مقامات ساحلی نیویورک از هواپیماهای بدون سرنشین برای جستجوی کوسه ها در میان سیل حملات به شناگران استفاده می کنند.


وانتاگ، نیویورک – در سواحل لانگ آیلند، هواپیماهای بدون سرنشین اقیانوس را جارو می‌کنند و در آب برای هر خطری که ممکن است در زیر سطح کمین کند، گشت‌زنی می‌کنند، زیرا ساحل‌روان به دلیل سیل اخیر برخورد کوسه‌ها هوشیارتر می‌شوند.

طی دو روز این هفته، پنج نفر گزارش دادند که توسط کوسه‌ها در برخی از محبوب‌ترین سواحل نیویورک گاز گرفته شده‌اند که منجر به نظارت شدید بر آب‌های این منطقه شد.

مشاهده یک کوسه 10 فوتی در روز پنجشنبه مقامات را بر آن داشت تا مردم را از آب در پارک ایالتی رابرت موزس، همان ساحل لانگ آیلند که افتتاح آن در 4 ژوئیه پس از مشاهده گروهی متشکل از 50 کوسه شنی در سواحل توسط یک هواپیمای بدون سرنشین به تاخیر افتاد، نگه دارند.

جورج گورمن، مدیر پارک ایالتی در لانگ آیلند، گفت: «ما اکنون بیش از هر زمان دیگری هوشیار هستیم. ما پهپادهایی در آسمان داریم که مراقب آب‌ها هستند. ما در WaveRunners نجات غریق داریم که مراقب آب‌ها هستند.»

همین چند سال پیش، برخورد با کوسه ها نادر بود. اما اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر گاز گرفتن مردم توسط کوسه‌ها افزایش یافته است. سال گذشته، هشت نفر گزارش دادند که توسط کوسه‌هایی که در مناطق کم عمق سواحل لانگ آیلند شنا می‌کردند، گاز گرفته شدند.

گورمن گفت: «امسال، ما قبلاً پنج لقمه خورده‌ایم، و فصل تازه شروع شده است.»

حتی اگر صدمات جدی نبوده باشد، او و دیگران نگران افزایش مشاهده و برخورد کوسه هستند.

کری اپستاین، ناظر نجات غریق که در ساحل جونز خلبان هواپیماهای بدون سرنشین است، گفت: این هواپیمای کوچک با باتری هر روز سه جارو انجام می دهد: یک بار قبل از باز شدن، سپس گاهی در ظهر و یک دور آخر قبل از پایان روز.

او می‌گوید: «علی‌رغم اضطرابی که در مورد آنچه در حال حاضر در نیویورک می‌گذرد، مردم هر روز در اقیانوس شنا می‌کنند و برای قرن‌ها چنین بوده است. اما ما باید به یاد داشته باشیم که ما در حال زندگی مشترک هستیم و اینجا خانه آنهاست.

اپستین در حالی که نشان می‌دهد چگونه از پهپادها برای گشت‌زنی در آب‌های لانگ آیلند استفاده می‌کند، گفت: پهپادها یک نقطه برتری اضافی برای نجات غریق در ساحل فراهم می‌کنند.

کری اپستاین، ناظر نجات غریق، پهپادی را برای پرواز گشت کوسه در پارک ایالتی جونز بیچ در روز پنجشنبه آماده می کند.
کری اپستاین، ناظر نجات غریق، پهپادی را برای پرواز گشت کوسه در پارک ایالتی جونز بیچ در روز پنجشنبه آماده می کند.جان مینچیلو / AP

هنگامی که یکی از پهپادها را از ساحل به کار می‌برد، به جعبه کوچک مجهز به کنترل و صفحه نمایش خیره شد. کشتی از جا بلند شد و روی شن‌ها شناور شد تا اینکه روی آب پرتاب شد و با نزدیک شدن به افق به یک نقطه تبدیل شد.

اپستین گفت: «وقتی در یک ایستگاه نجات غریق مرتفع یا یک ایستگاه نجات غریق هستید، می‌توانید بالا را ببینید و بیرون را ببینید، اما نمی‌توانید مستقیماً پایین را ببینید. زمانی که ما کوسه هایی داریم که از این ماهی ها غذا می خورند، برای ما بسیار بسیار واضح است. می توانستی آن را ببینی، هیچ سوالی پرسیده نشد.»

اما، او هشدار داد، “فقط به این دلیل که شما چیزی را نمی بینید، به این معنی نیست که آن چیز وجود ندارد.”

تنها دو ماه پیش، فرماندار کتی هوچول از اضافه شدن 10 هواپیمای بدون سرنشین به اسکادران خود خبر داد و مجموع آنها را به 18 فروند رساند که می توانند برای نظارت بر فعالیت کوسه ها در سواحل ایالت خود مورد استفاده قرار گیرند.

