چین برآوردهای تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم را نادیده می گیرد و از سرگیری داده های بیکاری جوانان را ارسال می کند



پکن – چین روز چهارشنبه برآوردهای تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم را نادیده گرفت، در حالی که گزارش نرخ بیکاری برای جوانان را از سر گرفت.

اداره ملی آمار اعلام کرد که بدون احتساب افرادی که هنوز در مدرسه هستند، نرخ بیکاری برای جوانان 16 تا 24 ساله 14.9 درصد بوده است در حالی که نرخ بیکاری در شهرها در ماه دسامبر 5.1 درصد بوده است.

این دفتر به‌دلیل نیاز به ارزیابی مجدد روش‌های محاسبه، انتشار نرخ بیکاری گروه سنی جوان‌تر را در تابستان موقتاً متوقف کرده بود. این نرخ بیکاری قبلاً به رکوردهای بالای 20 درصد رسیده بود.

چین همچنین ارقام تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم را گزارش کرد که کمی کمتر از انتظارات بود و رشد سال 2023 را به 5.2 درصد رساند.

اداره ملی آمار چین روز چهارشنبه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی در سه ماه آخر سال 2023 5.2 درصد افزایش یافته است. این کمتر از 5.3 درصد پیش بینی شده در نظرسنجی رویترز است.

خرده فروشی در دسامبر نسبت به سال گذشته 7.4 درصد رشد کرد که انتظارات برای رشد 8 درصدی را از دست داد.

تولید صنعتی در دسامبر نسبت به سال قبل 6.8 درصد افزایش یافت که از پیش بینی ها برای رشد 6.6 درصدی پیشی گرفت.

سرمایه گذاری دارایی های ثابت برای سال 2023 تا 3 درصد افزایش یافت، یک لمس بالاتر از افزایش 2.9 درصدی پیش بینی شده.

در سرمایه گذاری دارایی های ثابت، املاک و مستغلات 9.6 درصد در سال 2023 کاهش یافت. سرمایه گذاری در زیرساخت ها 5.9 درصد افزایش یافت، در حالی که در بخش تولید 6.5 درصد رشد کرد.

خرده‌فروشی آنلاین کالاهای فیزیکی 8.4 درصد افزایش یافت که تقریباً 28 درصد از کل خرده‌فروشی را تشکیل می‌دهد.

اداره آمار همچنین اعلام کرد که فروش خرده فروشی خدمات در سال 2023 نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

خرده فروشی در ماه دسامبر شاهد افزایش 29 درصدی جواهرات و افزایش 26 درصدی در خرید لباس و کفش بود.

فروش مایحتاج روزانه، دارویی، فرهنگی و اداری و همچنین مصالح ساختمانی در آذرماه کاهش یافت.

چین به طور ناگهانی کنترل کووید-19 خود را در دسامبر 2022 پایان داده بود و مردم در بحبوحه بیماری گسترده در آن ماه برای خرید دارو هجوم آوردند.

اداره آمار اعلام کرد جمعیت چین در سال 2023 با بیش از 2 میلیون نفر کاهش به 1.41 میلیارد نفر نسبت به سال قبل از آن رسیده است. جمعیت در سال 2022 نسبت به سال 2021 به میزان 850000 نفر کاهش یافته است.

این دفتر گفت: «ما باید به طور مؤثر نشاط اقتصادی را افزایش دهیم، از خطرات پیشگیری و کاهش دهیم، انتظارات اجتماعی را بهبود بخشیم، حرکت سالم بهبود و رشد اقتصادی را تحکیم و تقویت کنیم تا به طور مؤثر کیفیت را ارتقا دهیم و کمیت اقتصاد ملی را به طور مناسب گسترش دهیم.» گفت.