دموکرات ها اولین ایالت انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری کارولینای جنوبی را تشکیل می دهند



فیلادلفیا – کمیته ملی دموکرات روز شنبه رسما آیووا و نیوهمپشایر را از جایگاهی که برای دهه‌ها قبل از انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری از آن برخوردار بودند خلع کرد و توصیه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای تقویم سال 2024 را تأیید کرد.

کارولینای جنوبی اکنون همه چیز را برای دموکرات ها آغاز خواهد کرد، با میشیگان – و احتمالا جورجیا – در بزرگترین تغییر انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در سال های اخیر به ایالت های اولیه می پیوندند، در حالی که نوادا دوم خواهد شد.

اگر قانونگذاران جمهوری خواه و فرماندار نیوهمپشایر قانون ایالتی را تغییر دهند، می تواند در همان روز نوادا به کار خود ادامه دهد. گرجستان نیز به همکاری مقامات جمهوری خواه نیاز دارد تا از فرصت جدیدی که اکنون در دسترس آنهاست استفاده کند.

جمهوری‌خواهان به نقش‌های سنتی آیووا و نیوهمپشایر برای انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری خود در سال 2024 پایبند هستند، اما دموکرات‌ها سال‌هاست که به دنبال ارتقای ایالت‌های متنوع‌تر هستند.

جیمی هریسون، رئیس DNC، گفت: «این تقویم کاری را انجام می‌دهد که مدت‌ها به تعویق افتاده است». “این رای دهندگان سیاهپوست را در پیشانی روند کارولینای جنوبی قرار می دهد. نوادا را حفظ می کند، جایی که لاتین تبارها در حال ایجاد قدرت بوده اند… و میشیگان، سرزمین مرکزی، جایی که اتحادیه ها طبقه متوسط ​​این کشور را ساخته اند. و جورجیا، خط مقدم جنوب جدید.”

هریسون اضافه کرد: «حزب دموکرات شبیه آمریکا است و این پیشنهاد نیز همینطور است.»

تقویم جدید کارولینای جنوبی را ابتدا در 3 فوریه 2024، به دنبال آن نیوهمپشایر و نوادا در 6 فوریه، سپس جورجیا در 13 فوریه و میشیگان در 27 فوریه قرار می دهد. پس از آن، هر ایالتی آزاد است که دوره مقدماتی خود را برنامه ریزی کند. زمانی که آنها می خواهند

این حزب در نهایت اراده سیاسی برای متزلزل ساختن وضعیت موجود را پس از شکست آیووا در جلسات حزبی خود در سال 2020 اعمال کرد که نتایج را برای روزها به تعویق انداخت و با تغییر بیشتر ایالت به ستون جمهوری خواهان.

با این حال، تقویم هنوز نهایی نیست، زیرا اکنون این بر عهده ایالت هاست که تاریخ های اولیه خود را تغییر دهند تا مطابقت داشته باشند. کارولینای جنوبی، نوادا و میشیگان قبلاً موضع خود را مدون کرده‌اند، در حالی که سایرین این کار را نکرده‌اند.

دموکرات‌های آیووا و نیوهمپشایر با تقویم جدید مخالفت کردند و هشدار دادند که باز کردن تقویم برای تغییر می‌تواند با دعوت از سایر ایالت‌ها برای تلاش برای تضعیف و آسیب رساندن به چشم‌انداز انتخاباتی دموکرات‌ها در ایالت‌هایشان، هرج و مرج ایجاد کند.

ریتا هارت، رئیس حزب دموکرات آیووا، گفت که حذف آیووا این حزب را در معرض اتهاماتی قرار می دهد که «به آیووا و مناطق روستایی آمریکا پشت کرده اند».

با این حال، موضوع مهم‌تر، نیوهمپشایر است، جایی که یک قانون ایالتی الزام می‌کند که اولین دوره مقدماتی را یک هفته قبل از هر ایالت دیگر در کشور برگزار کند.

دموکرات‌های نیوهمپشایر برای تلاش برای یافتن راه‌حلی زمان بیشتری درخواست کرده‌اند، اما بیشتر دموکرات‌ها می‌گویند این نوشته روی دیوار است و انتظار دارند راه‌حلی برای این بن‌بست وجود نداشته باشد.

در عوض، به نظر می‌رسد که نیوهمپشایر با یک انتخابات مقدماتی بدون مجوز در میان دموکرات‌ها پیش می‌رود، حتی اگر این بدان معناست که حزب نمایندگان کنگره ملی دموکرات‌ها را در سال آینده از دست خواهد داد و هر نامزدی که نام خود را بر زبان بیاورد. رای دهی با مجازات های شدیدی از سوی DNC مواجه خواهد شد، مانند محرومیت از مراحل مناظره یا از دست دادن دسترسی به پرونده رای دهندگان.

جوآن داودل، عضو DNC نیوهمپشایر، گفت: «با وجود این واقعیت که ما توانایی تغییر یکجانبه قوانین ایالتی را نداریم، DNC قرار است ما را مجازات کند. این فقط به رئیس جمهور بایدن در ایالت میدان نبرد بنفش ما آسیب می رساند.»

دموکرات‌ها ممکن است با فردی مانند ماریان ویلیامسون، نویسنده معنوی که یک کمپین انتخاباتی طولانی در سال 2020 را اداره کرد، به عنوان برجسته‌ترین دموکرات در رأی‌گیری در انتخابات مقدماتی غیرمجاز نیوهمپشایر به پایان برسد.

داودل افزود: «اگر پرزیدنت بایدن برای نیوهمپشایر ثبت نام نکند، می‌تواند فرصتی را برای یک نامزد شورشی فراهم کند تا در اولین انتخابات مقدماتی سال 2024 شرکت کند و پیروز شود – چیزی که هیچ‌کس در این اتاق نمی‌خواهد ببیند».

اما در حزبی که پشت بایدن متحد شده بود، همدردی چندانی برای مصیبت آنها وجود نداشت.

دبی دینگل، نماینده میشیگان، یکی از اعضای DNC از ایالت تازه ارتقاء یافته، گفت: «هیچ ایالتی نباید ابتدا قفلی برای رفتن داشته باشد.

کسانی که به نفع تقویم جدید صحبت کردند بسیار بیشتر از همکاران خود از آیووا یا نیوهمپشایر تشویق شدند.

نیکما ویلیامز، نماینده جورجیا، که همچنین رئیس حزب دموکرات ایالتی است، گفت: «بله، برای مدت بسیار طولانی، تقویم نامزدی حزب ما این کشور را منعکس نکرده است. پس از امروز، می‌توانیم با افتخار بگوییم که صداهایی را که برای مدت طولانی خاموش شده‌اند، بالا برد.»