مرد فلوریدا برای حمله به افسر در شورش 6 ژانویه تقریباً 5 سال زندان محکوم شد



واشنگتن – مردی از فلوریدا روز جمعه به دلیل یورش به ساختمان کنگره آمریکا در جریان قیام 6 ژانویه 2021 و حمله به یک افسر پلیس به چهار سال و 9 ماه زندان فدرال محکوم شد.

طبق سوابق دادگاه، میسون جوئل کورسون، 27 ساله، از تاماراک، فلوریدا، در دادگاه فدرال ناحیه کلمبیا محکوم شد. او در ماه نوامبر به جرم حمله، مقاومت یا ممانعت از یک افسر مجری قانون با یک سلاح خطرناک اعتراف کرد. قاضی همچنین حکم سه سال آزادی تحت نظارت و بازپرداخت 2000 دلار را صادر کرد.

کورسون در دسامبر 2021 در فلوریدا جنوبی دستگیر شد.

بر اساس اسناد دادگاه، کورسون با دیگرانی که به پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری بر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه اعتراض داشتند، پیوست. به گفته مقامات، گروهی از مردم به ساختمان کنگره حمله کردند تا مانع از تایید نتایج انتخابات توسط کنگره شوند. پنج نفر در این خشونت ها جان باختند.

طبق یک کیفرخواست، کورسون در حمله به یک افسر پلیس کلانشهر شرکت داشت که توسط گروهی مسلح به باتوم، میله پرچم و عصا مورد ضرب و شتم قرار گرفت. مقامات گفتند که در اوایل آن بعدازظهر، کورسون در تلاش‌های “هو هو” برای پیشروی به داخل ساختمان کنگره در منطقه تونل Lower West Terrace منتهی به ساختمان شرکت کرد.

مقامات گفتند که بیش از 1000 نفر در تقریباً در تمام 50 ایالت به دلیل جرایم ادعایی مربوط به نقض ساختمان کنگره دستگیر شده اند. بیش از 350 نفر به اتهام تعرض یا ممانعت از اجرای قانون متهم شده اند.