ساکنان می گویند زنی که متهم به تیراندازی مرگبار در همسایه شده است، سابقه آزار و اذیت کودکان را دارد


اوکالا، فلوریدا – همسایگان روز چهارشنبه گفتند که یک زن سفیدپوست متهم به شلیک مرگبار به همسایه سیاه‌پوست خود از در، سابقه آزار و اذیت کودکان منطقه و استفاده از توهین‌های نژادی علیه آنها را دارد.

کلانتر شهرستان ماریون در بیانیه ای اعلام کرد سوزان لوئیس لورینکز، 58 ساله، روز سه شنبه به اتهام قتل با سلاح گرم، سهل انگاری مقصر، باطری و دو فقره ضرب و شتم دستگیر شد. قتل غیر عمد با سلاح گرم جرمی است که تا 30 سال حبس دارد.

این دستگیری چند روز پس از آن صورت گرفت که مقامات گفتند لورینچ جمعه شب به آژیک «ای جی اوونز»، مادر چهار فرزند 35 ساله، از در ورودی خانه اش در اوکالا شلیک کرد. کلانتر گفت که اوونز به خانه لورینچ نزدیک شده بود، چندین بار در را زد و از لورینچ خواست که برای حل و فصل اختلاف بیرون بیاید.

به گفته کلانتر، پسر 10 ساله اوونز در هنگام شلیک گلوله در کنار او ایستاده بود که توسط بن کرامپ، وکیل حقوق مدنی و خانواده عزادار به دلیل سرعت تحقیقات مورد انتقاد قرار گرفت.

بلافاصله مشخص نشد که آیا لورینچ، که در زندان شهرستان ماریون نگهداری می شود، وکیلی دارد که بتواند از جانب او صحبت کند یا خیر.

در مصاحبه با NBC News، همسایه‌ها زمان‌هایی را به یاد می‌آورند که می‌گفتند مظنون بچه‌هایشان را ضبط می‌کرد، آنها را با فحاشی می‌کرد، با پلیس تماس می‌گرفت و اسلحه را برایشان تکان می‌داد – فقط به خاطر بچه بودن.

ساعاتی قبل از تیراندازی، فرانکلین کولون در حال بازی در زمینی با پسرش و دیگر فرزندانش بود که به گفته او، لورینچ انگشت وسط خود را به سمت او چسباند.

کولون، که اضافه کرد اوونز اولین کسی بود که حدود دو سال پیش هنگامی که لورینکز به محله نقل مکان کرد، به او هشدار داد، گفت مظنون شروع به ضبط کرد و فریاد زد: «هر نوع مزخرف نسبت به من، نسبت به بچه‌ها، نسبت به بقیه».

همه در این محله بر سر بچه های ما با این خانم دعوا کرده اند.

فیلیس ویلز، 33 ساله، حدود 15 سال است که در این محله زندگی می کند. او گفت که اوونز را می‌شناخت و لورینکز را می‌شناخت «زیرا او همیشه بیرون می‌آمد و بچه‌های ما را آزار می‌داد». همه در این محله بر سر بچه های ما با این خانم دعوا کرده اند.

او گفت که Lorincz با بچه بودن بچه ها مشکل داشت.

سوزان لوئیز لورینچ
سوزان لوئیس لورینکز به اتهام قتل عمد با اسلحه گرم، سهل انگاری مقصر، باتری و دو مورد ضرب و جرح دستگیر شد.دفتر کلانتری شهرستان ماریون

بچه‌های ما همیشه در زمین بازی می‌کردند. یک مجتمع آپارتمانی است اینها بچه هایی هستند که، می دانید، آنها هستند، آنها قرار است کارهایی انجام دهند. … هر بار که آنها حتی در یک تکه علف آن طرف می رفتند، او می گفت: “از چمن من پیاده شو، ای ب—- یا شما عقب مانده ها یا شما N-word.” ویلز گفت: او با اسلحه برای آنها دست تکان می داد.

ویلز ادامه داد: “او هر بار که بیرون می آمد آنها را ضبط می کرد. او سوار کامیونش شد و رادیو را تا جایی که می توانست با صدای بلند پخش کرد تا بچه ها را به هم بریزد. او سوار کامیونش شده و برای مدت طولانی روی بوق دراز کشیده تا آنها را تحریک کند. او با کامیونش به اینجا رفت، فقط چیزهای دیوانه کننده ای.»

او گفت که هرگز با پلیس در Lorincz تماس نگرفته است، اما «در حیاط من ایستاده و به خاطر نحوه صحبتش با بچه ها سر او فریاد زده است. اما من در واقع هرگز با او صحبت نکرده ام. او کسی نبود که بتوانید با او صحبت کنید.”

