جریان جنگ داخلی نیکی هیلی در ایالت کلیدی نیوهمپشایر حواس پرت کننده است



عدم تمایل نیکی هیلی، در ابتدا، برای گفتن اینکه برده داری دلیل جنگ داخلی در طی رویدادی در تالار شهر نیوهمپشایر این هفته بود، ثابت می کند که او نمی تواند در ایالتی که نمی تواند عملکرد ضعیفی داشته باشد، از آن فرار کند.

اظهارات هیلی در طی یک رویداد در برلین، NH پس از آن بیان شد که رای دهنده ای از او پرسید که به نظر او “علت” جنگ داخلی چیست. هیلی پاسخ داد که تمام شده است “دولت چگونه اداره می شود – آزادی ها و آنچه مردم می توانند و نمی توانند انجام دهند.” در پاسخ او به طور مشخص به «آزادی» که در مرکز موضوع بود اشاره ای نشد: توانایی داشتن بردگان.

در بیش از 48 ساعت از آن زمان، هیلی سعی کرد از این کامنت عقب نشینی کند و روز بعد در «صبح بخیر نیوهمپشایر» گفت که «البته جنگ داخلی در مورد برده داری بود»، اما او همچنین همچنان پاسخ های خود را به این موضوع متمرکز کرده است. سوال در مورد چیزهایی مانند “آزادی فردی” و “آزادی اقتصادی” به عنوان محرک های اساسی که باعث جنگ داخلی می شود. علاوه بر این، او گفته است که شخصی که این سوال را پرسیده بود “گیاهی” بود که توسط دموکرات ها فرستاده شده بود، ادعایی که بدون مدرک صورت گرفت.

متیو بارتلت، یکی از فعالان جمهوریخواه مستقر در نیوهمپشایر، گفت: “ما در روز سوم هستیم و او هنوز در تلاش است تا از آن عبور کند.” من مطمئن نیستم که طرح دعوای حقوقی در مورد جنگ داخلی یک موضوع اصلی برای رای دهندگان نیوهمپشایر باشد، اما وقتی اشتباهی مرتکب می شوید باید از آن عبور کنید.

او افزود: “او باید پاسخ خود را کوتاه، ساده و میهن پرستانه می داد.” درعوض، او سعی می‌کند فلسفه‌ورزی کند و در مورد درس‌های اقتصاد و سرمایه‌داری صحبت کند. فقط، مثل این، بس کن.»

تشدید مشکل، وضعیت این اشتباه خاص است. نیوهمپشایر بخش بزرگی از استراتژی اولیه ایالتی هیلی است و مکانی است که به‌طور منحصربه‌فردی برای تقویت او و تبدیل رسمی رقابت به رقابت دو نفره با رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ، که پیشتاز قاطع است، مناسب است.

این ایالتی است که هیلی بیشتر وقت و منابع خود را در آن صرف کرده است، و تقریباً یک ماه بعد از اولین انتخابات مقدماتی ایالت در این ایالت در حال افزایش است. او تأیید کریس سونونو، فرماندار نیوهمپشایر را به دست آورد، حمایتی که ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا نیز مشتاقانه به دنبال آن بود، و در اکثر نظرسنجی های عمومی صعود کرده است. نظرسنجی اخیر CBS News/YouGov حاکی از آن است که هیلی با رای دهندگان احتمالی جمهوری خواه 29 درصد است، رقمی که نشان دهنده کاهش فاصله او با ترامپ است که در اکثر نظرسنجی های عمومی پیشتاز بوده است و در جدیدترین نظرسنجی نیوهمپشایر 44 درصد را به خود اختصاص داده است.

سخنگوی هیلی گفت: «همه از جو بایدن گرفته تا دونالد ترامپ به یک دلیل به نیکی حمله می‌کنند: او تنها نامزدی است که شتاب دارد.» «نیکی ماه‌هاست که با هر رأی‌دهنده‌ای صحبت می‌کند و هر سؤالی را مطرح می‌کند، و هیجان اطراف او وجود دارد. واقعی.”

پویایی انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر نیز در مقایسه با سایر ایالت های اولیه منحصر به فرد است، به گونه ای که می تواند اثرات موجی از نظرات او در جنگ داخلی ایجاد کند.

نیوهمپشایر به رای دهندگان غیروابسته اجازه می دهد تا در هر حزب اولیه شرکت کنند، که به طور کلی برش معتدل تری از رای دهندگان ایالت را تحت تاثیر قرار می دهد. طبق پروژه مستقل رای دهندگان، نزدیک به 400000 رای دهنده غیروابسته در نیوهمپشایر وجود دارد که تقریباً 40٪ از کل رای دهندگان این ایالت را تشکیل می دهد.

