ارتش آمریکا می گوید جت های روسیه بار دیگر پهپادهای آمریکایی را بر فراز سوریه مورد آزار و اذیت قرار دادند


به گفته ارتش آمریکا، برای دومین بار در کمتر از یک روز، جت های جنگنده روسیه پهپادهای شکارچی-قاتل آمریکایی را که بر فراز سوریه عملیات می کردند مورد آزار و اذیت قرار دادند.

سخنگوی نیروی هوایی گفت: در ساعت 9:30 صبح پنجشنبه به وقت محلی، هواپیماهای روسی نزدیک پهپادهای آمریکایی MQ-9 Reaper پرواز کردند و شراره هایی را در مقابل آنها پرتاب کردند. این سخنگو گفت که این حادثه شامل دو هواپیمای روسی، یک SU-34 و یک SU-35 بود و تقریبا یک ساعت به طول انجامید. یک مقام دفاعی گفت این حادثه در شمال غرب سوریه رخ داده است.

ژنرال الکسوس گرینکویچ گفت: “این دومین مورد از رفتارهای خطرناک خلبانان روسی در 24 ساعت گذشته است که اولین مورد چهارشنبه در ساعت 10:40 صبح به وقت محلی رخ داد.”

هواپیماهای نظامی SU-34 و SU-35 روسیه در مسیر پرواز یک هواپیمای MQ-9 ایالات متحده در 6 ژوئیه 2023 بر فراز سوریه از شراره استفاده می کنند.
هواپیماهای نظامی SU-34 و SU-35 روسیه در مسیر پرواز یک هواپیمای MQ-9 ایالات متحده در 6 ژوئیه 2023 بر فراز سوریه از شراره استفاده می کنند. وزارت دفاع

گرینکویچ، فرمانده نیروی هوایی نهم و بخش هوایی نیروهای ترکیبی در مرکز، گفت: «این رویدادها نمونه دیگری از اقدامات غیرحرفه‌ای و ناایمن نیروهای هوایی روسیه در سوریه است که امنیت نیروهای ائتلاف و روسیه را تهدید می‌کند». فرمان. ما از نیروهای روسیه در سوریه می خواهیم که این رفتار بی پروا را متوقف کنند و به استانداردهای رفتاری که از یک نیروی هوایی حرفه ای انتظار می رود پایبند باشند تا بتوانیم تمرکز خود را بر شکست پایدار داعش از سر بگیریم.

وی گفت: «ایمنی پرسنل نظامی و موفقیت در ماموریت علیه داعش به رفتار حرفه ای و مسئولانه همه نیروهای فعال در منطقه بستگی دارد.

در حادثه روز چهارشنبه، سه پهپاد ریپر در حال انجام ماموریتی علیه اهداف داعش در سوریه بودند که سه جنگنده روسی شروع به آزار آنها کردند. گرینکویچ گفت که جت های روسی چندین شعله چتر نجات را در مقابل هواپیماهای بدون سرنشین پرتاب کردند و پهپادها را مجبور به انجام مانورهای فراری کردند.

پهپادهای MQ-9 که در جستجوی اهداف هستند ممکن است موشک های هلفایر و بمب های هدایت شونده دقیق را حمل کنند.

در ماه مارس، گرینکویچ به NBC News گفت که جت های مسلح روسیه تقریبا هر روز بر فراز مواضع ایالات متحده در سوریه پرواز می کنند.

به گزارش رسانه های روسی، روسیه و سوریه در حال برگزاری رزمایش مشترک دفاع هوایی هستند. این تمرینات از روز چهارشنبه آغاز شد و انتظار می رود شش روز به طول انجامد.