مردی متهم به چاقو زدن به مهماندار هواپیما و باز کردن درب هواپیما



اتهامات فدرال علیه مردی که متهم به حمله به مهماندار هواپیما و تلاش برای باز کردن درب خروج اضطراری هواپیما در پرواز آخر هفته به بوستون است، تشکیل شده است.

به گفته دفتر دادستانی ایالات متحده در ماساچوست، فرانسیسکو سورو تورس، 33 ساله، سوار بر هواپیمای خطوط هوایی یونایتد از لس آنجلس بود که یک مهماندار معتقد بود که او سعی کرده است درب خروج اضطراری را دستکاری کند.

دفتر دادستانی فدرال گفت، حدود 45 دقیقه قبل از فرود در فرودگاه بین المللی بوستون لوگان، به اعضای خدمه هشدار داده شد که “درب سمت راست” خلع سلاح شده است. یک مهماندار هواپیما که در را بازرسی کرد متوجه شد که دستگیره به سمت موقعیت باز شده حرکت کرده است.

مهماندار که شناسایی نشد دستگیره را محکم کرد و رفت تا به خدمه دیگر اطلاع دهد. مقامات فدرال گفتند که یکی دیگر از خدمتگزاران خاطرنشان کرد که تورس قبلاً در کنار در بوده و مشکوک بوده که ممکن است در آن دستکاری کرده باشد.

دفتر دادستانی گفت: “سپس یک مهماندار هواپیما با تورس در مورد دستکاری در درب مواجه شد، که ظاهراً او در پاسخ به این سوال که آیا دوربین هایی وجود دارد که نشان می دهد او این کار را کرده است.”

به کاپیتان اطلاع داده شد که تورس ممکن است تهدیدی برای پرواز باشد و از او خواسته شد در اسرع وقت فرود بیاید. به گفته دفتر دادستانی، تورس بعداً به همان در نزدیک شد که دو مهماندار در نزدیکی آن ایستاده بودند.

دفتر دادستانی گفت: «تورس ظاهراً سپس با یک قاشق فلزی شکسته با یک حرکت چاقو به سمت یکی از مهمانداران پرتاب شد و سه بار به ناحیه گردن مهماندار اصابت کرد».

مسافران با تورس برخورد کردند و به خدمه کمک کردند تا او را مهار کنند تا زمانی که هواپیما فرود بیاید، زمانی که او بازداشت شد.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد هیچ آسیبی گزارش نشده است.

دفتر دادستانی گفت، مسافرانی که پس از فرود پرواز با آنها مصاحبه شدند به مقامات گفتند که تورس از شخصی در مورد کجای دستگیره در کارت ایمنی هواپیما سوال کرده است.

ویدئویی که از داخل هواپیما ضبط شده و با ان‌بی‌سی نیوز به اشتراک گذاشته شده است، مردی را نشان می‌دهد که فریاد می‌زند که اگر توسط مقامات به او شلیک شود، نمی‌میرد. او بعداً وارد راهرو می‌شود، می‌گوید که او هواپیما را تحویل می‌گیرد و به نظر می‌رسد که قبل از اینکه دیگران او را تحت سلطه خود درآورند، به یک مهماندار در نزدیکی جبهه حمله می‌کند.

تورس به اتهام دخالت و تلاش برای مداخله با اعضای خدمه پرواز و خدمه با استفاده از یک سلاح خطرناک متهم شده است. سوابق دادگاه فدرال بلافاصله برای تورس در روز دوشنبه در دسترس نبود و مشخص نیست که آیا او وکیل خود را حفظ کرده است یا خیر.

تورس قرار است روز پنجشنبه در دادگاه فدرال حاضر شود. اگر مجرم شناخته شود با حداکثر مجازات حبس ابد روبرو خواهد شد.

خطوط هوایی یونایتد از اقدامات سریع خدمه و مسافران خود در مهار تورس تمجید کرد.

این شرکت هواپیمایی گفت: «ما هیچ نوع خشونتی را در پروازهایمان تحمل نمی‌کنیم و این مشتری از پرواز در یونایتد منع می‌شود تا تحقیقات انجام شود». ما در تحقیقات آنها با مجریان قانون همکاری می کنیم.»