“مامان، کارن امروز با پلیس تماس گرفت”

شارنا موزل، 36 ساله، که حدود 12 سال در این محله زندگی می کند، گفت که لورینچ “با بچه ها مشکل داشت.”

دختر 10 ساله او بیشتر اوقات بیرون از خانه با سایر بچه های همسایه بازی می کرد.

موزل، مادر چهار فرزند از 10 تا 10 سال، گفت: “لورینچ قبلاً بیرون می آمد و مدام آنها را ضبط می کرد. و در حالی که در حال ضبط از بچه ها است آنها را تکان می دهد و آنها را صدا می کند.” 19.

او اضافه کرد که لورینچ کودکان را مورد آزار و اذیت قرار می دهد و در محله به عنوان “کارن” شناخته می شود، یک اصطلاح کنایه آمیز برای یک زن سفیدپوست که رنگین پوستان را آزار می دهد و به نژادپرستی شهرت دارد. موزل گفت که کوچکترین دخترش به او گفته است که لورینچ آنها را ضبط خواهد کرد و سپس برای اجرای صرفاً با مقامات تماس خواهد گرفت.

موزل گفت: «مامان، کارن امروز با پلیس تماس گرفت.» موزل گفت که دخترش به او خواهد گفت.

او ادامه داد: “اما پلیس هیچ وقت کاری نمی کند… چون ما بچه هستیم، فقط بازی می کنیم. مثلاً من نمی فهمم، مثلاً انگیزه او چه بوده یا مشکل چیست؟”

“خانم به مادرم شلیک کرد”

کولون حوالی ساعت 9 شب داخل خانه اش بود که گفت صدایی شبیه ترقه شنیده است. پسرش به او گفت که اوونز به ضرب گلوله کشته شده است و مردم محله، از جمله کودکان، در اطراف ایستاده بودند و گریه می کردند.

به گفته کلانتری، لورینکز عصبانی شده بود زیرا فرزندان اوونز در زمین مجاور بازی می کردند و با بچه ها “مشاهده می کردند”.

به گفته کلانتر، لورینکز در جریان مشاجره، یک اسکیت به سمت پسر 10 ساله اوونز پرتاب کرد و بعداً چتر را به سمت او و خواهر و برادرش تاب داد. کلانتر گفت که اوونز سپس چندین بار در درب لورینچ را زد و لورینچ یک گلوله از در شلیک کرد.

به گفته کلانتری، اوونز از ناحیه بالای قفسه سینه مورد اصابت قرار گرفته و در بیمارستان فوت کرده است.

کولون گفت تا زمانی که پلیس و EMS رسیدند، او CPR را انجام داد.

“وقتی او و همه چیز را دیدم، می گویم “اوه چرت و پرت.” شروع کردم به اسکن زخم های باز. بدون زخم خروجی، فقط یک قفسه سینه سمت راست [wound]،” او گفت.

کولون نگاه کرد تا مطمئن شود که لورینچ در اطراف نیست و افزود که پس از تیراندازی بیرون نیامد.

ویلز در حال آماده کردن شام بود که یکی از فرزندان اوونز به در خانه او کوبید.

او گفت: “خیلی بلند بود، پنجره‌هایم می‌لرزید.” و من می روم و در را باز می کنم و اسحاق، پسر بزرگش است، و او مثل نفس نفس زدن به هوا است. او حتی به سختی نمی تواند صحبت کند. و او مانند “خانم به مادرم شلیک کرد!”

ویلز افزود: “وقتی او این را گفت، من از قبل می دانم که در مورد چه کسی صحبت می کند، زیرا او تنها فردی است که در اینجا با بچه ها دشمنی می کند.”

“این دنیا واقعاً خیلی بد است”

کرامپ که نماینده خانواده اوونز است و بستگان و عزیزان زن کشته شده گفته اند که لورینچ قبل از برخورد مرگبار علیه فرزندان اوونز از توهین های نژادپرستانه استفاده کرده است.

او گفت که یکی از بچه ها آی پد را پشت سر گذاشته که زن آن را برداشته است.

گزارش حادثه یک کلانتری که ویرایش شده است، اشاره می کند که به نمایندگان در محل گفته شد که یک آی پد توسط زنی گرفته شده است که در آن زمان به عنوان مظنون توصیف شده بود.

بر اساس گزارش حوادث کلانتری، نمایندگان در آن شب در حال پاسخگویی به تماس در مورد تجاوز جنسی بودند که به آنها اطلاع دادند که تیراندازی وجود دارد، و آنها به آنجا رسیدند و متوجه شدند که اوونز روی چمن ها دراز کشیده بود و نفس نمی کشید.

