به گزارش تلویزیون دولتی ایران، ستیزه جویان به یک ایستگاه پلیس حمله کرده و 2 نفر را در جنوب شرقی ایران به قتل رساندند


تلویزیون دولتی روز شنبه گزارش داد که چهار ستیزه جو به یک ایستگاه پلیس حمله کردند و دو نیروی امنیتی را در جنوب شرقی ایران کشتند.

این گروه مسلح به یک پاسگاه پلیس در زاهدان، یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان ایران، در حدود 19 مایلی مرز با پاکستان حمله کردند که باعث تیراندازی شد. در این گزارش آمده است که دو نیروی امنیتی کشته شدند.

سپاه پاسداران قدرتمند ایران در بیانیه ای اعلام کرد که این چهار شبه نظامی کشته شدند.

در این گزارش به نقل از علیرضا مرحمتی، معاون استاندار این استان، آمده است که ستیزه جویان در تلاش بودند تا به پاسگاه پلیس دسترسی پیدا کنند و به نارنجک مجهز شده بودند، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز گزارش داد که مقامات روز شنبه دو مرد را که در حمله مرگبار 26 اکتبر به مسجد شاه چراغ در شهر شیراز، دومین مکان مقدس ایران دست داشتند، به دار آویختند.

در این گزارش آمده است که این دو نفر از اعضای گروه افراطی دولت اسلامی بودند و پشت این حمله مرگبار بودند که حداقل 13 کشته و 30 زخمی برجای گذاشت.

خبرگزاری های نیمه رسمی ایسنا و تسنیم گفته اند که این دو در ملا عام در شهر شیراز اعدام شده اند.

مردان مسلحی که این حمله را انجام دادند، به نام سبحان کمرونی، چند روز پس از حمله 26 اکتبر در بیمارستانی در جنوب ایران بر اثر جراحات وارده در حین دستگیری درگذشت.

تلویزیون دولتی در آن زمان “تکفیری ها” را مسئول این حمله دانست، اصطلاحی که به افراطیون مسلمان سنی اشاره دارد که اکثریت شیعه کشور را در گذشته هدف قرار داده اند.

این حمله در حالی صورت گرفت که معترضان در سایر نقاط ایران چهل روز نمادین از مرگ یک زن در بازداشت را جشن گرفتند که بزرگترین جنبش ضد دولتی در بیش از یک دهه اخیر را برانگیخت. به نظر می رسد که ارتباطی با تظاهرات نداشته باشد.