به نظر می رسد قاضی با چالش قرص سقط جنین در جلسه استماع تگزاس موافق است



آماریلو، تگزاس – قاضی منصوب شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، روز چهارشنبه در دادخواستی که هدف آن ممنوعیت داروی سقط جنین است که به طور گسترده توسط میلیون ها زن آمریکایی برای بیش از دو دهه استفاده می شود، استدلال هایی را شنید.

در طول این جلسه چهار ساعته، قاضی ناحیه ایالات متحده، متیو کاکسماریک، با استدلال های وکلای ائتلافی از گروه های ضد سقط جنین موسوم به اتحاد برای پزشکی بقراط ابراز همدردی کرد. هدف آنها از طرح شکایت لغو تاییدیه سازمان غذا و دارو در مورد قرص های مورد استفاده برای خاتمه بارداری بود که بیش از نیمی از سقط جنین ها در ایالات متحده را تشکیل می دهند.

موضوع، درخواست شاکیان برای صدور دستور مقدماتی علیه مایفپریستون – یک قرص در رژیم دو دارویی – از بازار سراسر کشور در حین ادامه پرونده بود.

اما Kacsmaryk وقتی از وکلای Alliance for Hippocratic Medicine سوال کرد که آیا آنها می توانند نمونه دیگری از دارویی با تاییدیه طولانی مدت که از قفسه های کلینیک یا بیمارستان حذف شده است را ارائه دهند.

اریک باپتیست پاسخ داد: “نه، نمی توانم.” مشاور ارشد با گروه حقوقی محافظه کار مسیحی اتحاد دفاع از آزادی.

باپتیست در مورد دلیل اینکه چرا این چالش قانونی تا این حد پس از تایید دارو مطرح شد، FDA را مقصر دانست و گفت 14 سال طول کشید تا آژانس به دادخواست شهروندان پاسخ دهد که نگرانی‌هایی در مورد میفپریستون ایجاد کرده بود.

باپتیست گفت: “دادگاه به نفع جلوگیری از ورود مواد مخدر خطرناک به بازار است.” «هر کمکی که می دهید باید کامل باشد. ضرر داروهای شیمیایی حد و مرزی ندارد.»

با این حال، جولی استراوس هریس، وکیل وزارت دادگستری، گفت که حذف دارویی که به مدت 20 سال به طور ایمن استفاده شده است “بی سابقه” خواهد بود.

هریس گفت: “مهم است که عقب نشینی کنیم و به آنچه آژانس در اینجا انجام داد فکر کنیم.”

کاچماریک گفت که “در اسرع وقت تصمیم می گیرد.”

بیرون دادگاه انبوهی از تظاهرکنندگان موافق و مخالف حقوق سقط جنین بود.

نیک بلچر، از آماریلو، بخشی از گروه کوچکی از تظاهرکنندگان بود که خواهان ممنوعیت این دارو بودند. او دختر 14 ساله اش جولیان را به همراه آورد.

بلچر گفت: “من برای این و فرصت هایی که برای ایجاد فرهنگ زندگی در آمریکا وجود دارد، هیجان زده هستم.”

این جلسه آخرین تحول در شکایتی بود که در ماه نوامبر علیه FDA ارائه شد.

در پرونده های قبلی دادگاه و استدلال های آن در روز چهارشنبه، دولت بایدن استدلال کرد که اتحاد برای پزشکی بقراط وجهه قانونی برای طرح دعوی را ندارد. آنها همچنین گفتند که تایید FDA از میفپریستون توسط شواهد علمی گسترده تایید شده است و خروج این دارو از بازار باعث نتایج بدتری برای سلامتی افرادی می شود که به دنبال سقط جنین هستند.

شاکیان استدلال کرده اند که میفپریستون خطرناک است، FDA ایمنی دارو را قبل از تایید آن به اندازه کافی ارزیابی نکرده است، و این آژانس نباید قرص های سقط جنین را از طریق بهداشت از راه دور در طول همه گیری همه گیر در دسترس قرار می داد.

FDA میفپریستون را در سال 2000 تایید کرد. ارائه دهندگان سقط جنین در حال حاضر این دارو را – که هورمون پروژسترون را مسدود می کند – در ترکیب با میزوپروستول، که باعث انقباضات می شود، تجویز می کنند.

تحقیقات نشان داده است که این رژیم 0.4 درصد خطر عوارض عمده را دارد.

ارائه دهندگان سقط جنین گفتند که آماده هستند دسترسی به میفپریستون قطع شود، در این صورت بسیاری از کلینیک ها شروع به تجویز میزوپروستول بر روی برچسب خود می کنند.

ملیسا گرانت، مدیر عامل Carafem، یک ارائه دهنده آنلاین سقط جنین که قرص های سقط جنین را از طریق پست به ایران می فرستد، گفت: «مردم در ایالات متحده مستحق داشتن دقیق ترین و مؤثرترین داروها هستند که توسط شواهد پزشکی ثابت شده است، و mifepristone قطعاً همین است. 17 بیان می کند: “میفپریستون و میزوپروستول با هم به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند و بهترین و موثرترین راه برای پایان دادن به بارداری اولیه با دارو هستند.”

مصرف میزوپروستول به تنهایی بی خطر است و طبق یک مطالعه در سال 2019، خطر عوارض عمده آن 0.7 درصد است، اگرچه می تواند عوارض جانبی ناخوشایندتری مانند حالت تهوع، اسهال، لرز، استفراغ یا گرفتگی عضلات ایجاد کند. این دارو کمی کمتر از ترکیب دو دارو موثر است – میزان موفقیت آن معمولاً بین 80٪ تا 95٪ است در مقایسه با 99.6٪ برای این جفت.

مرل هافمن، موسس و مدیر عامل مرکز پزشکی زنان انتخاب در کوئینز، پیش از جلسه استماع گفت که این پرونده نشان می‌دهد که حتی حمایت‌های دولتی برای تضمین دسترسی به سقط جنین کافی نیست.

“همه می گفتند، “خب، نیویورک امن است.” و تا آنجا که به من مربوط می شود، دیگر جای امنی برای زنان و دختران در این کشور وجود ندارد. “شاید این مردم را بیدار کند.”

آلیشیا ویکتوریا لوزانو و داشا برنز از آماریلو و کورکی سیماسکو و آریا بندیکس از شهر نیویورک گزارش دادند.