کلانتر در بیانیه ای اعلام کرد که لورینکز به بازرسان گفت که او در دفاع از خود عمل کرده است “و اوونز قبل از شلیک اسلحه اش سعی در شکستن درب خانه اش داشته است.”

در مصاحبه ای که روز سه شنبه انجام شد، کرامپ گفت هیچ توجیهی برای قتل وجود ندارد.

او گفت: “به هیچ وجه او نباید احساس کند که این شخص که در را می زند می تواند باعث مرگ او یا آسیب بدنی قریب الوقوع شود.” و اگر احساس ترس کرد، با پلیس تماس بگیرید. چرا از در فلزی شلیک کنید؟»

پسر موزل، جامرین ویلسون، 18 ساله، گفت که شاهد عواقب تیراندازی بوده است.

او گفت که وقتی بیرون رفت، ماشین های پلیس را در همه جا دید و سپس اوونز را روی زمین و شخصی را دید که CPR انجام می داد. او گفت که در آن زمان نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده و نمی‌دانست که اوونز به ضرب گلوله کشته شده است.

ویلسون گفت که اوونز را خوب نمی‌شناخت، اما پسر 12 ساله‌اش را می‌شناسد، زیرا آنها با بچه‌های محله بسکتبال بازی می‌کردند.

او گفت: “او هرگز کسی را آزار نمی داد. او به طور قطع همیشه در خانه بود و کارهایی را که باید برای بچه هایش انجام می داد انجام می داد.”

ویلسون افزود: “فقط یک روح سیاه دیگر در زمین گم شده است. این چیزی نیست که ما به آن نیاز داریم. برادر، این دنیا واقعاً بسیار بد است.”

“حالت تغییر کرده است”

در یک کنفرانس خبری بعد از ظهر چهارشنبه، کرامپ گفت امیدوار است که دادستان ها اتهامات لورینچ را به قتل ارتقا دهند و همچنین اظهارات شاهدان همسایگان را که گفته اند فرزندانشان توسط مظنون مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، در نظر بگیرند.

ما از شریف وودز برای دستگیری سپاسگزاریم. ما آن را ساده نمی‌گیریم، آن را بدیهی نمی‌گیریم. کرامپ می‌گوید: «از آنجایی که سیاه‌پوستان به سرعت در آمریکا عدالت پیدا می‌کنند، چیزی نیست که همیشه اتفاق بیفتد.»

این وکیل دادگستری افزود: «اگرچه ما از این که چهار روز طول کشید اذیت می‌شویم، اما می‌فهمیم که … قوانینی مانند موضع خود را بایستید، می‌تواند مسائل را پیچیده کند.»

کلانتر بیلی وودز قبلاً گفته بود که قبل از دستگیری، بازرسان از نظر قانونی موظف بودند تعیین کنند که آیا قانون فلوریدا “بایستید” اعمال می شود یا خیر.

او گفت که قتل اوونز بر اساس قانون دفاع از خود موجه نیست.

وودز گفت: «این فقط یک قتل بود.

پاملا دیاس، مادر اوونز، روز چهارشنبه با MSNBC نشست و در کنفرانس خبری صحبت کرد. او گفت که نوه های او که بین 3 تا 12 سال سن دارند، از زمان مرگ مادرشان “به طرق مختلف” تحت تاثیر قرار گرفته اند. دیاس خاطرنشان کرد که دو پسر اوونز، از جمله یک کودک 9 ساله که شاهد کشته شدن مادرش بود، خود را مقصر مرگ او می دانند.

او گفت: «در روح و قلبش، این تقصیر اوست.

دیاس افزود: «کودک 12 ساله ما خود را مقصر مرگ مادرش می‌داند زیرا نتوانست مادرش را نجات دهد. او نتوانست به او CPR بدهد. سخنان او این بود: “مادربزرگ، مادربزرگ، من نتوانستم او را نجات دهم.”

موزل گفت که تیراندازی محله را نیز تحت تاثیر قرار داده است. اوکالا شهری با حدود 63000 نفر در 60 مایلی شمال غربی اورلاندو است.

“حال و هوا تغییر کرده است، حال و هوای اینجا تغییر کرده است. هیچ چیز واقعاً متفاوت نیست، اما شما می توانید آن را احساس کنید. اکنون وحشتناک است زیرا همیشه ساکت بوده است. و دقیقاً مانند اتفاق مهمی مانند آن است که اتفاق می افتد، بسیار غم انگیز است. ما او گفت: “به چنین چیزهایی عادت ندارم.”

Minyvonne Burke از اوکالا، فلوریدا، و آنتونیو پلاناس از شهر نیویورک گزارش دادند.