مجلس نمایندگان کمک های حیاتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان را همراه با ممنوعیت TikTok تصویب می کند


واشنگتن – مجلس نمایندگان روز شنبه یک بسته 95 میلیارد دلاری را تصویب کرد که شامل دو لایحه مورد انتظار با 60.8 میلیارد دلار کمک به اوکراین و 26 میلیارد دلار کمک به اسرائیل است.

لایحه اوکراین که با 311 رای موافق، 112 رای مخالف و یک رای حاضر به تصویب رسید، اکنون در کنار لایحه کمک به اسرائیل و دو لایحه لایحه دیگر به سنا خواهد رفت – یکی با کمک به تایوان و دیگری که شرکت مادر تیک تاک را مجبور به فروش لایحه می کند. سکو.

نمایندگان مجلس در حال تکان دادن پرچم اوکراین و تشویق تصویب لایحه اوکراین بودند. 101 جمهوری خواه و 210 دموکرات رای مثبت دادند، در حالی که نماینده دن مایزر، آر-پاس، حاضر بود. همه 112 رای مخالف از جمهوری خواهان بود.

لایحه اسرائیل با 366 رای موافق به 58 تصویب شد و 193 جمهوری خواه و 173 دموکرات رای موافق دادند.

تصویب این لوایح چند هفته پس از تصویب لایحه بزرگی در سنا با کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان به علاوه تامین مالی برای امنیت مرزها صورت می گیرد. مایک جانسون رئیس مجلس از ارائه این لایحه خودداری کرد و در عوض تصمیم گرفت سه لایحه جداگانه را با کمک به سه کشور تصویب کند.

لایحه کمک به اوکراین در زمان حیاتی در جنگ این کشور با روسیه آمده است، زیرا ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیاز فوری به سلاح و تجهیزات برای ادامه دفاع از اوکراین در برابر حملات روسیه را ابراز کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، مجلس نمایندگان را به دلیل تصویب لایحه کمک های خارجی در روز شنبه ستایش کردند و بایدن در بیانیه ای گفت که یک گروه دو حزبی از قانونگذاران به “ارسال پیام روشنی درباره قدرت رهبری آمریکا در صحنه جهانی” رای دادند. “

او افزود: «در این نقطه عطف حساس، آنها گرد هم آمدند تا به ندای تاریخ پاسخ دهند و قوانین امنیت ملی را تصویب کردند که ماه‌ها برای تأمین آن مبارزه کرده‌ام.»

مک‌کانل در بیانیه‌ای جداگانه گفت: «اقدام امروز این مکمل حیاتی امنیت ملی را یک قدم به کمک به آمریکا و دوستانمان برای مقابله با خطرناک‌ترین تهدیدات در یک نسل نزدیک‌تر می‌کند. از میدان‌های جنگ اوکراین گرفته تا شهرها و کیبوتس‌های اسرائیل، و از دریای سرخ تا دریای چین جنوبی، دشمنان ما برای تضعیف خشونت‌آمیز آمریکا، متحدان ما و منافع جهانی ما با یکدیگر تبانی می‌کنند.

مجلس همچنین روز شنبه رای داد تا شرکت مادر TikTok را مجبور کند آن را بفروشد یا در ایالات متحده ممنوع شود. طبق این لایحه، ByteDance مستقر در چین باید ظرف 9 ماه تیک تاک را بفروشد – که رئیس جمهور ممکن است تا یک سال آن را تمدید کند – در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهد شد. ممنوعیت سراسری این سیاست، که بازه زمانی فروش را از لایحه قبلی مجلس نمایندگان طولانی‌تر می‌کند، با حمایت سنا همراه با حمایت بایدن، TikTok را بیش از هر زمان دیگری به ممنوعیت در ایالات متحده نزدیک می‌کند.

اتاق پایین نیز به کمک 8.12 میلیارد دلاری به تایوان رای داد.

