حمله ایران به اسرائیل شکستی چشمگیر بود



ویلیام برنز، مدیر سیا، روز پنجشنبه گفت، رگبار موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل در آخر هفته گذشته «یک شکست دیدنی از آب در آمد» و تقریباً همه پرتابه‌ها نتوانستند به اسرائیل اصابت کنند.

برنز در یک مراسم در مرکز ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش در دالاس گفت که خنثی کردن حمله موشکی و پهپادی نشان دهنده قدرت ارتش اسرائیل است و این رژیم در جهان “دوستان” دارد، از جمله ایالات متحده و دیگر کشورهایی که … کمک کرد، همچنین

برنز گفت: «ایرانی‌ها چیزی حدود 330 پهپاد و موشک را با هم شلیک کردند. از این 330 موشک، تنها 4 یا 5 فروند در اسرائیل اصابت کرد و هیچ کدام آسیب قابل توجهی نداشتند.

وی افزود: «این یادآور کیفیت ارتش اسرائیل است. این یادآور این واقعیت است که اسرائیلی‌ها دوستانی دارند که از ایالات متحده شروع می‌شود، اما دوستان دیگری نیز دارند.»

رئیس جمهور جو بایدن و دیگر مقامات ارشد ایالات متحده امیدوارند که تنش ها در منطقه اندکی کاهش یابد، اما گفتند که اسرائیل هنوز در حال بررسی است که چگونه به تهران پاسخ خواهد داد.

برنز گفت: «دولت اسرائیل امروز بعدازظهر اینجا نشسته‌ایم، در حال بررسی واکنشی به آنچه شنبه شب گذشته رخ داد، است.

او گفت: “من فکر می کنم امید گسترده رئیس جمهور و سیاست گذاران در دولت این است که ما راهی برای کاهش تنش پیدا کنیم.”

کمبود مهمات در اوکراین

برنز، یک دیپلمات حرفه ای سابق که سفیر روسیه در روسیه بود، گفت که حدود یک ماه پیش از اوکراین بازدید کرده بود و از طریق افسران ارتش اوکراین در مورد کمبود مهمات مهم آنها به طور مستقیم شنیده بود.

برنز گفت که او تنها چند روز پس از تصرف شهر آدییوکا در شرق اوکراین توسط نیروهای روسی در اوکراین بوده است.

برنز گفت: «من با یکی از افسران ارشد که آنجا بود صحبت کردم و او آن را به زبان ساده توصیف کرد. او گفت: «ما تا جایی که می‌توانستیم جنگیدیم، اما روس‌ها به آمدن ادامه دادند و مهمات ما تمام شد.»

او گفت که یک تیپ 2000 نفری اوکراینی در نبرد آدییوکا با “مجموع کلان” 15 گلوله توپ در روز و 42 گلوله خمپاره تلاش کرد تا روس ها را دفع کند.

برنز گفت: «آنها غرق شده بودند، اما این به خاطر فقدان شجاعت یا عزم آنها نبود.

او گفت که بیم آن دارد که تلفات بیشتری در میدان نبرد در اوکراین رخ دهد، مگر اینکه کنگره بسته کمک های نظامی با تاخیر طولانی مدت را تصویب کند.

شب بی خوابی

برنز در پاسخ به این سوال که چه چیزی او را در شب بیدار نگه داشته است، به تهدید حملات تروریستی، جنگ در اوکراین، درگیری در غزه و خطراتی که برای کارمندان سیا در سراسر جهان وجود دارد، اشاره کرد.

اما او همچنین تجربه‌ای را بازگو کرد که به معنای واقعی کلمه او را تمام شب بیدار نگه داشت، زمانی که موافقت کرد در یک جلسه آموزشی برای افسران مخفی جدید سیا در زمین آموزشی آژانس، معروف به “مزرعه”، در نزدیکی ویلیامزبورگ، ویرجینیا شرکت کند.

دوره آموزشی یک شبه، که شامل اعضای نیروهای نخبه دلتای ارتش بود، شامل یک تمرین آموزشی بود که در آن همکاران سیا «گروگان» شده بودند.

او گفت، اما هیچ کس به کارآموزان یا کماندوهای دلتا فورس نگفت که بازیگر نقش “گروگان” برای تمرین، خود برنز است که برای شبیه سازی به صندلی بسته شده بود.

برنز گفت: «ساعت 4:30 صبح است و این تمرین با یک مأموریت نجات گروگان توسط گروه دلتا به اوج خود می رسد. تنها به سرگرد دلتا فورس که فرماندهی آن را برعهده داشت، گفته شده بود که این وضعیت شبیه‌سازی شده وجود دارد که در آن تعدادی از افسران سیا وجود دارند که فردی جعل هویت یک افسر ارشد سیا است. آنها اسیر شده اند و گروگان گرفته شده اند.

او گفت: «بنابراین ارزش پذیرش را دارد که چهره آن سرگرد جوان را که در این تلاش برای نجات گروگان از پله‌ها بالا می‌رفت و یک مدیر واقعی CIA را که به صندلی بسته شده بود، مشاهده کرد.»