آمریکایی‌های آسیایی به این فکر می‌کنند که چگونه «هارولد و کومار» به حذف کلیشه‌ها کمک کردند



کریستین هوانگ، فیلمنامه نویس ساکن آستین، تگزاس، گفت که او همچنین خاطرات مشخصی از تماشای فیلم دارد. هوآنگ، که در دهه 40 زندگی خود است، گفت که در بیشتر عمر خود با فشارهای والدینش مطابقت داشت، به دانشکده حقوق رفت و در نهایت یک وکیل سرگرمی شد. هوآنگ گفت که او به تازگی در امتحان وکالت شرکت کرده است که این فیلم برای اولین بار پخش شد.

من در دوران “فقط بگو نه” با والدین بسیار سختگیر کاتولیک بزرگ شدم. شما به مدرسه می‌روید و والدین پناهنده‌تان به شما فشار می‌آورند تا موفق شوید، زیرا در غیر این صورت فداکاری آنها برای چیست؟» هوانگ گفت. اما وقتی آن را دیدم، گفتم: «وای، ما در تمام این مدت انتخاب هایی داشتیم؟ آیا می توانم به سفر بروم و ببر سوار شوم؟ … من نمی دانستم که مردم می توانند راه هایی غیر از آنچه پدر و مادرت برایت تجویز کرده اند در پیش بگیرند.»

هوآنگ گفت که دیدن آمریکایی‌های آسیایی‌آمریکایی بر روی صفحه نمایش، بدون محاسبه انتظارات والدینشان در هر حرکتشان، تکانشگرانه و خودخواهانه عمل می‌کنند – امتیازی که او احساس می‌کرد فقط در اختیار سفیدپوستان است. در حالی که در نهایت سال ها طول کشید تا او به رویاهای واقعی خود برای فیلمنامه نویس شدن دست یابد، هوآنگ گفت که این فیلم دانه کوچکی را کاشت.

تونی دلاروسا، محقق نژاد آسیایی آمریکایی و نویسنده «آموزش نژاد نامرئی» نیز اشاره کرد که عناصر نژادی بی‌تردید در سراسر فیلم وجود دارد. برای مثال، هارولد تهدید می‌کند که همکاران نادانش را به دلیل سوء استفاده از او اخراج می‌کند. و کومار در نهایت متوجه می‌شود که در واقع می‌خواهد راه پدرش را دنبال کند، اما از انطباق با کلیشه‌ها می‌ترسید. این فیلم همچنین اشکال رایج نژادپرستی را نسبت به آمریکایی‌های آسیایی نشان می‌دهد، مانند صحنه‌ای که در آن یک پلیس سعی می‌کند املای نام کومار را برشته کند.

برخی بر این باورند که با چنین عناصر پیشگامانه ای باید از این فیلم به عنوان نمونه ای تاریخی از نمایندگی آسیایی آمریکایی یاد کرد. اما دلاروزا گمان می‌کند که این احتمال وجود دارد که دیگر آمریکایی‌های آسیایی آمریکایی در انجام این کار مردد باشند، زیرا فیلم با برخی انتظارات احتمالا درونی شده «اقلیت مدل» مطابقت ندارد. او با خنده گفت که جنبش آسیایی-آمریکایی «مطمئناً یک فیلم سنگ‌تر را جذاب نمی‌کند».

اما او همچنین تاکید کرد که فیلم کامل نیست. او گفت صحنه هایی وجود دارد که به عنوان همجنسگرا هراسی و برخی دیگر به عنوان شیء جلوه دادن زنان مورد انتقاد قرار گرفته است. او گفت زمان آن فرا رسیده است که از فیلم ها بیشتر مطالبه کنیم.

او گفت: «این یک نقطه شروع عالی برای صحبت در مورد مسابقه بود و قطعاً پایان آن نیست.