مجلس نمایندگان به چهار لایحه متوالی رأی داد، یک روز پس از آن که یک ائتلاف دو حزبی نادر و خارق‌العاده آرا را کم کرد و تعداد بیشتری از دموکرات‌ها (165) نسبت به جمهوری‌خواهان (151) به «قاعده» رای دادند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

اکنون سه لایحه کمک های خارجی برای تصویب به سنا می رود. در مجموع، آنها شامل بسته کمکی 95 میلیارد دلاری است که بایدن از آن حمایت کرد، با برخی تغییرات نسبت به نسخه تصویب شده توسط سنا دو ماه پیش.

کنفرانس مطبوعاتی مایک جانسون
رئیس مجلس، مایک جانسون، R-La.، در کنگره در 17 آوریل 2024.آرون شوارتز / سیپا ایالات متحده آمریکا از طریق AP

برگزاری آرا نشان‌دهنده اعتراض مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، علیه یک جناح صراحتا از شورشیان محافظه‌کار بود که مخالف بودجه اوکراین هستند و او را تحت فشار قرار دادند تا آن را به رأی‌گیری نبرد. سه نفر از آنها – نمایندگان مارجوری تیلور گرین، آر-گا، توماس ماسی، آر-کی، و پل گوسار، آر-آریز. – او را تهدید به اخراج از سمت رئیس مجلس کرده اند. تصویب این لایحه ممکن است گرین را یک قدم به اجبار رأی برای برکناری او نزدیک کند.

پس از ماه‌ها تزلزل، جانسون در کنار بایدن، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان قرار گرفت که معتقدند کمک به اوکراین برای دفع تجاوز روسیه برای منافع امنیت ملی ایالات متحده ضروری است و با استناد به گزارش‌هایی که دریافت کرده است، هشدار داد: «ولادیمیر پوتین در صورتی که به راهپیمایی در اروپا ادامه دهد، ادامه خواهد داد. مجاز شدند.»

جانسون با اشاره به اینکه پسرش امسال وارد آکادمی نیروی دریایی می‌شود، به خبرنگاران گفت: «من ترجیح می‌دهم به اوکراین گلوله بفرستم تا پسران آمریکایی». “این یک تمرین آتش زنده برای من است، همانطور که برای بسیاری از خانواده های آمریکایی است. این یک بازی نیست، این یک شوخی نیست.»

پیش از رای گیری، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، بیانیه ای گیج کننده صادر کرد که با هر دو جناح حامی و مخالف اوکراین در حزب جمهوری خواه همدردی کرد، بدون اینکه موضع روشنی اتخاذ کند.

انتظار می رود این لوایح با هم بسته بندی شده و به مجلس سنا ارسال شود، که باید کل قانون را به رأی بگذارد تا برای امضای قانون به میز بایدن ارسال شود. مشخص نیست چه زمانی این اتفاق می افتد، اما چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y و مک کانل از طرفداران صریح مفاد کمک های خارجی در بسته هستند.

شومر گفت: “امیدوارم پرزیدنت بایدن به زودی بودجه مورد انتظارمان را برای حمایت از دوستانمان در اوکراین، اسرائیل و اقیانوسیه هند و اقیانوس آرام و کمک به غیرنظامیان بی گناهی که در غزه و سراسر جهان به کمک های بشردوستانه نیاز دارند، روی میز خود داشته باشد.” قبل از رای گیری مجلس نمایندگان، هشدار داد که امیدهای اوکراین علیه روسیه بدون سلاح های اضافی ایالات متحده برای دفاع از خود کاهش می یابد.

اواخر روز جمعه، شومر گفت که سنا در تلاش است تا به اتفاق آرا به توافق برسد تا به سرعت در مورد قانون کمک های خارجی رای گیری کند. او در مجلس سنا گفت: «ما در حال کار بر روی توافقی برای بررسی موارد تکمیلی هستیم.

مک‌کانل در اوایل این هفته گفت: «واقعیت سیاسی اینجاست: اگر فکر می‌کنید سقوط افغانستان بد بود، سقوط پایتخت اروپایی مانند کیف به دست نیروهای روسیه به‌طور غیرقابل تصوری بدتر خواهد بود، و اگر کمک‌های متوقف شده آمریکا این نتیجه را ممکن کند، هیچ نتیجه‌ای وجود ندارد. سوال این است که تقصیر کجا بر گردن ما خواهد افتاد.»