آخرین استراتژی کمپین انتخاباتی بایدن: زیر پوست ترامپ بروید



در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای شکست دادن دونالد ترامپ تلاش می کند، به طور فزاینده ای بر روی هدف دیگری که فکر می کند به او کمک می کند تا به آن دست یابد متمرکز شده است: زیر پوست خود قرار گرفتن.

در هفته‌های اخیر، چه در محیط‌های خصوصی و چه در محیط‌های عمومی، بایدن نظرات گسترده شخصی، گزنده و اغلب طعنه‌آمیز را علیه رقیب جمهوری‌خواه خود افزایش داده و چالش‌های مالی، سرعت مبارزات انتخاباتی و حتی وزن خود را هدف قرار داده است.

به گفته دستیاران و مشاوران متعدد آشنا با این رویکرد، این یک استراتژی است که عمدتا توسط خود بایدن هدایت می شود.

یکی از دستیاران بایدن گفت: “این اوست و ما از او پیروی می کنیم.” فقط چیزی در مورد جو بایدن وجود دارد که بیش از هر کس دیگری زیر پوست دونالد ترامپ می رود و فکر می کنم جو بایدن این را می داند.

در یک گردهمایی ستارگانی که غروب پنجشنبه 26 میلیون دلار برای کمپین انتخاباتی او به ارمغان آورد، از بایدن پرسیده شد که در انتخابات 2024 چه چیزی در خطر است. او پس از پاسخ به انتقاد گسترده از مواضع ترامپ، نتیجه گرفت: «همه کارهایی که او انجام می‌دهد بسیار قدیمی هستند… کمی قدیمی و نامتناسب».

بایدن همچنین از استقامت بدنی رئیس‌جمهور سابق در حالی که داستانی را بازگو می‌کرد، گفت‌وگوی کوتاهی را که در مورد گلف در کاخ سفید داشتند، بلافاصله پس از انتخاب ترامپ بیان می‌کرد.

بایدن با خنده گفت: «این را یک بار قبلاً به او گفتم، زمانی که او قبل از سوگند به اوال آمد.

به گفته دو دستیار و یکی از مشاوران ارشد، که بایدن اغلب در جلسات داخلی کارکنان از کنایه‌های مشابه استفاده می‌کند، رئیس‌جمهور خودش این جوک‌ها را مطرح کرد.

یکی از دستیاران گفت: «او اینها را از سرآستین می آورد.

در اوایل ماه جاری، رئیس‌جمهور مستقیماً به مشکلات حقوقی و مسائل مالی ترامپ پرداخت و گفت: «روز پیش مردی شکست‌خورده» که «قرض او را شکسته بود» به او نزدیک شد.

بایدن هفته گذشته به گروهی از اهداکنندگان در هیوستون گفت: «باید می‌گفتم: «متاسفم دونالد، نمی‌توانم کمکت کنم».

کمپین او حتی ترامپ را “دان شکسته” نامیده است.

تیم بایدن فکر می‌کند که این نوع اظهارنظرها و شوخی‌ها ممکن است به دو دلیل در میان رای‌دهندگان طنین‌انداز باشد: یکی از دستیاران گفت: «ریشه‌دار است»، اینکه بایدن در هسته‌اش چه کسی است و به این دلیل که اگر این حرف‌ها وجود نداشته باشد، به خوبی کار نمی‌کند. اصالت به آن

در حالی که تضاد مواضع سیاسی آنها برای رئیس جمهور مهم است، یک مشاور گفت بایدن “کاملاً محرک” ارائه یک تفاوت شخصیتی “فحش” با ترامپ است.

دستیاران می گویند طبیعی ترین مکان برای انجام این کار در مسیر مبارزات انتخاباتی است که قبلاً در هفته های اخیر به نمایش گذاشته شده است.

بایدن مرتباً از ترامپ به‌عنوان «بازنده» یاد می‌کند و بر این واقعیت تأکید می‌کند که شکست در انتخابات 2020 هم در جمع‌آوری کمک‌های مالی خصوصی و هم در اظهارات جلوی دوربین در افتتاحیه دفتر کارزار انتخاباتی.

دستیاران و مشاوران تنها انتظار دارند که این روند در ماه های آینده ادامه یابد، زیرا کمپین به حالت کامل انتخابات عمومی وارد می شود.

یکی از دستیاران بایدن گفت: او دونالد ترامپ را مانند یک کتاب می خواند و تماشای آن لذت بخش است.

استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، در پاسخ به درخواست پاسخ به کنایه‌های رئیس‌جمهور، از بایدن به خاطر میزبانی از جمع‌آوری کمک مالی با رئیس‌جمهوران سابق باراک اوباما و بیل کلینتون انتقاد کرد، در حالی که ترامپ روز پنجشنبه در مراسم تشییع جاناتان دیلر، افسر پلیس کشته شده نیویورک شرکت کرد.

چونگ در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ به زندگی و میراث افسر دیلر احترام گذاشت و به خانواده، دوستان و پلیس نیویورک برای از دست دادن وحشتناک آنها احترام گذاشت. در همین حال، سه استوگ – بایدن، اوباما و کلینتون – با خیرین نخبه و نامعلوم خود در جمع آوری کمک های مالی در شهر حضور داشتند.

در جلسات کوچکتر با کارمندان ارشد، بایدن شوخی هایی درباره ترامپ می کند که سپس به محتوای دیجیتالی بزرگتری که تلاش برای انتخاب مجدد در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی استفاده می شود، وارد می شود.

بارزترین تظاهر آن تکیه دادن به میم «دارک براندون» است که عکسی از بایدن با لیزرهای قرمز که از چشمانش پرتاب می‌شود را نشان می‌دهد.

خود بایدن تصویری را که از محافل جناح راست سرچشمه می‌گیرد، در تلاش برای تمسخر تئوری‌های توطئه‌ای که آن را متقبل شده است، کاملا پذیرفته است.

در پایان مراسم جمع آوری کمک های مالی شهر نیویورک با اوباما و کلینتون، این سه نفر با زدن عینک آفتابی هوانوردی بدنام بایدن بهترین برداشت خود را از بایدن انجام دادند.

قبل از ترک صحنه، بایدن به طعنه گفت: «به هر حال، دارک براندون واقعی است».