سخنرانی بایدن در مورد وضعیت اتحادیه، او را برای انتخاب مجدد در سال 2024 مطرح خواهد کرد


دومین سخنرانی بایدن در مورد وضعیت اتحادیه وعده می دهد که کمی متعادل کننده باشد. در طول دو سال گذشته، او بین سرزنش جمهوری‌خواهان و محاکمه کردن با آنها در حال تلاش برای پیشبرد سیاست‌هایش بوده است. همین هفته گذشته، او به یک حضار از فعالان دموکرات گفت که حزب جمهوری‌خواه «هیجان زده» شده است.

این مقام کاخ سفید گفت، روز سه‌شنبه، او احتمالاً چهره دو حزبی‌تری از خود نشان می‌دهد و این نکته را بیان می‌کند که دو طرف می‌توانند در صورت همکاری با یکدیگر کارهای زیادی انجام دهند. بایدن در حال آزمایش برخی از موضوعاتی است که احتمالاً از آن استفاده می کند، از جمله اینکه ایالات متحده در زمینه نفوذ اقتصادی و ژئوپلیتیکی در حال پیشرفت است – چیزی که هر دو طرف می توانند آن را تحسین کنند.

جاش گاتهایمر، نماینده دموکرات نیوجرسی، گفت: “این سخنرانی فرصت خوبی برای رئیس جمهور است تا راه خود را به جلو ارائه دهد.” “این باید لحنی خوش بینانه و خوش بینانه داشته باشد.”

با این حال، شانس موفقیت های بزرگ دو حزبی بسیار دور به نظر می رسد. رئیس جمهور جدید، کوین مک کارتی، جمهوری خواه، پشت بایدن در مجلس نمایندگان خواهد نشست – نه نانسی پلوسی دموکرات که با از دست دادن اکثریت حزبش در انتخابات میان دوره ای، نقش رهبری خود را از دست داد.

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا انگیزه کمی برای همکاری با بایدن و حفظ سابقه او در آستانه انتخابات 2024 دارند. جیم جردن، نماینده جمهوری‌خواه اوهایو، که رئیس جدید کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا است، در کنفرانسی با فعالان محافظه‌کار در آگوست گذشته گفت که تحقیقات حزب جمهوری‌خواه در مورد دولت بایدن به شکل‌گیری رقابت سال 2024 کمک می‌کند، زمانی که من امیدوارم و فکر می‌کنم رئیس‌جمهور است. ترامپ دوباره نامزد خواهد شد و ما باید مطمئن شویم که او پیروز خواهد شد.»

نماینده جیم جردن در جریان جلسه کمیته قضایی مجلس نمایندگان در واشنگتن دی سی سخنرانی می کند
نماينده جيم جردن، نماينده جمهوري آمريكا، روز چهارشنبه در يك نشست كميته قضايي مجلس در واشنگتن دي سي سخن مي گويد.درو انگرر / گتی ایماژ

برخی از کسانی که با او کار کرده اند می گویند، در مواجهه با کنگره دوپاره، تمرکز واقع بینانه تر برای نیمه آخر دوره ریاست جمهوری بایدن، اجرای بسته های هزینه تریلیون دلاری است که او امضا کرده است.

دیوید کامین، یکی از اعضای سابق شورای اقتصاد ملی بایدن، گفت: «برخی از مهمترین کارهایی که در نیمه دوم دوره انجام خواهد شد، اجرای این اولویت ها است. شانس تصویب لوایح بلندپروازانه تر از طریق آرای دو حزبی “در حال حاضر بد به نظر می رسد.”

نه اینکه گروه های ذینفع دموکرات تسلیم شوند. در آستانه سخنرانی، متحدان رئیس‌جمهور به طور خصوصی با کارکنان کاخ سفید ملاقات کرده‌اند و از او خواسته‌اند که از این انجمن برای شروع کارهای ناتمام دستور کار خود استفاده کند.

