درآمد خود را با این 5 توصیه‌ها در مورد رژیم کتوژنیک دو برابر کنید

رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی بدن کمک کند که این چربی اضافی رابطه نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و متابولیک دارد. در این حالت، بدن به جای استفاده از گلوکز به عنوان سوخت اصلی، به چربی متکی میشود. در رژیم کتوژنیک عمده کالری فرد از چربی دریافت میشود، که این مقدار باید حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد از کالری دریافتیاش باشد. کربوهیدرات سوخت بدن برای تولید انرژی است، زمانی که مقدار کافی از این ماده وجود نداشته باشد، بدن بهصورت خودکار مجبور به سوزاندن چربی برای تولید انرژی میشود. زمانی که رژیم کتو را آغاز میکنید، با گذر زمان و تولید کتونها در بدن، حالتهایی را مانند بدن درد تجربه میکنید.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

ورزشکاران بوده است. چه چرخ دنده غذایی عکس در یک واحد رژیم غذایی مفید وجود دارند کدام ممکن است میتوانند به کاهش پوند کمک کنند؟ در واقع افرادی که می خواهند این رژیم را بگیرند باید بدانند که چه زمانی بدانشان وارد دوره کتوز (سوختن چربی به جای قند) میشود. مصرف تمام غذاها برای یک دوره زمانی کوتاه، از جمله غذاهای حاوی کربوهیدرات، به کاهش میزان تشنج در بیماران مبتلا به صرع کمک می کند، به علاوه اثرات مثبت دیگری مانند تاثیر بر روی چربی بدن، قند خون، کلسترول و سطح گرسنگی دارد. رژیم کتو معمولاً کربوهیدرات ها را به 20 تا 50 گرم در روز محدود می کند.

آووکادو و سبزیجات با کربوهیدرات پایین همچون فلفل، گوجه فرنگی، پیاز و سبزیجات سبزرنگ و همچنین انواع مغزها را با خیالی راحت مصرف کنید. از جمله غذاهای حاوی فیبر می توان انواع میوه ها و سبزیجات تازه را نام برد. 100 گرم یا نصف یک آووکادو متوسط حاوی 9 گرم کربوهیدرات است اما 7 گرم آن فیبر است و میتوان گفت که در 100 گرم آووکادو فقط 2 گرم کربوهیدرات وجود دارد. در این رژیم انواع غذاهای شیرین که حاوی قند هستند، همچون نوشابه، کیک، شیرینی و… نسبت درشت مغذیها در رژیم پروتئین بالا: 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین، ۵ درصد کربوهیدرات.

مثلاً چیپس، پفک، کیک و بیسکویت همه مقدار زیادی کربوهیدرات دارند. روشهای مختلفی برای لاغری سریع وجود دارد که البته همه آنها ایمن نیستند. اگرچه در حال حاضر شواهد کافی برای توصیه آن به همه مبتلایان به ام اس وجود ندارد، اما برخی مطالعات نشان داده اند که این رژیم ایمن، امکان پذیر و به خوبی قابل تحمل است و با بهبود خستگی و افسردگی، کاهش وزن، و کاهش آدیپوکین های پیش التهابی سرولوژیک در این بیماری همراه است.

رژیم کتوژنیک ماچا

C​on​tent w​as c re ated ​by G SA  Con​tent  Gene​rator DE MO.

رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت

متاسفانه، تحقیقات نشان میدهد که کمتر از 20 درصد افرادی که وزن کم کردهاند، ممکن است یک افزایش وزن 10 درصدی را نسبت به وزن اصلی خود در طی یک سال ایجاد کنند. بهطور خلاصه این رژیم شامل غذاهای بدون کربوهیدرات یا کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا میشود. برای تهیه غذاهای خود بهتر است به جای استفاده از روغنهای ناسالم، چربی سالم همچون روغن زیتون بکر، روغن نارگیل که چربی بالایی دارد و روغن آووکادو را به کار ببرید و از انواع ادویهها برای خوشمزه کردن وعدههای غذایی خود استفاده نمایید. بین کتوز طبیعی و فیزیولوژیکی که هنگام استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک ایجاد میشود و سطح اجسام کتونی خون را تا حدود 8 میلیمول در لیتر بالا میبرد، و کتواسیدوز دیابتی تفاوت وجود دارد.

