ترامپ و تیم جدید وکلا برای اولین بار در دادگاه در پرونده اسناد طبقه بندی شده حضور خواهند یافت


در میان تشدید تدابیر امنیتی و تظاهرات پیش‌بینی‌شده، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قرار است روز سه‌شنبه در دادگاه فدرال در میامی حاضر شود تا با اتهامات گمراه کردن بازرسان و سوءاستفاده از اسرار کشور روبرو شود.

ترامپ 76 ساله قرار است در ساعت 3 بعدازظهر به وقت شرقی در برابر قاضی دادگاه حاضر شود و در کنار متهم و دستیارش، والت نائوتا، 40 ساله محاکمه شود.

برای پوشش زنده با ما همراه باشید

ترامپ هفته گذشته به 37 فقره جنایت فدرال از جمله حفظ عمدی اطلاعات دفاع ملی، اظهارات و اظهارات نادرست و توطئه برای ایجاد مانع از اجرای عدالت متهم شد.

تصویر: رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در 10 ژوئن سوار هواپیما در نیوآرک، نیوجرسی می شود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در 10 ژوئن در نیوآرک، نیوجرسی، سوار هواپیما می شود.جبین باتسفورد / واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ

رئیس‌جمهور سابق که پس از استعفای دو عضو تیم حقوقی‌اش در روز جمعه برای یافتن وکیل محلی تلاش کرده است، در اولین حضور خود توسط وکیل تاد بلانچ و کریس کیس، وکیل کل سابق فلوریدا و متحد فرماندار رون دیسانتیس، وکالت خواهد کرد. به گفته یک منبع آگاه از وضعیت، رقیب اصلی ترامپ در سال 2024.

هنوز مشخص نیست که آیا تیم حقوقی ترامپ روز سه شنبه شامل سایر وکلا خواهد بود یا خیر.

ترامپ هر گونه تخلفی را رد کرده و معتقد است که حق داشتن این اسناد را داشته است. او گفته است که این دادستان انگیزه سیاسی داشته و قول داده است در صورت انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور این کشور انتقام خواهد گرفت.

ترامپ در پستی در Truth Social، پلتفرم رسانه اجتماعی خود، با تمام حروف بزرگ نوشت: «اکنون که «مهر» شکسته شده است. من یک “دادستان” ویژه واقعی برای تعقیب فاسدترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده، جو بایدن، منصوب خواهم کرد.

انتظار نمی رود ترامپ در دادگاه اظهار نظر علنی کند و قرار است سه شنبه شب در ملک خود در بدمینستر نیوجرسی سخنرانی کند. این رویداد در ابتدا به عنوان یک جمع آوری کمک مالی خصوصی برای تولد 77 سالگی او، که چهارشنبه است، برنامه ریزی شده بود.

یک منبع مجری قانون به ان‌بی‌سی نیوز گفت، با عکس موجود در پایگاه داده رزرو ایمن دولت که برای عموم قابل دسترسی نیست، در طول فرآیند رزرو هیچ «شات لیوان» از ترامپ وجود نخواهد داشت. از او انگشت نگاری الکترونیکی خواهد شد.

ترامپ باید به عنوان بخشی از این فرآیند، داده های شخصی مانند شماره تلفن، آدرس و شماره تامین اجتماعی خود را ارائه دهد. دست او نیز بدون استفاده از جوهر به صورت دیجیتالی اسکن می شود.

رئیس پلیس میامی، مانی مورالس، روز دوشنبه گفت که شهر برای احتمال حضور هزاران معترض در دادگاه آماده می شود و با شرکای فدرال، ایالتی و محلی “برای اطمینان از اینکه ما نه تنها صلح و نظم” را حفظ می کنیم، هماهنگی می کند، بلکه توانایی را نیز حفظ می کند. تظاهرکنندگان “برای بیان خود و حقوق متمم اول خود”.

صدها تماشاگر، روزنامه نگار و فعال در خارج از دادگاه تجمع کردند، اما تنها 20 نفر مجاز به ورود به اتاق برای حضور ترامپ خواهند بود.

