محاکمه ترامپ برای تمرکز بر دستور گاف قبل از از سرگیری شهادت شاهد


پست های رسانه های اجتماعی دونالد ترامپ در مورد شاهدان احتمالی اولین دستور کار سه شنبه بود که دادگاه از سر گرفت برای محاکمه جنایی تاریخی یک رئیس‌جمهور سابق، با یک دادستان که گفته بود ترامپ دستور حبس شدن برای اهداف سیاسی را نقض کرده است و قاضی به دفاع می‌گوید که با استدلال‌های خود اعتبار خود را از دست می‌دهند.

ما هنوز به دنبال مجازات حبس نیستیم. به نظر می‌رسد که متهم برای این کار تلاش می‌کند. این حکم ترامپ را از حمله علنی به شاهدان و هیئت منصفه منع می کند، کاری که دادستان ها می گویند که او حداقل 10 بار از زمان اجرایی شدن این فرمان انجام داده است.

قاضی هنگام شروع جلسه گفت: “هدف از این جلسه این است که مشخص شود آیا متهم آقای ترامپ باید به خاطر یک یا همه این تخلفات مورد تحقیر قرار گیرد.”

کانروی به قاضی ترامپ گفت: «عدم اطاعت او از دستور عمدی و عمدی است. او می داند چه کاری را که اجازه انجام آن را ندارد و به هر حال این کار را انجام می دهد.

تاد بلانچ، وکیل ترامپ، استدلال کرد که «مطلقاً هیچ نقض عمدی» دستور 1 آوریل صورت نگرفته است و گفت موکلش صرفاً به «سیلی از حملات سیاسی» پاسخ می‌دهد. مرچن به بلانچ فشار آورد که ترامپ در هنگام انتشار این پست ها به چه حملات خاصی پاسخ می داد، سوالی که وکیل برای پاسخ دادن به آن مشکل داشت.

قاضی که ناامید به نظر می‌رسید گفت: «من بارها و بارها از شما می‌خواهم که به من مثال بزنید و پاسخی دریافت نمی‌کنم.

دونالد ترامپ، منتظر آغاز رسیدگی در دادگاه کیفری منهتن است
دونالد ترامپ، منتظر آغاز رسیدگی در دادگاه کیفری منهتن در نیویورک در 22 آوریل 2024 است.یوکی ایوامورا / AP

دفتر DA به دنبال حداکثر 1000 دلار جریمه برای هر یک از 10 پستی است که می گوید این دستور را نقض می کند، همراه با دستور ترامپ مبنی بر حذف این پست ها از پلت فرم رسانه های اجتماعی خود. همچنین از Merchan می‌خواهد که به ترامپ در مورد هرگونه تخلف در آینده نه تنها جریمه‌های اضافی بلکه تا 30 روز حبس را نیز هشدار دهد.

مرچان تصمیم گیری در مورد این موضوع را تا مدتی بعد محفوظ نگه داشت، اما او به صراحت اعلام کرد که از استدلال های تیم حقوقی ترامپ تحت تأثیر قرار نگرفته است. زمانی که بلانچ به او گفت که ترامپ مراقب اجرای این دستور است، قاضی به او گفت: “شما تمام اعتبار خود را نزد دادگاه از دست می دهید.”

پس از جلسه، هیئت منصفه برای شهادت بیشتر از دیوید پکر، ناشر سابق National Enquirer، که اولین شاهدی بود که دفتر DA روز دوشنبه فراخوانده شد، به دادگاه بازگردانده می شود. دادستان متیو کولانجلو در طی بیانیه افتتاحیه خود گفت که پکر با دوست دیرینه خود ترامپ و مایکل کوهن، که در آن زمان وکیل ترامپ بود، در طرحی برای سرکوب داستان های رسوایی درباره ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016، توطئه کردند.

کولانجلو گفت: “آنها توافق کردند که پکر با عمل به عنوان چشم و گوش برای کمپین به کمپین متهم کمک کند.”

