چگونه مینه سوتا در حال تبدیل شدن به آزمایشگاهی در سیاست مترقی است



هنگامی که دموکرات‌های مینه‌سوتا در پاییز گذشته اکثریت را در سنای ایالت به دست آوردند، به این رویا دست یافتند: کنترل سه‌گانه در سراسر قوه مقننه و دفتر فرماندار.

آنها تنها نبودند. دموکرات‌ها همین کار را در مریلند، ماساچوست و میشیگان انجام دادند، در حالی که جمهوری‌خواهان نتوانستند در انتخابات 2022 هیچ یک از موارد جدید را به دست آورند.

اما این مینه سوتا است که به عنوان آزمایشگاهی برای چگونگی استفاده مؤثر از این قدرت برای دستیابی به اولویت های سیاست مترقی توجه را به خود جلب می کند.

با گذشت نزدیک به چهار ماه از جلسه قانونگذاری، دموکرات ها در ایالت قبلاً به حمایت از حقوق سقط جنین، قانونی کردن ماری جوانا تفریحی و محدود کردن دسترسی به اسلحه پرداخته اند – و آنها برنامه های خود را برای رسیدگی به موضوعاتی مانند گسترش مرخصی با حقوق خانواده و ارائه پناهگاه قانونی برای جوانان ترنس نشان داده اند. دسترسی به تأیید جنسیت و سایر مراقبت های پزشکی در جاهای دیگر محدود شده است.

“اینها [policies] سناتور تینا اسمیت، دی مین، گفت: چیزهایی هستند که تأثیر مستقیم و واضحی بر بهبود زندگی مردم دارند. و این همان چیزی است که مینه سوتی ها به دنبال آن هستند. آنها به دنبال شواهدی هستند – درست همانطور که رای دهندگان در سطح ملی هستند – که نشان دهد دولتی که آنها انتخاب می کنند می تواند برای آنها نتیجه بدهد.

مصاحبه با دوازده قانونگذار فدرال و ایالتی در مینه سوتا، و همچنین فعالان مترقی در ایالت و سراسر کشور، تصویری از ایالتی را به تصویر می‌کشد که به طور کامل توسط دموکرات‌ها کنترل می‌شود و در عین حال از مسائل اجتماعی کلیدی دموکرات‌ها مانند سقط جنین و حقوق LGBTQ حمایت می‌کند. اقتصاد قوی و جرم و جنایت کم – دو موضوعی که متحدان می گویند به طور همزمان به کاهش روایت های محافظه کارانه در مورد شهرهای تحت مدیریت دموکرات ها کمک می کنند.

و برخلاف میشیگان – ایالت نوسان دیگری که در آن دموکرات‌ها، که تازه به پیروزی رسیده‌اند، از این قدرت برای پیشبرد اولویت‌های حزبی مانند حقوق سقط جنین و ایمنی اسلحه استفاده کرده‌اند – گستردگی و کمیت سیاست‌هایی که قبلاً یا به زودی اجرا می‌شوند. این مقامات و مدافعان گفتند که مجلس قانونگذاری مینه سوتا نمونه بسیار کامل تری از آرمان های دموکراتیک را در لحظه کنونی ارائه می دهد.

دانیل اسکادرون، مدیر اجرایی پروژه ایالات، یک گروه چپ‌گرا که برای ایجاد اکثریت دموکرات در مجالس ایالتی کار می‌کند، می‌گوید: «وقتی به آنچه با یک trifecta ممکن است نگاه کنید، به مینه‌سوتا نگاه کنید.

او گفت: “کمتر از 90 روز از سال جدید گذشته است که آنها کارهای بیشتری انجام داده اند تا اینکه یک نقل قول به من اجازه دهد لیستی برای بهبود زندگی مردم ارائه دهم.”

حامیان همچنین می‌گویند دستاوردهای دموکرات‌ها در مینه‌سوتا می‌تواند سرنخ‌هایی درباره نحوه ارسال مؤثر این حزب در مورد مسائل مهم در چرخه 2024 ارائه دهد.

این در مورد کاهش اولویت های دموکرات نیست. تیم والز، فرماندار دموکرات در مصاحبه ای گفت: اینها چیزهای ثابت شده ای هستند که زندگی مردم را بهبود می بخشند، و افزود که اهداف سیاستی حزبش تا کنون “این است که اجازه نمی دهیم مردم ما شیطانی شوند” زیرا “جمهوری خواهان می خواهند به جنگ اجتماعی بروند.” مسائل.”

اسکادران گفت: “نه تنها مینسوتان ها از آن سود خواهند برد، بلکه بقیه کشور نیز می توانند.”