در کیفرخواست آمده است که ادعای ترامپ در مورد این اسناد به محض خروج وی از قدرت منقضی شده است، اما او عمداً به اسناد فوق محرمانه و سایر اسناد طبقه بندی شده پایبند بوده است، در برخی موارد بیش از یک سال و نیم پس از خروج از قدرت. این ادعا می‌کند که او گنجینه‌ای از اسناد طبقه‌بندی‌شده را حتی پس از اینکه با احضاریه برای بازگرداندن آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفت، نگه داشته و وکلای خود را گمراه کرده تا فکر کنند همه آنها بازگردانده شده‌اند.

این اسناد «شامل اطلاعاتی در مورد قابلیت‌های دفاعی و تسلیحاتی ایالات متحده و کشورهای خارجی بود. برنامه های هسته ای ایالات متحده؛ آسیب پذیری های احتمالی ایالات متحده و متحدانش در برابر حمله نظامی؛ و برای انتقام گیری احتمالی در پاسخ به یک حمله خارجی برنامه ریزی می کند.» در کیفرخواست آمده است.

او همچنین با این اطلاعات رفتاری بی‌رحمانه داشت – گاهی اوقات آنها را روی صحنه در سالن رقص در استراحتگاه فلوریدا و در حمام در کنار توالت نگه می‌داشت.


این تصویر که در کیفرخواست علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا موجود است، جعبه‌های اسناد را نشان می‌دهد که در حمام و دوش در اتاق دریاچه در املاک مار-آ-لاگو ترامپ در پالم بیچ، فلوریدا ذخیره شده است. ترامپ با 37 اتهام جنایت مرتبط با سوء استفاده از اسناد طبقه بندی شده بر اساس کیفرخواستی که مهر و موم نشده است جمعه، 9 ژوئن 2023.
تصویر موجود در کیفرخواست، جعبه‌هایی از اسناد را نشان می‌دهد که در حمام و دوش در اتاق دریاچه در املاک مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در پالم بیچ، فلوریدا ذخیره شده است.بخش دادگستری از طریق AP

در کیفرخواست می‌گوید که در دوره‌ای که ترامپ اسناد را در اطراف ملک خود در مار-آ-لاگو در پالم بیچ نگه می‌داشت، این باشگاه «میزبان بیش از 150 رویداد اجتماعی از جمله عروسی‌ها، نمایش فیلم‌ها و جمع‌آوری کمک مالی بود که در مجموع ده‌ها هزار مهمان را جذب کردند».

همچنین ادعای ترامپ مبنی بر اینکه اسناد توسط جزئیات سرویس مخفی او محافظت شده بود را رد می‌کند، زیرا مأموران ادعا می‌کردند که این اسناد در آنجا وجود دارد. دادستان ها گفتند: «ترامپ به سرویس مخفی اطلاع نداد که جعبه هایی حاوی اسناد طبقه بندی شده را در باشگاه مار-آ-لاگو ذخیره می کند.

در پرونده دادگاه توضیحی در مورد چگونگی اطلاع دادستان از این موضوع ارائه نشده است. منابع آگاه هفته گذشته گفتند که بازرسان از حدود 22 مامور سرویس مخفی بازجویی کرده اند.

صرف نظر از این پرونده، آژانس “مسئول محافظت از جعبه های ترامپ یا محتویات آنها نیست.”

در این کیفرخواست آمده است که افشای برخی از محتویات این اسناد “ممکن است امنیت ملی ایالات متحده، روابط خارجی، امنیت منابع نظامی و انسانی ایالات متحده و ادامه حیات روش های جمع آوری اطلاعات حساس را به خطر بیندازد.”

نائوتا متهم به کمک به ترامپ در مخفی کردن اسناد و دروغ گفتن به بازرسان در مورد دخالت و اطلاع از جعبه ها و محتویات آنها است.

استن وودوارد، وکیل نائوتا، از اظهار نظر درباره اتهامات موکلش که یک خدمتکار نظامی در کاخ سفید ترامپ بود، خودداری کرده است.

قاضی دادگاه روز سه شنبه، قاضی جان گودمن، بر این پرونده در دادگاه نظارت نخواهد کرد. مقامات دادگاه گفتند که این پرونده به قاضی منطقه ای ایالات متحده، آیلین کانن، محول شده است، که سال گذشته به طور موقت بررسی FBI از اسنادی را که در Mar-a-Lago کشف شده بود، متوقف کرد.

حکم او توسط هیئتی از قضات دادگاه تجدیدنظر لغو شد که پیشنهاد کردند کانن تلاش کرده است “یک استثناء بی سابقه در قانون ما برای روسای جمهور سابق ایجاد کند.”