امید آنها این است که این سخنرانی در پشت ابتکارات مختلفی که در کاپیتول هیل در حال فروپاشی هستند، حرکتی ایجاد کند: پیشنهادهایی برای جلوگیری از سوء استفاده پلیس، محافظت از حقوق رای و ایجاد مسیرهایی برای شهروندی برای مهاجران غیرقانونی. بایدن برای یادآوری دردناک خشونت پلیس فقط باید به گالری مجلس نگاه کند. در میان مهمانان والدین تایر نیکولز، که چند روز پس از ضرب و شتم پلیس در ممفیس، تنسی، جان باختند، خواهند بود.

مارک موریال، رئیس اتحادیه ملی شهری و شهردار سابق نیواورلئان، می‌گوید: «رئیس‌جمهور باید تشخیص دهد که شکل‌دهی به افکار عمومی ممکن است اکنون مهم‌تر از تلاش برای تبدیل شدن به موفق‌ترین مکانیک قانون‌گذاری باشد».

موریال افزود: اکنون زمان آن نیست که “به سادگی بنشینیم و بگوییم، “من نمی توانم این یا آن را به دلیل کنگره انجام دهم.” “مردم رئیس جمهور را برای عضویت در کنگره استخدام نمی کنند.”

کشیش آل شارپتون پیشنهاد کرد که برای الهام گرفتن، بایدن به سخنرانی ملی که توسط رئیس جمهور سابق لیندون جانسون ارائه شده است، نگاه کند. این سخنرانی وضعیت اتحادیه نبود، اما در مارس 1965 جانسون به دنبال ضرب و شتم معترضانی که قصد داشتند به نام حق رای از پل ادموند پتوس عبور کنند، یک سخنرانی حقوق مدنی ایراد کرد. جانسون در یک سخنرانی که انگیزه ای برای تصویب قانون حقوق رای در اواخر همان سال بود، متعهد شد: «ما بر آن غلبه خواهیم کرد».

شارپتون گفت: “او باید لحظه ای جانسون داشته باشد و با این واقعیت برخورد کند که ما مسائل مربوط به حقوق مدنی زمان خود را انتخاب نمی کنیم، اما اینها مسائل زمان ما هستند و ما باید بایستیم و با آنها مقابله کنیم.” که هفته گذشته همراه با هریس در مراسم تشییع جنازه نیکولز صحبت کرد.

آنچه عموم مردم از سخنرانی می خواهند، سؤالی کاملاً متفاوت است. برای بایدن، یکی از یافته‌های نگران‌کننده از نظرسنجی NBC این است که تعداد زیادی از آمریکایی‌ها در انجام این کار تردید دارند. تنها 28 درصد معتقدند که او از نظر روحی و جسمی به اندازه کافی سالم است که بتواند رئیس جمهور شود – در مقایسه با 33 درصد در سال قبل.

بایدن، مسن ترین فردی که تاکنون به عنوان رئیس جمهور خدمت کرده است، در صورت نامزدی مجدد و پیروزی در پایان دور دوم ریاست جمهوری، ۸۶ ساله خواهد شد.

جف شسول، یک سخنرانی نویس در کاخ سفید بیل کلینتون، که در پیش نویس وضعیت اتحادیه او کمک کرد، گفت: «بیش از هر ابتکار سیاستی که او از آن حمایت می کند یا هر خط لفاظی خاصی، این سخنرانی بر اساس میزان شفاف و قوی به نظر می رسد. سخنرانی‌های سال‌های 1999 و 2000. «سلامتی، تناسب اندام و نشاط او موضوع سخنرانی است، چه او آن را بخواهد یا نه و مهم نیست که در مورد چیز دیگری چه می‌گوید. اگر او زمین بخورد، این تمام چیزی است که کسی در مورد آن صحبت خواهد کرد.

«خوب این است که انتظارات از نظر کیفیت سخنرانی بایدن و روان بودن او بسیار پایین است. اگر او یک سخنرانی واقعاً خوب، واضح و پرانرژی ارائه کند، این سؤالات درباره مسن‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا را برطرف نمی‌کند، اما به جای اینکه برای مدتی این نگرانی‌ها را تغذیه کند، حداقل ساکت خواهد شد.»