متن مصاحبه بایدن با رابرت هور، بازپرس ویژه، ضعف های حافظه را نشان می دهد – اما همچنین مبادلات مفصل را نشان می دهد.



واشنگتن – گزارش بمب‌گذاری شده رابرت هور، بازپرس ویژه درباره نحوه مدیریت جو بایدن با اسناد طبقه‌بندی شده، به این نتیجه رسید که او به عنوان یک مرد مسن با حافظه ضعیف معرفی شده است که قادر به یادآوری تاریخ‌های کلیدی، از جمله زمانی که معاون رئیس‌جمهور بوده و سالی که پسرش بوده است. فوت کرد.

بایدن، به نوبه خود، هور را به دلیل مطرح کردن موضوع مرگ بو بایدن مورد انتقاد قرار داد و وکلای او از این گزارش انتقاد کردند.

اما متن مصاحبه بایدن که توسط NBC News بررسی شد، تصویر ظریف تری را از هر دو طرف ترسیم می کند.

علیرغم اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه هور ابتدا مرگ پسرش بو را مطرح کرد، این متن نشان می دهد که بایدن خود این کار را انجام داده است، همانطور که ان بی سی نیوز گزارش داده است.

بایدن، که اغلب به نظر می رسید در پاسخ به سؤالات خاص با صدای بلند فکر می کند، در نقاط دیگر با جزئیات وقایع خاصی از دوران معاونت خود را به یاد می آورد.

بایدن روز یکشنبه 8 اکتبر 3 و نیم ساعت و روز بعد 90 دقیقه دیگر با هور صحبت کرد. این زمان پر از بحران بود، با یک بحران بزرگ بین المللی که در 7 اکتبر با حمله حماس به اسرائیل آغاز شد.

بایدن با انبوهی از سؤالات هور و یک دادستان فدرال دیگر درباره اسنادی که او به عنوان معاون رئیس جمهور می دید، کجا و چگونه آنها را ذخیره کرده و چرا برخی از مواد حساس بیش از پنج سال پس از ترک سمت معاون رئیس جمهور در اختیار او باقی مانده بود، مواجه شد.

در یک نقطه، هور اذعان کرد که برخی از سوالاتی که می‌پرسد «به رویدادهایی که سال‌ها پیش رخ داده‌اند مربوط می‌شود». بایدن در پاسخ به شوخی گفت: “من یک مرد جوان هستم، بنابراین مشکلی نیست.”

با توجه به بررسی متن، بایدن در مواقعی فراتر از حوزه های موضوعی محدود سؤالات خاص گسترش یافته است. در یک نقطه، او با جزئیات واضح سفر سال 2011 به مغولستان را توصیف کرد، جایی که او مهارت های غیرمنتظره تیراندازی با کمان را در یک اجرای فرهنگی به افتخار او به نمایش گذاشت.

بایدن همچنین اغلب می‌گفت که نمی‌تواند حادثه خاصی را به خاطر بیاورد یا مثلاً چرا برخی اقلام به روش‌های خاصی بسته‌بندی شده‌اند. و گاهی او یا وکلای او دادستان‌ها را در مورد ارتباط یا صحت سؤالاتی که مطرح می‌کردند به چالش می‌کشیدند و بایدن در یک مقطع منطق یکی از سطرهای سؤالات هور را به چالش می‌کشید.

متن کامل منتشر نشده است. جیم جردن، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، از ایالت اوهایو، و رئیس کمیته نظارت، جیمز کامر، آر کی، آن و سایر مواد مرتبط با تحقیقات را احضار کردند.

متحدان بایدن بر این باورند که خواندن کامل متن فقط این ادعا را تقویت می کند که توصیف هور از بایدن در طول مصاحبه بر اساس واقعیت نبوده است. آنها استدلال می کنند که در هر صورت، پرسش های پر پیچ و خم هور ممکن است به سردرگمی کمک کرده باشد.

ارزیابی هور از آمادگی روانی بایدن احتمالاً در مرکز توجه قرار خواهد گرفت زیرا هور برای اولین بار از زمان انتشار گزارش ماه گذشته در انظار ظاهر شد و روز سه شنبه در مقابل کمیته های تحت رهبری جمهوری خواهان در کنگره آمریکا شهادت داد.

هور در بیانیه افتتاحیه خود قصد داشت از تحقیقات خود، گزارش نهایی و رفتارش با سن بایدن دفاع کند.

می‌دانستم که برای معتبر بودن تصمیمم، نمی‌توانم به سادگی اعلام کنم که هیچ اتهام کیفری را توصیه نمی‌کنم و آن را رها کنم. با توجه به نسخه‌ای از سخنانش، هور قصد داشت بگوید، باید توضیح دهم که چرا.

