جمهوری خواهان نیوهمپشایر “ناامید” شده اند که نیکی هیلی در این ایالت سخت تر نمی جنگد



منچستر، NH – در حالی که جمهوری‌خواهان در اینجا به دنبال یک پرچمدار هستند، نیکی هیلی خود را کمیاب می‌کند و خودی‌های حزب جمهوری‌خواه می‌گویند که این می‌تواند تلاش طولانی او را برای شکست دادن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق در انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه محکوم کند.

هیلی مجبور به لغو دو مناظره برنامه ریزی شده در نیوهمپشایر – یکی توسط ABC News و دیگری توسط CNN – با امتناع از تن به تن با فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، شده است. برنامه او در ایالتی که کاندیداها معمولاً روزهای خود را با رویدادها می گذرانند، روشن است. و از آنجایی که در ماه گذشته نتوانست برده‌داری را به‌عنوان علت جنگ داخلی شناسایی کند، از پرسیدن سؤالات روی صحنه از رأی‌دهندگان خودداری کرده است.

به روز رسانی های زنده کمپین 2024 را اینجا بخوانید.

تیم هیلی در حال قمار است که تعداد کمتری از او بیشتر در رقابتی با سه نامزد حضور داشته باشند، به طوری که یکی از آنها – DeSantis – قبلاً تصمیم گرفته است که آن را جمع کند و کمپین در حال محو شدن خود را به کارولینای جنوبی منتقل کند.

دیو کارنی، استراتژیست جمهوریخواه کهنه کار مستقر در نیوهمپشایر که سابقه بررسی نامزدهای ریاست جمهوری را از طریق انجمن های آزادانه به سبک تالار شهر مقدس توصیف کرد، گفت: این شرط بدی است. او گفت که امتناع هیلی از مناظره و پاسخ به سوالات در اولین رویداد پس از آیووا در ایالت می تواند کمپین او را نابود کند.

کارنی که در مسابقه بی طرف است، افزود: “به عنوان یک رئیس فعلی، شاید، یا کسی که پیشتاز است – مطمئناً شما جلوتر هستید، هیچ ریسکی نمی کنید.” اما وقتی در رتبه دوم هستید؟ شما باید f—ing Hail Marys را پرتاب کنید. پنج شب فرصت دارید.»

در مصاحبه با بیش از نیمی از مقامات جمهوری‌خواه و استراتژیست‌های حزبی که با انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری نیوهمپشایر آشنا هستند، ان‌بی‌سی نیوز هیچ‌کس را پیدا نکرد که فکر کند هیلی با حفظ فاصله از رای‌دهندگان سود خواهد برد. اما او همچنین با این واقعیت دست و پنجه نرم می‌کند که زمانی که تاجر ویوک راماسوامی از رقابت در روز دوشنبه کناره‌گیری کرد و از ترامپ حمایت کرد، نبرد دشوار او تندتر شد.

جولیانا برگرون، یکی از اعضای کمیته ملی جمهوری خواه از ایالت که از نامزدی حمایت نکرده است، گفت: «همه در نیوهمپشایر از انتخاب هیلی برای مناظره ناامید هستند». او گفت که امتناع از پاسخ دادن به سؤالات از رای دهندگان، حس مشابهی را ایجاد می کند و مبارزات انتخاباتی بسیار کنترل شده هیلی می تواند رأی دهندگانی را که هنوز تصمیم نگرفته اند، منصرف کند.

برگرون گفت: “من نمی توانم مثبت باشم، اما، بله، فکر می کنم مهم است.”

اولیویا پرز-کوباس، سخنگوی هیلی، این ایده را رد کرد که هیلی از رأی دهندگان نیوهمپشایر دوری می کند.

پرز-کوباس گفت: «این یک مزخرف کامل و کامل است. او در ساعت 4 صبح بعد از آیووا فرود آمد و یک روز کامل از مطبوعات محلی، توقف های خرده فروشی، ملاقات با رای دهندگان، و یک تجمع در شمال کشور داشت. پس از توقفی کوتاه برگشت [in South Carolina] امروز صبح برای دیدن خانواده‌اش، او امروز با دو توقف عصر امروز به نیوهمپشایر برگشته و تا روز انتخابات یک برنامه مشخص دارد.»

یکی از حامیان هیلی در نیوهمپشایر، نماینده سابق ایالت، کیم رایس، پاسخ داد که سفیر سابق سازمان ملل “بسیاری” رویدادها و “تعدادهای خرده فروشی زیادی” را در ایالت انجام خواهد داد و “فقط تمام آنها را به پایان می رساند.”