هلا راس، یک رای دهنده اعلام نشده که تمایل به رای دادن به هیلی داشت، روز پنجشنبه به NBC News گفت که فکر می کند “تعجب انگیز” است که سفیر سابق پاسخ را نادرست می کند.

برای من حیرت انگیز است که او زمین خورده است. با این حال، یک بار دیگر ثابت می کند که او نگران بیگانه کردن جمعیت/پایگاه MAGA است.» راس گفت. شرم آور است، اما او نمی تواند هر دو طرف را داشته باشد.

در آیووا، به نظر نمی‌رسد که این نظر بسیاری از رأی‌دهندگان را تحت تأثیر قرار دهد.

لیزا کرایگ، 58 ساله اهل اج‌وود، IA، که در یک فروشگاه عروس کار می‌کند، همچنان بلاتکلیف است.

کرایگ گفت: “فکر می‌کنم او به این سوال خوب پاسخ داد، من دارم. من احساس می‌کنم همه چیز فقط مربوط به برده‌داری نبود. کشور تقسیم شده بود. بنابراین فکر می‌کنم او به خوبی به آن پاسخ داد.” من احساس می‌کنم گاهی اوقات ما بیش از حد روی آن (بردگی) تمرکز می‌کنیم.

رای دهندگان مقدماتی معتدل تر نیوهمپشایر، تا حدی به دلیل درج رای دهندگان غیروابسته، به عنوان ایالتی تلقی می شوند که کمپین طولانی مدت کریس کریستیز، فرماندار سابق نیوجرسی نیز در آن فرصتی برای موفقیت دارد. او در گذشته از هیلی در برابر حملات دفاع کرده است، اما از گاف جنگ داخلی برای تقویت این پیام استفاده کرد که او تنها نامزد انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان است که مایل به گفتن حقیقت است، پیامی که او با خرید تلویزیون هفت رقمی نیوهمپشایر تقویت می‌کند. او روز پنجشنبه به اظهارات هیلی در مورد جنگ داخلی گره خورد.

کمپین کریستی با اشاره به اظهارات هیلی گفت: «لحن و پیام تبلیغات کاملاً با آنچه که دیشب در نیوهمپشایر دیدیم، در تضاد است. “این یک کمپین متفاوت است زیرا کریستی حقیقت را به گونه ای می گوید که هیچ نامزد دیگری تمایلی به آن ندارد – صرف نظر از موضوع.”

دیسانتیس که در اکثر نظرسنجی‌های عمومی نیوهمپشایر در رتبه چهارم قرار دارد، به هیلی نیز به خاطر پاسخ او حمله کرد.

دیسانتیس گفت: “دقیقه ای که او با هر نوع نظارتی روبرو می شود، تمایل به غار دارد.” “من فکر می کنم این همان چیزی است که دیروز دیدی. شناسایی و تصدیق نقشی که برده داری در جنگ داخلی ایفا کرد چندان دشوار نیست، و با این حال به نظر می رسید که واقعاً دشوار بود.

خود دیسانتیس در گذشته به دلیل رفتارش با نحوه تدریس تاریخ سیاه پوستان در مدارس در فلوریدا با گرمی روبرو بوده است. در اوایل سال جاری، بخش آموزش دولت DeSantis استانداردهای جدیدی را امضا کرد که شامل زبان بحث برانگیزی بود که به “مزایای شخصی” برای بردگان اشاره می کرد.

بارتلت، عامل نیوهمپشایر، گفت که کمپین هیلی کار بدی برای پایان دادن به مناقشه انجام داده است، اما او همچنان شک دارد که پویایی انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر را تغییر دهد.

او گفت: «در پایان روز، من نمی‌دانم که این امر باعث می‌شود کسی رای خود را تغییر دهد.

برخی دیگر گام اشتباه جنگ داخلی را نشان دهنده ضعف درک شده هیلی در تلاش برای خلع ترامپ از سلطنت می دانند: ترس از عبور از رای دهندگان اولیه جمهوریخواه دوستدار ترامپ.

مایک مورفی کهنه کار جمهوری خواه که می گوید او “هیله” را “طرفدار” هیلی نیست، اما برای او هیاهو کرده است، نوشت: “متاسفانه برای هیلی، این حادثه قطار شهرداری نمونه کاملی از بزرگترین نقص او بود؛ او یک نامزد مبتنی بر ترس است.” کمپین انتخاباتی، زیرا او را به ترامپ ترجیح می دهد. برخلاف ترامپ، هیلی قربانی ترس است، نه فروشنده بدخواه آن.