خوشبختانه کربوهیدراتی که در این رژیم مصرف می کنیم خیلی راحت سوزانده می شود و به عنوان چربی در بدن ذخیره نمی شود. در رژیم کتو انسولین بدن شما(هورمون ذخیره ی چربی در بدن) به اندازه ی کافی کاهش میابد و بدن شما را به یک ماشین سوخت چربی تبدیل میکند. رژیم کتوژنیک مواد غذایی در دسترس سلولها را افزایش داده، به کاهش تعداد گونه های اکسیژن واکنش پذیر، افزایش میزان آنتی اکسیدانهای خون و مقابله با استرس اکسیداتیو کمک کرده، نهایتا از سلولهای عصبی و مغزی محافظت میکند و این شبیه کاری است که داروی دی متیل فومارات (DMF) انجام میدهد.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

اگر سطح آن پایین بماند ، ممکن است بی کربنات اضافی به عنوان داروی روزانه برای متعادل سازی اسیدیته تجویز شود. دلیل دیگری که رژیم کتوژنیک میتواند به بیماران مبتلا به ام اس کمک کند، اثر آن در کاهش وزن است. به نظر می رسد ممکن است یک تفاوت اولیه وجود داشته باشد ، اما احتمالا در پایان نتیجه حاصل شده آنها یکسان باشد. نتایج آزمایشی که در سال 2015 در آلمان انجام شده نشان میدهد که پایبندی افراد مبتلا به ام اس به رژیم کتو کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشده است.

تحقیقات تجربی اولیه نشان می دهد که رژیم کتو ممکن است اثرات ضد توموری داشته باشد ، احتمالاً به این علت که میزان کالری دریافتی و گلوکز در گردش را که برای رشد تومور مورد نیاز است را کاهش می دهد. اگر هیپو متابولیسم گلوکز را به عنوان یک دلیل عمده برای پیشرفت بیماری ام اس بپذیریم، پس افزایش تأمین انرژی از طریق اجسام کتونی میتواند یک مزیت درمانی بالقوه باشد. هرچه میزان تولید گونههای اکسیژن واکنش پذیر بیشتر باشد، تغییرات سلولی بیشتری ایجاد میشود و میتواند بر میزان تولید انرژی سلول و عملکرد آن تاثیر منفی داشته باشد.

علاوه بر این، بدن شما انسولین کمتری تولید می کند چرا که کربوهیدرات کمتری نیز استفاده کرده اید. توده عضلانی کمتر بدان معنی است که ما در هنگام استراحت کالری کمتری می سوزانیم. در این رژیم فرد مقدار کربوهیدرات کمتری مصرف میکند. به نظر میرسد افراد چاق و آنهایی که رژیم غذایی نامناسبی دارند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ام اس باشند و وقتی کسی به ام اس مبتلا باشد، چاقی و رژیم غذایی نامناسب میتواند منجر به ناتوانی تدریجی او شود.

سوزاندن چربی در مقابل سوزاندن کربوهیدراتها باعث ایجاد تغییراتی در متابولیسم بدن میشود و کبد شروع به ساختن اجسام کتونی (Ketone Bodies) میکند که به نظر میرسد از سلولهای سیستم عصبی، یعنی همان قسمتی که در ام اس آسیب میبیند، محافظت میکنند. توجه داشته باشید که منظور از چربی بالا مصرف چربیهای سالم مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، دانههای روغنی و موارد مشابه میباشد. ممکن است تصور کنید که پیروی از یک رژیم غذایی با چربی بالا ممکن است مغایر یک شیوه زندگی سالم باشد، اما اگر این کار تحت نظر یک متخصص تغذیه انجام شود، او چربیهای سالم را در نسخه کتوژنیک میگنجاند.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد توصیه کلی این است که قبل از شروع هر رژیم غذایی جدیدی با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. فقط آن رژیم لاغری را انتخاب کنید که محاسبه کالری هایی که باید و نباید مصرف نمایید را به راحتی در دسترستان قرار می دهد. اگر تحرک کمی دارید، ۸/۰ گرم پروتئین در ازای هر کیلو وزن از بدن شما کافی است. رژیم های غذایی کتوژنیک می توانند به کاهش وزن کمک کنند . رژِیم کتو به طور طبیعی قند خون بدن شمارا به واسطه ی نوع غذایی که مصرف میکنید کاهش میدهد.تحقیقات ثابت کرده است که رژیم کتوژنیک حتی از رژیم های کالری سوز تاثیر بیشتری بر روی کنترل و حتی پیشگیری از دیابت دارد.