کولانجلو گفت، این پکر بود که کوهن را از این خبر آگاه کرد که استورمی دنیلز، ستاره فیلم های بزرگسالان، قصد دارد ادعا کند که در سال 2006، زمانی که ترامپ ازدواج کرده بود، با ترامپ رابطه جنسی داشته است. ترامپ ادعای او را رد کرده است.

شهادت پکر در روز دوشنبه کوتاه بود – او فقط 20 دقیقه قبل از پایان دادگاه در جایگاه بود. انتظار می‌رود که او در ساعت ۱۱ صبح سه‌شنبه به وقت محلی به جایگاه بازگردد، به جزئیات رابطه‌اش با ترامپ و توطئه ادعایی اشاره کند.

کوهن در نهایت 130000 دلار به دنیلز پرداخت تا او را مجبور به امضای قرارداد عدم افشای اطلاعات کند. دادستان ها ادعا می کنند که ترامپ به دروغ ادعای بازپرداخت خود به کوهن را به عنوان پرداخت های قانونی کرده است. او به 34 فقره جعل سوابق تجاری، جنایت سطح پایین متهم شده است و در صورت محکومیت تا چهار سال زندان محکوم می شود. او اعتراف به بی گناهی کرده است.

جلسه توهین برنامه ریزی شده برای صبح روز سه شنبه بر ادعای دادستان ها در دو پرونده دادگاه مبنی بر اینکه ترامپ با پست های مکرر در Truth Social “عمداً” دستور تهمت زدن را نقض کرده است، تمرکز خواهد کرد. پست‌های ذکر شده شامل پست‌هایی است که از کوهن و دنیلز به عنوان «کیف‌های شلخته» یاد می‌کردند و پست‌های دیگری که به یک داستان نیویورک پست مرتبط بودند که کوهن را «قربان‌دهنده سریالی دروغ» می‌نامید.

دستور قاطعانه ای که مرچان در ماه جاری به ترامپ صادر کرد، او را از اظهارات علنی درباره شهود شناخته شده یا قابل پیش بینی معقول در مورد مشارکت احتمالی آنها در تحقیقات یا در این دادرسی کیفری منع می کند.

وکلای ترامپ استدلال کرده‌اند که این پست‌ها دستور را نقض نکرده‌اند، زیرا او عمدتاً پست‌های افراد و خبرگزاری‌های دیگر را به اشتراک می‌گذارد و این پست‌ها یک سخنرانی سیاسی است. بلانچ در پاسخ به سوال قاضی در پاسخ به این سوال که چه قانون قضائی برای حمایت از این موضع وجود دارد، گفت که او هیچ کدام را ندارد، اما “این فقط عقل سلیم است.”

بلانچ از یکی از پست‌های مربوط به دنیلز دفاع کرد و گفت که مربوط به اعتبار او است، نه شهادت مورد انتظار او.

مرچان گفت: «اگر او در این محاکمه موضع نگیرد، اعتبار او چندان اهمیتی ندارد.

ترامپ در هنگام مبادله بلانچ با قاضی نگران نبود – او با چشمان بسته برای بخشی از آن نشست.

کانروی به قاضی گفت که استفاده ترامپ از نام اختصاری خود برای شعار مبارزات انتخاباتی خود “آمریکا را دوباره بزرگ کنیم” در برخی از پست ها، ماهیت پیام آنها را تغییر نمی دهد.

“پرتاب “MAGA” در یک پست آن را سیاسی نمی کند. ممکن است آن را شوم تر کند.»

وکلای ترامپ همچنین ادعا کرده‌اند که این فرمان به ترامپ اجازه می‌دهد از خود در برابر حملات دفاع کند، بنابراین او از حق خود برای صحبت کردن برخوردار بود زیرا کوهن و دنیلز علنا ​​از او انتقاد کرده‌اند. مرچن هفته گذشته گفت که او باور نمی کند که دستور او چنین استثنایی داشته باشد.

دفتر آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن نیز به اظهارات ترامپ در روز دوشنبه به خبرنگاران اشاره کرد که در آن بارها کوهن را دروغگو خوانده بود. کانروی گفت که او در اواخر روز سه شنبه درخواست دیگری در مورد این نظرات ارائه خواهد کرد.