اتهامات مربوط به تیراندازی به نوجوان کانزاس سیتی که زنگ در را اشتباه زده بود، ثبت شد


مقامات می گویند مردی که در میسوری به نوجوانی شلیک کرد که زنگ در را اشتباه زده بود در حالی که می خواست برادران کوچکترش را بردارد، دوشنبه به دو فقره جنایت متهم شد.

زکری تامپسون، دادستان دادگستری شهرستان کلی، گفت که یک مرد سفیدپوست 85 ساله به نام اندرو لستر، در تیراندازی 13 آوریل به رالف یارل، 16 ساله سیاه پوست، به دو جنایت متهم شده است: حمله درجه یک و جنایت مسلحانه. دوشنبه.

تامپسون گفت که حکمی برای لستر صادر شد که در بازداشت نیست و او نمی‌دانست لستر کجاست.

تامپسون گفت وثیقه لستر 200000 دلار تعیین شده بود.

تامپسون گفت که این تیراندازی جنبه نژادی دارد اما از توضیح بیشتر خودداری کرد. تامپسون گفت که لستر با حداکثر مجازات حبس ابد در اتهام حمله و 3 تا 15 سال برای جنایت ادعایی اسلحه مواجه است.

تامپسون گفت قبل از اینکه لستر با یک هفت تیر 32/0 تیراندازی کرد و دو بار به یارل شلیک کرد، هیچ کلمه ای رد و بدل نشد.

اطلاعات بیشتر در مورد تیراندازی رالف یارل در کانزاس سیتی

پیش از این، یک وکیل خانواده این نوجوان گفته بود که مادر یارل از او خواسته است تا برادران دوقلوی 11 ساله‌اش را روز پنجشنبه تحویل بگیرد. پلیس گفت که او به خانه ای در بلوک 1100 در خیابان 115 شمال شرقی به جای تراس شمال شرقی 115 در کانزاس سیتی، میسوری رفت.

لی مریت، وکیل دادگستری، به ان‌بی‌سی نیوز گفت که او کمی قبل از ساعت 10 شب زنگ در را به صدا درآورد و منتظر بود تا کسی پاسخ دهد.

مریت با استناد به بیانیه‌ای که یارل روز جمعه از تخت بیمارستانش به بازرسان مجری قانون داد، گفت: «هر کسی که داخل خانه بود، کمی بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کرد طول کشید تا پاسخ دهد، بنابراین او فقط پشت در منتظر ماند.»

وکیل دادگستری گفت: “او صدای خش خش در خانه را شنید و سرانجام در باز شد.” و با مردی مواجه شد که به او گفت: «اینجا برنگرد» و بلافاصله اسلحه خود را شلیک کرد.

یک افسر پلیس در 17 آوریل 2023، از مقابل خانه ای عبور می کند که رالف یارل 16 ساله در آنجا به آدرس اشتباهی رفت تا برادران کوچکترش را در کانزاس سیتی، مو.
خانه ای که رالف یارل 16 ساله وقتی به آدرس اشتباهی رفت تا برادران کوچکترش را در کانزاس سیتی، مو، برد، هدف گلوله قرار گرفت.چارلی ریدل / AP

وکیل دادگستری گفت که یارل از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت که باعث ترک خوردن جمجمه او شد و او را با یک آسیب مغزی وخیم تروماتیک مواجه کرد. مریت گفت در حالی که نوجوان هنوز روی زمین بود، صاحب خانه برای بار دوم تیراندازی کرد و به بازوی راست بالای یارل ضربه زد.

عمه اش، فیث اسپونمور، گفت که چگونه این برخورد به سرعت به خشونت تبدیل شد، هنوز یارل را در حین بهبودی گیج می کند.

ما به او مانند “رالف، تو زنده ای، رفیق” یادآوری می کنیم. و سپس او مواقعی دارد که می گوید: «چرا؟ هیچ غلطی نکردم چرا؟ من هیچ اشتباهی نکردم. و او فقط نمی تواند دلیل آن را بفهمد. پس این امواج است. او از امواج عبور می کند.»

مریت گفت که یارل اکنون در وضعیت پایدار و خارج از بیمارستان است.

رئیس پلیس استیسی گریوز گفت که تیرانداز به مدت 24 ساعت بازداشت شد که حداکثر برای مظنون یک جنایت تا زمانی که اتهامات مطرح شود.

یارل گفت که فردی که به او شلیک کرد یک مرد سفیدپوست بود که با حضورش در ملک “عصبانی و خصمانه به نظر می رسید”.