در بحث درباره سن رئیس جمهور، هور خواهد گفت که شخصیت او “ضروری، دقیق و منصفانه” بود.

او می‌گوید: «آنچه نوشتم همان چیزی است که معتقدم شواهد نشان می‌دهد، و انتظار دارم هیئت منصفه آن را درک و باور کنند.» توضیح خود را پاکسازی نکردم. من رئیس جمهور را ناعادلانه تحقیر نکردم.»

سال مرگ بو بایدن

در حالی که کاخ سفید از تصمیم هور برای عدم طرح اتهامات جنایی استقبال کرد، مقامات به شدت به گزارشی که او به وزارت دادگستری ارائه کرد اعتراض کردند. باب باوئر، وکیل شخصی رئیس جمهور، هور را به “افراط در تحقیقات” متهم کرد و گفت که گزارش او “مقررات و هنجارهای وزارت را نقض می کند.”

باوئر و ریچارد ساوبر، مشاور ویژه رئیس‌جمهور، در نامه‌ای به هور قبل از انتشار این گزارش گفتند که اظهارات هور در مورد خاطره بایدن «دقیق یا مناسب» نیست و آنها از «زبان بسیار تعصب‌آمیز برای توصیف یک اتفاق رایج در میان مردم استفاده می‌کنند». شاهدان: عدم یادآوری رویدادهای چند ساله.

شبی که گزارش منتشر شد، بایدن از پیشنهاد هور که او به یاد نمی آورد، «حتی در عرض چند سال، زمانی که پسرش بو درگذشت»، عصبانی شد.

“لعنتی چطور جرات کرد این حرف را مطرح کند؟” بایدن گفت. “من به کسی نیاز ندارم، نیازی ندارم کسی به من یادآوری کند که او درگذشت.”

تحقیقات یک ساله هور او را در علف های هرز احتمالاً پر دردسرترین دوره نیم قرنی زندگی عمومی بایدن برد. بایدن در سال 2017، تقریباً دو سال پس از دفن پسرش، سمت خود را ترک کرد. نبرد سرطان بو بایدن و تصمیمی که بایدن بعداً برای عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 اتخاذ کرد، مجموعه ای از حوادث غیرقابل پیش بینی را آغاز کرد که در نهایت او را در سال 2021 به کاخ سفید بازگرداند.

در تلاش برای به اشتراک گذاشتن برخی از این جدول زمانی بود که بایدن در مصاحبه خود با هور، اشتباهی را مرتکب شد که هور در نهایت در نتیجه گیری اهانت آمیز گزارش خود از آن استفاده کرد.

اما اگرچه بایدن گفت که هور موضوع مرگ پسرش را مطرح کرد، همانطور که NBC News گزارش کرده است، اولین بار توسط خود بایدن مطرح شد. تقریباً در اواسط روز اول مصاحبه، هور از بایدن پرسید که ممکن است اسناد مربوط به کاری را که پس از ترک معاونت ریاست جمهوری در سال 2017 در آن انجام داده است، در کجا ذخیره کرده باشد.

بایدن گفت: «به یاد داشته باشید، در این بازه زمانی، پسر من یا اعزام شده یا در حال مرگ است.

همانطور که او همچنان به آن دوره فکر می کرد، به نظر می رسید که او فکر خود را برای نامزدی در انتخابات 2016، در ماه های پس از مرگ بو بایدن در سال 2015، با ملاحظات اولیه یک نامزدی در سال 2020 پس از ترک سمت خود در هم آمیخت.

او با اشاره به مرکز پن بایدن که پس از ترک پست او تأسیس شد، گفت: «با وجود اینکه من در پن هستم، من از این ایده که ممکن است دوباره نامزد انتخابات شوم کنار نرفته بودم.»

بایدن سپس پرسید که پسرش در چه ماهی فوت کرد و سریعاً تاریخ را بیان کرد: 30 مه. رونوشت نشان می‌دهد که افراد حاضر برای تعیین سال: 2015 مداخله کرده‌اند.

او گفت: «و ترامپ در نوامبر 2017 انتخاب شد.

“آره، باشه. اما این زمانی است که ترامپ سوگند یاد می کند.

او گفت: «این شخصی است.

نکات دیگری در طول دو روز بازجویی وجود داشت که به نظر می‌رسید بایدن رویدادهای خاص را با سال‌های مناسب ترمیم کند. او در بحث انتقال اقلام در سال 2019 از خانه‌ای که در ویرجینیا به دلاور اجاره کرده بود، گفت که برای راه‌اندازی یک استودیوی خانگی برای انجام کارهای رسانه‌ای در طول همه‌گیری ویروس کرونا، که یک سال بعد آغاز شد، به مبلمان نیاز دارد.