بنابراین کدام میوه کربوهیدرات کم دارد؟ روغن نارگیل – طعم کره ای را اضافه میکند، در حالی که غلات را دست نخورده نگه میدارد، بنابراین وقتی به شیر اضافه می شود، خرد نمیشود و از هم نمیپاشد. بنابراین برای پایبندی به رژیم آنابولیک مانند هر رژیم کم کربوهیدرات دیگری باید بدن خود را به غذاهای پرچرب، پروتئین و حسی که بعد از خوردن این غذاها دارید، عادت بدهید. در این نوع از رژیم کتوژنیک علاوه بر کاهش درصد کربوهیدرات میزان کالری دریافتی روزانه فقط به حدود 800 کالری میرسد، البته نیازی نیست که در این رژیم هر روز هفته را رژیم خیلی کم کالری داشته باشید و میتوانید فقط از این رژیم برای دو روز در هفته استفاده کنید و پنج روز دیگر کتوژنیک معمول را بر اساس مقدار کالری مورد نیاز بدن خود رعایت نمایید.

رژیم کتوژنیک ساده

در یک مطالعه انجام شده دسته ای از افراد رژیم غذایی محدود با کربوهیدرات و دسته ای دیگر رژیم غذایی محدود با چربی را به مدت 6 امتحان کردند. از تغییر متابولیسم بدن پشتیبانی می کند و آن را از استفاده از کربوهیدرات ها دور می کند و به سمت چربی و کتون ها برای انرژی میبرد. اگر میخواهید عضله بسازید، آیا کربوهیدرات بعد از تمرین در مرحله کتو لازم است؟ در اینجا چند نمونه از سبزیجات مناسب برای استفاده در رژیم کتو آورده شده است که باید در برنامه غذایی خود بگنجانید.

کربوهیدرات ها معمولاً به حدود 30 تا 50 گرم خالص در روز افزایش می یابند که به این معنی است که غذاهایی مانند سبزیجات غنی از فیبر، میوه های خاص یا سبزیجات نشاسته ای را می توان به لیست غذایی رژیم کتوژنیک اضافه کرد. البته ناگفته نماند که در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. در این رژیم، میزان مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا میکند، همانطور که میدانید کربوهیدرات سوخت اصلی بدن برای سوزاندن و تولید انرژی است. رژیم کتوژنیک باعث کاهش تولید گونههای اکسیژن واکنش پذیر میشود.

رژیم کتوژنیک Pdf رایگان

او گزارش کرد سه مادهٔ محلول در آب به نامهای بتا-هیدروکسیبوتیریک اسید، اسید استواستیک و استون (که در مجموع و با هم اجسام کتونی نامیده میشوند) در کبد افراد سالم، هنگامی که گرسنه بمانند یا رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پُرچرب داشته باشند، تولید میشوند. کبد از چربی کتون بادی ها را می سازد که می توانند به عنوان جایگزین قند استفاده شوند. اما برای جایگزینی مصرف کربوهیدرات، بدن چربی را در کبد به اسیدچرب و اجسام کتونی تبدیل میکند. محققان دریافته اند اگر میخواهید یک رژیم غذایی موثر داشته باشید، بهترین راه برای ورود به حالت متابولیک کتوز استفاده از چربی با میزان بالا و پروتئین کم است.

اگرچه کم شدن عدد روی ترازو بهصورت چشمگیر میتواند انگیزهبخش باشد، اما به یاد داشته باشید که بخش بزرگی از این تغییر وزن، به از دست دادن آب مربوط است. در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به آموزش نحوه انجام افلوراژ می پردازیم. درنظرگرفتن شرایط جسمانی و توجه به انتخاب سبک زندگیِ مناسب است که به شما در انتخاب رژیمی مطلوب کمک میکند. رژیم کتوژنیک شامل مقدار زیاد چربی، مقدار متوسط پروتئین، و مقدار کم کربوهیدرات است و نقش آن در کمک به بهبود بیماری ام اس در مقاله ای که پیش روی شماست، به طور مختصر بررسی شده است.

کسانی که رژیم کتوژنیک گرفتن

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت 10 دقیقه دیگر، می‌روم به شما می‌دهم واقعیت درباره رژیم کتوژنیک و دیابت 1402.