رایس افزود: “نیکی هیلی یکی از سختکوش ترین افرادی است که تا به حال ملاقات کرده ام.” او در نیوهمپشایر به سختی کار خواهد کرد تا هر رأیی را به دست آورد و هر دستی را تکان دهد.»

نظرسنجی دانشگاه سافولک/NBC10 بوستون/بوستون گلوب از رای دهندگان احتمالی مقدماتی نیوهمپشایر که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد که ترامپ با 50 درصد پیشتاز است، پس از آن هیلی با 34 درصد و دیسانتیس با 5 درصد در رتبه سوم قرار دارند.

دیسانتیس عمدتاً در نیوهمپشایر تنزل کرده است و بر کارولینای جنوبی تأکید می کند، جایی که امیدوار است بتواند هیلی، فرماندار سابق ایالت را غافلگیر کند و از آن پیشی بگیرد و نامزدی دشوار خود را طولانی کند. اما در حالی که او انتظارات خود را برای عملکرد خود در انتخابات مقدماتی هفته آینده ایالت گرانیت کاهش داده است، هیلی انتظارات خود را افزایش داد و پس از آیووا اعلام کرد که او و ترامپ اکنون در یک رقابت دو نفره قرار دارند.

تصمیم هیلی برای پرهیز از مناظره ها، که ترامپ از تابستان گذشته از شروع آن صرف نظر کرده است، به دیسانتیس مجوز بیشتری برای خروج از نیوهمپشایر داد. اما هیلی را از این فرض که در اینجا کارزار سخت‌تری خواهد داشت، رها نکرد. او مدت‌هاست که مشخص کرده است که ایالت در استراتژی او نقش محوری دارد و معروف است که در اوایل ژانویه به رای‌دهندگان نیوهمپشایر گفته است که نتیجه انتخابات آیووا را «تصحیح» خواهند کرد.

مایکل بیوندو، استراتژیست قدیمی حزب جمهوری خواه در نیوهمپشایر که به عنوان مشاور ارشد راماسوامی کار می کرد، گفت: «او به شهرت رسید و سپس او را در یک حباب قرار دادند.

بیوندو اضافه کرد: «او عقب مانده است، و مناظره را لغو می کند و با نیوهمپشایر طوری رفتار می کند که انگار اولین ایالت در کشور نیست و این فقط یکی از ایالت های سه شنبه سوپر است – که او با آن رفتار می کند – فکر می کنم همینطور است. یک اشتباه بزرگ ما در اینجا طرز فکر دیگری داریم.»

از آنجایی که مناظره ها به جای تالارهای کوچکتر تالار شهر، پورتالی برای مخاطبان بزرگ هستند، انتخاب خراش دادن آنها به ویژه در خشم جمهوریخواهان که معتقدند رای دهندگان باید فرصتی برای ارزیابی نامزدها از طریق پاسخ دادن به سؤالات داشته باشند، می ماند.

بیل بوید، نماینده جمهوری خواه ایالت، گفت: «تصمیم سفیر هیلی مبنی بر اینکه مناظره ای برگزار نکند، بی احتیاطی به نظر می رسد. او رویکرد او را “فرصت از دست رفته بزرگ” برای دستیابی به رای دهندگان بلاتکلیف مانند خودش خواند.

او گفت: «هر اتفاقی که از هم‌اکنون تا سه‌شنبه رخ دهد، در تصمیم‌گیری من نقش خواهد داشت. رای دهندگان اینجا

اما جلسات پرسش و پاسخی که رأی دهندگان نیوهمپشایر را به دلیل دریافت پاسخ های خام از سوی نامزدها مشهور – یا بدنام کرده است، برای هویت سیاسی این ایالت ضروری است. به طور سنتی، کاندیداها از ایالت کوچک در یک سرعت وحشیانه بین انتخابات آیووا و انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر عبور می کنند و در یک روز با چهار یا پنج مخاطب جداگانه صحبت می کنند. در پایان، آنها تقریباً همیشه خود را برای لفاظی و تحریک از جمعیت باز می کنند.

برگرون گفت: «اگر کسی در حال هجوم است یا حقیقت را نمی گوید، نیازی نیست که مطبوعات او را در اینجا در نیوهمپشایر صدا کنند. “چون کسی در یکی از مهمانی های خانه آنها را صدا می کند.”