هوچول در ماه مه گفت: «با توجه به اینکه نیویورکی‌ها و بازدیدکنندگان به طور یکسان برای لذت بردن از سواحل زیبای لانگ آیلند ما در تمام تابستان آماده می‌شوند، امنیت آنها اولویت اصلی ما است. “امسال ما با افزایش نظارت برای نظارت بر فعالیت کوسه ها در نزدیکی سواحل سواحل جنوبی، اقدامات بیشتری را برای محافظت از مسافران ساحل انجام می دهیم.”

برخی می گویند که افزایش مشاهده کوسه ها ممکن است نشان دهنده اکوسیستم سالم تری باشد. آب های تمیزتر به ماهی های کوچکی که کوسه ها از آنها تغذیه می کنند اجازه شکوفایی می دهد. شنا کردن بیشتر ماهی‌های کوچک به ساحل به این معنی است که کوسه‌های بیشتری در دم خود می‌چشند.

قبل از سال 2022، نیویورک تنها ده ها نیش غیرقابل تحریک را ثبت کرده بود. طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط فایل حمله کوسه بین‌المللی که حملات کوسه‌ها را در سراسر جهان دنبال می‌کند، در دهه گذشته، تنها چهار نفر توسط کوسه‌ها گاز گرفته شده‌اند.

فلوریدا معمولاً رهبر کشور در نیش کوسه است. سال گذشته 16 نفر بود که دو برابر نایب قهرمان نیویورک بود.

کارل نوویکی، نجات غریق روز پنجشنبه از روی شن‌های پارک ایالتی جونز بیچ، نگاهش را به سمت دریا گرفت و آب را برای یافتن فعالیت‌هایی که ممکن است یک کوسه گرسنه را جذب کند، مانند ماهی‌های طعمه‌دار بزرگ بررسی کرد.

او گفت: «اگر یک پهپاد یک کوسه را شناسایی کرده باشد، ما به مشتریان هشدار نمی‌دهیم تا زمانی که همه آنها در آب باشند، زیرا نمی‌خواهیم آنها هول کنند. هنگامی که همه روی شن و ماسه قرار بگیرند، ما بسیار شفاف خواهیم بود. ما نمی‌خواهیم در ساحل وحشت ایجاد کنیم.»

اپستین گفت که آنها سه بار در روز از هواپیماهای بدون سرنشین برای جستجوی کوسه ها استفاده می کنند.
اپستین گفت که آنها سه بار در روز از هواپیماهای بدون سرنشین برای جستجوی کوسه ها استفاده می کنند.جان مینچیلو / AP

مایک برچوف که در ساحل جونز از آفتاب و آب لذت می برد، این روزها با احتیاط بیشتری به داخل آب می رود. او نمی خواهد ساحلی بعدی باشد که توسط یک کوسه گاز گرفته می شود.

من فقط تا کمرم بیرون می روم. این در مورد آن است. “من تمام راه را آنجا نمی روم.”

او اخیراً هواپیماهای بدون سرنشین بیشتری را دیده است که به پرواز در می‌آیند، که به گفته او این اطمینان را ایجاد می‌کند که ساحل‌روان از خطر آگاه خواهند شد.

اولین برخورد شناخته شده در تابستان روز دوشنبه اتفاق افتاد که یک دختر 15 ساله هنگام شنا احساس گاز گرفتن روی پای خود کرد. کمی بعد در ساحلی دیگر، نوجوان دیگری پس از اینکه چیزی روی انگشتان پاهایش نیش زد، مجبور شد به ساحل برگردد.

یک روز بعد، در چهارم ژوئیه، دو مرد گزارش دادند که احتمالاً توسط کوسه ها در دو برخورد جداگانه به فاصله 60 مایل از هم گاز گرفته شده است.

این همان نوع ترسناکی نیست که شهر خیالی ساحل شرقی جزیره آمیتی را در فیلم مهیج وحشتناک “آرواره ها” به وحشت انداخت.

برای یک چیز، بعید است که جانوران دریایی درگیر در برخوردهای اخیر، کوسه‌های سفید بزرگ ترسناکی باشند که در آب‌های عمیق‌تر زندگی می‌کنند و به ندرت آنقدر نزدیک به ساحل دیده می‌شوند که باعث نگرانی واقعی شوند.

حدود دوازده گونه از کوسه ها در سواحل لانگ آیلند شنا می کنند، هیچ یک از آنها به خصوص وحشی تلقی نمی شوند، از جمله کوسه های شنی که در این منطقه رایج تر هستند و به ارتفاع نزدیک به 15 فوت می رسند. دندان های تیز و دندانه دار آنها ممکن است باعث ترس شود، اما ماهی های غول پیکر معمولا مطیع هستند و معمولاً از تماس با انسان اجتناب می کنند. مهدکوهی برای کوسه‌های جوان در نزدیکی جزیره آتش وجود دارد.

به گفته زیست شناسان کوسه، بعید است که کوسه های شنی به انسان حمله کنند، مگر اینکه تحریک شوند. اگر آنها با شناگران تعامل داشته باشند، معمولاً غیرعمدی است.