مریت گفت که این نوجوان به طور معجزه آسایی جان خود را با فرار و کوبیدن در حداقل سه همسایه برای کمک نجات داد.

در خانه سوم، مریت گفت که همسایه به یارل گفته که روی زمین دراز بکشد و دستانش را در هوا بگذارد. وکیل گفت که او رعایت کرد و سپس از هوش رفت.

رالف یارل.
رالف یارل.قانون بن کرامپ از طریق AP

مریت گفت محله ای که تیراندازی در آن رخ داده عمدتاً سفیدپوست و محافظه کار است و “معمولاً در بین مردم محلی به عنوان کشور خدا از آن یاد می شود.”

او گفت: «ما گزارش‌هایی از سیاه‌پوستان ساکن این محله شنیده‌ایم که از محله بازدید می‌کنند، مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد خصومت دائمی نسبت به حضور سیاه‌پوستان در آن جامعه وجود دارد.

کارن اسکینر، که بیش از 30 سال در خیابان 115 زندگی می‌کند، گفت که تیراندازی در محله‌اش او را شگفت‌زده کرد، زیرا بلوک‌اش معمولاً آرام است و جرم و جنایت مسئله‌ای نیست.

اسکینر گفت: «این محله‌ای است که من حتی در حیاط همسایه‌ام راه نمی‌روم، زیرا همه آن‌ها به خوبی آراسته شده‌اند.

او گفت که در سال‌های اخیر، خانواده‌های جدیدتر، از جمله یک خانواده سیاهپوست، به آنجا نقل مکان کرده‌اند، اما اکثر ساکنان خود را حفظ می‌کنند.

او درباره تیراندازی گفت: «این یک شوک مطلق بود.

اسکینر گفت که او هنوز در اواخر عصر 13 آوریل بیدار بود و لباس می شست اما صدای شلیک گلوله یا فریاد را نشنید. یکی دیگر از دوستانش در فیس بوک به او پیام داد تا بررسی کند که آیا چراغ های اضطراری که در محله سیل شده اند برای خانه او هستند یا خیر. وقتی اسکینر گفت که برای بررسی اتفاقات به بیرون رفته است، نوجوان قبلاً به بیمارستان منتقل شده بود.

اسکینر گفت که او هرگز با صاحب خانه ای که به یارل شلیک کرد، با وجود چندین دهه زندگی در یک محله، تعاملی نداشت. از زمان تیراندازی، او سعی کرده است بفهمد که چرا استفاده از اسلحه ضروری است.

او گفت: «اگر نمی‌دانی دم در چیست و خیلی می‌ترسید، در را باز نکن». من می ترسم که این مسابقه نقشی در آن داشته باشد.

او افزود: “کاش این بچه به خانه من می آمد.”

در همین حال، عمه این نوجوان گفت که او از سوی معلمان، دوستان و همکلاسی هایش سیل محبت و حمایت را دریافت کرده است.

سرپرست مدارس شهر نورث کانزاس روز دوشنبه در بیانیه ای گفت یارل، دانش آموز دبیرستان استالی در کانزاس سیتی، دانش آموز ممتاز و نوازنده ای با استعداد است.

دن کلمنس گفت: «او در حالی که دوره‌های بیشتر در سطح کالج را می‌گذراند، معدل فوق‌العاده‌ای دارد. «در حالی که او عاشق علم است و امیدوار است که این مسیر شغلی را دنبال کند، اشتیاق او موسیقی است. خوشبختانه، ما می دانیم که او اکنون در کنار خانواده در حال بهبودی است.”

رالف یارل
رالف یارل.از طریق GoFundMe

مگان لیلین، معلم سابق او، گفت یارل یک “روح ملایم” و دانش آموز با استعدادی است که می خواهد در کالج مهندسی شیمی بخواند.

لیلین، که یارل را در آکادمی دانش پژوهان میسوری، یک برنامه اقامتی سه هفته‌ای برای دانش‌آموزان با استعداد تحصیلی، تدریس می‌کرد، گفت که او دانش‌آموزی «بسیار باهوش» و دیده‌بان بود و در مورد جهان کنجکاو بود.

این تیراندازی باعث خشم در شبکه های اجتماعی، اعتراض آخر هفته و خواستار دستگیری عامل تیراندازی شده است.

مریت از مقامات خواست تا بررسی کنند که آیا نژاد نقشی داشته و چرا این مرد تصمیم گرفت ماشه را دو بار بکشد.

وکیل دادگستری گفت: “او باید بگوید که به بیرون نگاه کرد، یک شبح سیاه دید و از جان خود ترسید.”