ترکیبی از پنجره کوتاه بین رقابت‌ها، سهولت سفر از یک سر ایالت به سر دیگر، و محیط‌های صمیمی‌تر از راهپیمایی‌های عرصه، نیوهمپشایر را در موقعیت منحصربفردی قرار می‌دهد که به یک لولاپالوزای سیاسی چهارساله یک هفته‌ای تبدیل می‌شود.

هیلی دلایل خوبی برای درک این موضوع دارد: او نه تنها بین هفته آخر ماه مه و 24 ژانویه رویدادهای بیشتری نسبت به رقبای باقیمانده خود برگزار کرده بود – 46 تا 43 برای DeSantis و 7 برای ترامپ – بلکه تعداد DeSantis را در ایالت تماشا کرد. پس از آن که او تصمیم گرفت در اوایل مبارزات انتخاباتی خود از رای دهندگان یا رسانه ها سؤال نپرسد، سقوط کرد.

اما به نظر می رسد هیلی در جهت مخالف حرکت می کند. در ایالتی که اکنون نقطه صفر را در نبرد خود علیه ترامپ نشان می دهد، هیلی از روز سه شنبه یک رویداد عمومی برگزار کرده است که یکی دیگر برای چهارشنبه شب برنامه ریزی شده است: گردهمایی با فرماندار کریس سونونو، برجسته ترین حامی او در نیوهمپشایر.

هیلی همچنین برای هفته‌ها نسخه‌ای ساده از سخنرانی بی‌چون خود را ارائه می‌دهد و بدون سؤال به پایان می‌رساند، اگرچه او اغلب بعد از آن می‌ماند تا عکس بگیرد و با شرکت‌کنندگان صحبت کند. (او همچنین سوالاتی را در طول “تالارهای شهر تلفن” که برای جایگزینی رویدادهایی که به دلیل آب و هوای بد هفته گذشته لغو شده بود، پذیرفت.) فرمت جدید او در آیووا ابروها را برانگیخت، اما روز سه‌شنبه زمانی که او همین کار را در تک آهنگ خود در نیوهمپشایر انجام داد، بیشتر مورد توجه قرار گرفت. رویداد.

دیسانتیس در جریان یک کمپین در روز چهارشنبه در همپتون، NH گفت: “من تنها کسی هستم که کمپین زیرزمینی را اجرا نمی کنم.”

در حالی که برخی از جمهوری‌خواهان نیوهمپشایر از هیلی انتقاد کردند که این هفته کمپین تهاجمی‌تر را در آنجا اجرا نمی‌کند، دیسانتیس در حال واگذاری ایالت است و ترامپ فقط برای راهپیمایی‌های شبانه ظاهر می‌شود. رای دهندگان همچنان با تبلیغات در صندوق های پستی خود بمباران می شوند، اما حضور کمرنگ نامزدهای حزب جمهوری خواه آشکار است. نماینده دین فیلیپس از مینه سوتا، نامزد دموکرات کهنه کار، بیش از هر یک از جمهوریخواهان تا پایان این هفته رویدادهای عمومی را اعلام کرده است.

ریک گورکا که به عنوان سخنگوی مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2012 جمهوری خواه میت رامنی در سال 2012 خدمت می کرد، درباره هیلی گفت: «اجتناب از مطبوعات یک استراتژی برنده نیست و در این مرحله امید به نمایش خوب مانند دریافت جایزه مشارکت است. “ممکن است احساس خوبی به شما بدهد، اما بیهوده است.”

هیلی در اواخر هفته دو توقف به برنامه خود اضافه کرده است و ممکن است در آینده نیز تعداد بیشتری توقف داشته باشد. اما برخی از حامیان در اینجا می گویند که از زمانی که راماسوامی پس از انتخابات آیووا از او کناره گیری کرد و از او حمایت کرد، نگرانی دارند که پیشتازی ترامپ افزایش یافته است.

یکی از اهداکنندگان هیلی در این ایالت گفت: «خروج راماسوامی از رقابت های ریاست جمهوری احتمالاً شکاف بین رئیس جمهور ترامپ و نیکی هیلی در نیوهمپشایر را افزایش می دهد.

شان ون آنگلن، یکی از حامیان سابق هیلی که می‌گوید اکنون بلاتکلیف است، از تصمیم مناظره و برنامه سبک او ابراز ناامیدی کرد.

او گفت: «به نظر می رسد هیلی تسلیم شده است.