برای کاهش خطر دیابت با چه سرعتی باید راه بروید؟



شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد پیاده روی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را همراه با سایر بیماری ها مانند سرطان، بیماری قلبی و زوال عقل کاهش می دهد.

انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند روزانه 10000 قدم بردارید یا روزانه حداقل 30 دقیقه پیاده روی کنید تا خطر دیابت شما کاهش یابد.

راه رفتن با سرعت بیشتر می تواند این مزیت را بهبود بخشد، اما محققان تا کنون سرعت ایده آلی را شناسایی نکرده اند.

تحلیلی که روز سه شنبه در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شد، نشان می دهد که مستقل از مسافت یا تعداد قدم ها، راه رفتن حداقل 2.5 مایل در ساعت می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. این معادل یک پیاده روی تند است – حدود 87 قدم در دقیقه برای مردان و 100 قدم در دقیقه برای زنان.

بر اساس این تحقیق، زمانی که افراد به این آستانه رسیدند، با افزایش سرعت، خطر آنها همچنان کاهش می یابد. هر 0.6 مایل در ساعت افزایش در سرعت راه رفتن در آنالیز با 9 درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه بود.

این تجزیه و تحلیل نتایج 10 مطالعه شامل بیش از 500000 نفر از ایالات متحده، ژاپن و بریتانیا را که عادات راه رفتن خود را گزارش کردند، جمع آوری کرد. خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که سرعت پیاده‌روی متوسط ​​2 تا 3 مایل در ساعت دارند، در مقایسه با افرادی که با سرعت کمتری شبیه به پیاده‌روی می‌روند، 15 درصد کمتر است.

پیاده روی سریع (3 تا 4 مایل در ساعت) با 24٪ کمتر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه بود، در حالی که قدم زدن (بیش از 4 مایل در ساعت) با 39٪ کاهش خطر مرتبط بود.

احمد جایدی، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «در حالی که استراتژی‌های فعلی برای افزایش زمان پیاده‌روی و افزایش گام‌ها در روز ممکن است رویکرد خوبی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 باشد، بهتر است افراد را به راه رفتن با سرعت‌های سریع‌تر تشویق کنیم.» محقق تغذیه دانشگاه علوم پزشکی سمنان.

پیاده روی سریع می تواند چربی بدن را کاهش دهد که به نوبه خود خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. اما جایدی گفت که کاهش چربی بدن به طور کامل کاهش خطر دیابت را در میان شرکت کنندگان در تجزیه و تحلیل او توضیح نمی دهد.

او گفت که راه رفتن با سرعت‌های سریع‌تر به کاهش مقاومت انسولین یا افزایش تحمل به انسولین، هورمونی که به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند، کمک می‌کند.

دکتر فرانک هو، رئیس بخش تغذیه در هاروارد گفت: “افزایش سرعت راه رفتن نه تنها ضربان قلب شما را افزایش می دهد، بلکه انقباضات عضلانی شما را نیز افزایش می دهد. این می تواند به بهبود حساسیت به انسولین کمک کند، که برای پیشگیری از دیابت بسیار مهم است.” مدرسه بهداشت عمومی تی چان، که بخشی از تجزیه و تحلیل نبود.

به طور کلی، وزارت بهداشت و خدمات انسانی توصیه می کند که افراد در هفته 150 تا 300 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​مانند پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری، 75 تا 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی شدید مانند دویدن یا دویدن یا ترکیبی از آنها داشته باشند. .

آماندا پالوچ، اپیدمیولوژیست و حرکت شناس در دانشگاه ماساچوست آمهرست، که درگیر این فعالیت نبود، گفت: «پیاده روی حداقل 2.5 مایل در ساعت ممکن است هدف خوبی برای برخی افراد باشد تا به آن فعالیت با شدت متوسط ​​دست پیدا کنند. پژوهش.

او گفت، با این حال، دستیابی به این سرعت ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد، بسته به سن، سطح آمادگی جسمانی و وضعیت سلامتی آنها. پالوچ گفت، یک قانون کلی بهتر این است که با سرعتی راه بروید که بتوانید صحبت کنید اما نمی توانید کلمات آهنگ مورد علاقه خود را بخوانید – نشانه آن است که ضربان قلب شما به اندازه کافی بالا رفته است.

به گفته جوخن کرسلر، استاد علوم ورزشی و تغذیه در دانشگاه ایالتی سن دیگو، افراد ممکن است همچنان بتوانند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را با سرعت کمتر از 2.5 مایل در ساعت کاهش دهند. او گفت، این تحلیل جدید بررسی نکرد که آیا پیاده روی آهسته خطر ابتلا به دیابت را در مقایسه با عدم پیاده روی کاهش می دهد یا خیر.

این را اینگونه نگیرید که اگر به اندازه کافی تند راه نمی‌روید، کارساز نیست. قطعاً این چیزی نیست که در این مقاله آمده است. انجام کاری بهتر از هیچ کاری است.

او گفت که محققان تمایل دارند زمانی که افرادی با پایین ترین سطح فعالیت شروع به افزایش حرکات خود کنند، بزرگترین پیشرفت ها در نتایج سلامتی را مشاهده کنند. او افزود و مقدار ورزش معمولاً مهم ترین است.

کرسلر گفت: “چند قدمی که انجام می دهید احتمالا مهمتر از سرعت انجام آنهاست.”