتژی مناظره بایدن را در طول مبارزات انتخاباتی 2020 به اشتراک گذاشتند.

End Citizens United PAC، گروهی که برای اصلاحات مالی کمپین فشار می آورد، نسخه ای از شکایت خود را به طور انحصاری با NBC News به اشتراک گذاشت. به گفته این گروه، حداکثر مجازات پنج سال حبس و جریمه نقدی معادل 200 درصد ارزش سهم است.

«اقدام وقیحانه و بی‌رحمانه شرکت فاکس یک مشارکت شرکتی ممنوع است. تیفانی مولر، رئیس End Citizens United نوشت: کمیسیون باید فوراً تحقیق کند.

در این بایگانی آمده است که کمپین ترامپ نیز با افشا نکردن کمک نقدی، قانون را زیر پا گذاشته است. نه شرکت فاکس و نه کمپین ترامپ فوراً درخواست اظهار نظر نکردند.

Media Matters for America همچنین شکایتی را در روز جمعه علیه این دو نهاد به FEC ارائه کرد و ادعا کرد که فاکس “کمک غیرقانونی غیرقانونی غیرقانونی شرکت” را انجام داده است.

Dominion از فاکس نیوز و فاکس کورپ به مبلغ 1.6 میلیارد دلار شکایت کرده است و استدلال می‌کند که با انتشار آگاهانه ادعاهای تقلب بی‌اساس در مورد تجهیزات انتخاباتی، سازنده سیستم‌های رای‌گیری را بدنام کرده است. فاکس نیوز از پوشش خود دفاع کرده و از شکایت افترا به عنوان “بی اساس” انتقاد کرده است.