مینه سوتا مدل است

قانون‌گذاران مینه‌سوتا تقریباً در نیمی از جلسه قانون‌گذاری خود، اقداماتی را تصویب کرده‌اند یا اقدامات پیشرفته‌ای را تصویب کرده‌اند که تقریباً همه حوزه‌های پلتفرم حزب دموکرات را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از جمله سیاست‌های مربوط به حقوق باروری، دموکراسی، رأی‌گیری، انرژی سبز و حمایت‌های LGBTQ.

هفته‌ها پس از شروع جلساتشان، دموکرات‌ها در مجلس قانونگذاری اقدام به ثبت حقوق سقط جنین کردند و مینه‌سوتا را به اولین ایالتی تبدیل کردند که امسال این کار را انجام می‌دهد. پس از مشخص شدن زنده ماندن جنین – معمولاً در حدود 24 هفته – دولت همچنان این روش را محدود می کند، اما محدودیت ها همچنان الزامی هستند.

مدافعان حقوق سقط جنین قانون جدید را به ویژه برای زنان باردار در ایالت های هم مرز با مینه سوتا – مانند ویسکانسین، داکوتای جنوبی و داکوتای شمالی – که پس از محکومیت دادگاه عالی رو در مقابل وید، غیرقانونی باقی می ماند، بسیار مهم است.

علاوه بر این، دموکرات‌های ایالتی آنچه را که طرفداران آن بزرگترین گسترش حقوق رای در این ایالت در دهه‌های اخیر نامیده‌اند، تأیید کردند. این لایحه که والز ماه گذشته امضا کرد، حق رای را به افرادی که به محض اتمام دوران محکومیت خود در زندان بودند بازگرداند – اقدامی که انتظار می رفت تقریباً 60000 نفر را تحت تأثیر قرار دهد. پیش از این، افرادی که زمانی زندانی شده بودند، این حقوق تنها پس از تکمیل یک پروسه سال‌ها مشروط بازگردانده می‌شد.

و در این ماه، مجلس ایالتی آنچه را که دموکرات‌ها آن را لایحه دیگری «حامی رأی‌دهندگان» نامیده‌اند تصویب کرد که ثبت نام خودکار رأی‌دهندگان و پیش‌ثبت‌نام را برای افراد 16 و 17 ساله ایجاد می‌کند. همچنین هزینه های به اصطلاح تاریک در نژادهای ایالتی و محلی را کاهش می دهد. انتظار می رود سنا لایحه مربوطه را تصویب کند و والز متعهد شده که آن را امضا کند.

علاوه بر این، دموکرات‌ها در مجلس قانون‌گذاری در آستانه تصویب قوانینی هستند که بررسی‌های سوابق خرید اسلحه را گسترش می‌دهد، همراه با یک اقدام «پرچم قرمز» که گرفتن اسلحه را برای مقامات آسان‌تر از افرادی که تهدیدی برای خودشان تلقی می‌شوند، می‌کند. یا دیگران

قانونگذاران همچنین آماده تصویب لایحه ای هستند که استفاده تفریحی از ماری جوانا را قانونی می کند.

در همین حال، قانونگذاران بودجه مدارس را افزایش دادند، از جمله تصویب برنامه ای که صبحانه و ناهار جهانی را برای هر دانش آموز ایالت بدون در نظر گرفتن درآمد فراهم می کند. برنامه ای را ایجاد کرد که اهداف جدید انرژی سبز را تعیین کرد، به ویژه اینکه شرکت های برق را ملزم می کند تا سال 2040 برق بدون کربن را به مشتریان ارائه دهند. و برنامه های حمایت از مراقبت از کودکان عمومی را گسترش داد.

در هفته‌های آینده، انتظار می‌رود که آن‌ها قانونی را پیش ببرند که مرخصی استعلاجی و خانواده با حقوق را به ۱۲ هفته افزایش می‌دهد.

جف بلوجت، استراتژیست دموکرات مستقر در سنت پل، گفت: «ایالت‌ها واقعاً مکان‌هایی هستند که سیاست‌ها می‌توانند در آنجا اتفاق بیفتند، می‌توانند توسط ایالت‌های دیگر کپی‌برداری شوند و در نهایت ملی شوند».

او گفت: “و در حال حاضر، مینه سوتا الگوی آن است.”

مجلس ایالتی همچنین اولین لایحه پناهگاه تراجنسیتی بین ایالتی را تصویب کرده است که در واقع برنامه هایی را برای کمک به استقبال تراجنسیتی هایی که به دنبال مراقبت های بهداشتی تایید کننده جنسیت هستند و طرد شده یا از دریافت چنین مراقبت هایی در ایالت های محافظه کار منع شده اند، ایجاد می کند. رهبران سنا نشان داده اند که آنها نیز آن را پیش خواهند برد و والز گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

والز گفت: “حوزه های سیاستی در افق ظاهر می شوند – مناطقی که ما باید برای مردم قهرمان باشیم.” من این را نه فقط به مینسوتان ها می گویم. ما باید برای ملت قهرمان شویم.”