بزرگنمایی

این لحظات احتمالاً خوراک جمهوری‌خواهانی است که مشتاق حملات سیاسی بیشتر به توانایی بایدن برای ادامه خدمت هستند. جلسه استماع روز سه شنبه تنها چند روز پس از عملکرد بایدن در سخنرانی وضعیت اتحادیه برگزار می شود که توسط دموکرات های همکار مورد تشویق قرار گرفت.

مطالعه کامل بیش از 250 صفحه از رونوشت‌ها نشان می‌دهد که اغلب بحث‌های پیش پا افتاده و طولانی میان بایدن و دادستان‌ها درباره روش‌های بازبینی اسناد طبقه‌بندی‌شده به عنوان معاون رئیس‌جمهور و نحوه انتقال وسایلش به کاخ سفید خانه دلاور و مکان های دیگر.

دو روز بازجویی کمترین وقفه را داشت و بایدن اغلب پیشنهادات برای توقف رسیدگی را رد می کرد.

ترجیح می‌دهم ادامه دهم. اگر این کار را انجام دهیم، تمام شب می روم.» او در پایان جلسه روز اول گفت.

وکلای بایدن در مواقعی مداخله می‌کردند که با خط بازجویی دادستان‌ها مخالفت می‌کردند، بائر در یک نقطه به هور گفت که نباید «او را در موقعیتی قرار دهد که مجبور شود حدس و گمان بزند یا فرضیات ایجاد کند، یا تلاش کند در کار پلیسی شرکت کند».

بائر در نقطه‌ای دیگر گفت: «فکر می‌کنم ما در اینجا داریم دنبال مسیری می‌رویم که به نظر من گیج‌کننده است». بایدن حدس زد: «آنها بدیهی است که در تلاش برای ایجاد چیزی هستند.

کار طولانی مدت بایدن در سیاست خارجی از ابتدا تا انتها مشهود بود. این جلسات با اعتراف هور بدون اشاره به حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر آغاز شد.

هور شروع کرد: “من می دانم که چیزهای زیادی در دنیا در جریان است که توجه شما را می طلبد.” بایدن در پاسخ گفت: «ممکن است یکی حرف ما را قطع کند.

بایدن در نقطه دیگری نقشی را که به عنوان رئیس جمهور باراک اوباما ایفا کرد، توصیف کرد.

بایدن با اشاره به مذاکرات اولیه در دولت اوباما در مورد آینده جنگ در افغانستان گفت: «من همان کسی خواهم بود که اساساً گرما را تحمل می‌کردم، کاری که آماده انجام آن بودم زیرا به اندازه آنها می‌دانستم. .

وی همچنین خاطرنشان کرد: برخی از مسائلی که وی به عنوان معاون رئیس جمهور با آن درگیر بود امروز نیز ادامه دارد. یکی از بخش‌هایی که به‌طور قابل‌توجهی ویرایش شده است، مربوط به دیدارهای یادآوری بایدن است که او به عنوان معاون رئیس‌جمهور با قانون‌گذاران در ارتباط با توافق هسته‌ای ایران برگزار کرد. و در مورد مواردی که مقامات وزارت دادگستری در مورد سفر پاپ فرانسیس به ایالات متحده در سال 2015 یافتند، بایدن خاطرنشان کرد که او همچنان با فرانسیس در تماس است.

بایدن قبل از اینکه مشخص کند شوخی می کند، گفت: «او بلیط من است.

لحظه های سبک تر

حتی در میان بحث‌های پرتنش، بایدن اغلب راه‌هایی برای کاهش روحیه پیدا می‌کرد. او در چندین مرحله بازرسان را در مورد جست‌وجوی‌های مختلف آنها از اموالش مسخره کرد.

فقط امیدوارم هیچ عکس خطرناکی از همسرم با لباس شنا پیدا نکرده باشید، که احتمالاً این کار را کرده اید. او زیباست.» بایدن در یک نقطه گفت.

پس از بحث طولانی در مورد جعبه های یافت شده در گاراژ بایدن، هور از همکاران پرسید که آیا سؤال دیگری وجود دارد یا خیر.

“آره. کی می‌خواهم بقیه‌اش را تمیز کنم؟» بایدن گفت.

بایدن در یک مقطع به خصوص در رابطه با پرسش در مورد جعبه‌هایی که در نزدیکی کوروتش پیدا شده بود، مشتاق بود درباره عشقش به ماشین صحبت کند. در یک نقطه متن شامل «صدای ماشین می‌شود» تا نظرات بایدن را به تصویر بکشد.