فعالان مترقی نه تنها کیفیت و گستردگی سیاست های تصویب شده توسط مجلس قانونگذاری مینه سوتا، بلکه کمیت محض را نیز تحسین کرده اند. در واقع، قوه مقننه در 11 هفته اول جلسه جاری، لوایح بیشتری را نسبت به مدت زمان مشابه هر جلسه از سال 2010 به تصویب رساند. بر اساس تحلیلی که توسط The States Project انجام شده است.

فعالان دموکرات گفتند که مجلس قانونگذاری به عنوان آزمایشگاهی برای سیاست های مترقی پدید آمده است و از دموکرات های ملی خواستند تا دستاوردهای ایالت را به عنوان الگویی برای آنچه حزب در صورت متحد شدن می تواند انجام دهد، تبلیغ کنند.

کری مو، مشاور دموکرات که رئیس دفتر پل ولستون، سناتور فقید مینه‌سوتا بود، گفت: «داشتن یک آزمایشگاه واقعاً مهم است.

او می‌گوید: ما می‌توانیم قانونی را تصویب کنیم که در سایر ایالت‌ها بسیار دور به نظر می‌رسد. و به ویژه برای ایالتی مانند مینه سوتا ارزشمند است. ما ماساچوست نیستیم. مینه سوتا هنوز از بسیاری جهات از نظر فرهنگی در کل ایالت بسیار معتدل است.

مو با مقایسه مینه‌سوتا با میشیگان – ایالت دیگری که دموکرات‌ها در آن ترفکتا را دوباره به دست آورده‌اند – گفت که دستور کار مینه‌سوتا «بسیار گسترده‌تر از هر ایالت دیگری است که در حال حاضر دارای سه‌گانه‌های دموکرات هستند».

او گفت: “آنها همه مسائل درست را شناسایی کرده اند، تک تک آنها، جایی که باید حرکت کنند.” “و سپس آنها روی آنها حرکت کردند.”

در مقابل، ناظران سیاست خاطرنشان کرده‌اند که trifectas نیز می‌تواند بیش از حد پیش رود. یک “آزمایش واقعی واقعی” در کانزاس از سیاست اقتصادی محافظه‌کار بی‌پیوسته، که 10 سال پیش توسط فرماندار جمهوری‌خواه سام براون‌بک و مجلس قانون‌گذاری تحت کنترل او توسط جمهوری‌خواهان اجرا شد، کسری بودجه‌ای به‌قدری شگفت‌انگیز ایجاد کرد که این ایالت با تردیدهای عمده‌ای در مورد اینکه آیا می‌توانست یا نه. تأمین مالی عناصر اساسی آموزش عمومی و سایر خدمات ضروری.

پیامدهای این سیاست‌ها هنوز در کانزاس باقی مانده است و دموکرات‌ها را – که در سال 2018 به فرمانداری رسیدند و سال گذشته آن را حفظ کردند، حتی اگر تعداد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه تقریباً 2 به 1 از آنها بیشتر بود – با سال‌ها انتقاد و پیام‌رسانی طنین‌انداز مسلح کرد.

در همین حال، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری 2024، در هفته‌های اخیر با سؤالات مشابهی در برخورد با ترفکتا GOP خود مواجه شده است. دیسانتیس یک ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین را امضا کرد و به قانون تبدیل شد و او رویکردی جنگی را با دیزنی، یکی از بزرگترین کارفرمایان در ایالت، در پیش گرفته است.

دموکرات‌ها نسبت به مینه‌سوتا امیدوارتر هستند و بسیاری از آنها به این نکته اشاره می‌کنند که مهم‌ترین آیتم‌های سیاست – حقوق سقط جنین و ایمنی اسلحه – از حمایت گسترده در نظرسنجی عمومی در ایالت و در سطح ملی برخوردار هستند.

«حفاظت از حقوق باروری زیاده روی نیست. والز، فرماندار گفت: انجام این کارها زیاده روی نیست.

با این وجود، فعالان این ایالت هشدار دادند که اگر اجرا به خوبی پیش نرود، موج شور و شوق همچنان ممکن است از بین برود.

بلاجت، استراتژیست که به عنوان مدیر مبارزات انتخاباتی Wellstone و مدیر کمپین ایالتی هر دو رئیس جمهور باراک بود، گفت: «اجرای این موارد اکنون یک چالش است و قانونگذاران نیز باید در این بخش از همه این کارها مشارکت داشته باشند. انتخابات اوباما

او گفت: “اما اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، من فکر می کنم، وقتی همه چیز گفته شده و انجام شود، این واقعاً پتانسیل این را دارد که به عنوان یک داستان موفقیت بزرگ دیده شود”، “به ویژه در میان رده های مترقی حزب.”