چگونه برای شروع یک کسب و کار با در مورد رژیم کتوژنیک

لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD): در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف چهار و نیم بسیار ساده چیزها شما برای صرفه جویی رژیم کتوژنیک Pdf رایگان 1402 خواهد شد. ۱- رژیم کتوژنیک استاندارد : همانطور که گفتیم رایجترین نوع این رژیم است با مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۲۰٪ پروتئین و ۷۵٪ چربی. نقش مثبت و تاثیرگذار این رژیم در بهبود بیماریهای عصبی یا بیماریهای مرتبط با انسولین توسط پژوهشهای بسیاری بررسی شده است. این رژیم غذایی در واقع ابزاری مفید برای درمان بیماریهای عصبی همچون صرع شناخته میشود. بیماریهای قلبی: این رژیم غذایی میتواند به بهبود عوامل خطرزا مانند چربی بدن، سطح کلسترول خوب (HDL)، فشار خون و قند خون کمک شایانی کند. شروع این رژیم غذایی میتواند بسیار چالش برانگیز باشد. مدل استاندارد آن (SKD)، مدلی است که بیشترین مطالعه درباره آن انجام شده و به واسطه پژوهشهای بسیار در آن، بیشتر از دیگر ورژنها، توصیه میشود. برای دسر، ترکیبی از یک تکه پنیر یا انواع توت با خامه میتواند بسیار عالی و لذیذ باشد.

لیست غذاهای رژیم کتوژنیک

منابع عالی عبارتند از روغن زیتون قهوه، روغن نارگیل، کره بادام زمینی و مقدار کمی آجیل و دانه. خلاصه: یک میان وعده عالی در این رژیم غذایی شامل بخشهایی از گوشت، پنیر، زیتون، تخم مرغ پخته شده، آجیلها، سبزیجات خام و شکلات تلخ است. در این نوع رژیم کتوژنیک لازم است که روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین ( یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. همبرگرها یک وعده غذایی خوب در رژیم کتو به شمار میروند. لوبیا یا حبوبات: نخود، نخود فرنگی، لوبیا قرمز، عدس و غیره در رژیم کتو ممنوع است. چربیهای ناسالم: مصرف روغنهای گیاهی فراوری شده، مایونز و غیره در رژیم کتو قدغن است. کره یا خامه: کرههای گیاهی یا خامههای سنگین در رژیم کتو مجاز است. آسیبهای مغزی: تحقیقات روی حیوانات نشان داده است این رژیم غذایی میتواند جراحتهای مغز را کاهش دهد و بعد از جراحی مغز روند بهبود را سریعتر کند. برخی شواهد حاکی از آن است که این اثرات اغلب به آنفولانزای کتو اشاره دارد. نشانههای آنفولانزای کتو گزارش شده شامل اسهال، یبوست و استفراغ است. پارکینسون: گرچه تحقیقات بیشتری نیاز است، ولی یک مطالعه نشان داده که این رژیم کتو میتواند در کاهش نشانههای پارکینسون موثر واقع شود.

آلزایمر: این رژیم میتواند در کاهش نشانههای آلزایمر و کندتر شدن سرعت پیشرفت آن کمک شایانی کند. گفته میشود با پیروی از این رژیم، رشد تومورها با سرعت کمتری انجام میگیرد. این موضوع نشون میده که بلوبری کربوهیدرات کمی داره اما متاسفانه کربوهیدرات اون به سرعت اضافه میشه. اما اگر هدفتان این است که برای همیشه یک برنامه رژيم كتوژنيك داشته باشید و صرفا دنبال کاهش وزن نیستید، تقلب در رژیم جایز نیست! هنگامی که وقت کافی ندارید، میتوانید به دنبال غذاهای منجمد (مبتنی بر رژیم کتو) باشید. متناوبا، برخی از رستورانها و سرویسهای تحویل غذا، غذاهای مبتنی بر این رژیم را در منو خود قرار دادهاند که میتوانید به سادگی آنها را سفارش دهید. این رژیم غذایی به شما کمک میکند از شر چربیهای اضافه بدنتان خلاص شوید. برخی افراد رژیم را رها کرده و به رژیمهای سادهتری همچون «رژیم غذائی اتکینز تعدیلشده» و «رژیم غذایی با شاخص گلوکز پائین» روی میآورند، چرا که مشکلات اجرای رژیم کتوژنیک را بیش از حد میدانند. علت آن است که پروتئین در بدن به گلوکز تبدیل میشود و اگر به میزان زیاد پروتئین مصرف شود، شیفت به حالت کتوزیس با تاخیر همراه میشود.

در نتیجه میزان گلوکز (شکر) در بدن (که مهمترین منبع انرژیایی سلولهاست) با محدودیت جدی مواجه میشود. یک پژوهش قدیمی مشخص ساخت که این رژیم تغذیهای باعث بهبود حساسیت انسولین تا 75 درصد میشود. خلاصه: این رژیم تغذیهای به شما کمک میکند تا کمی بیشتر از رژیم غذایی مبنی بر مصرف چربی کمتر، وزن کم کنید. بسیاری از وبسایتها، وبلاگهای غذا، اپلیکیشنها و کتابهای آشپزی وجود دارد که میتوانند به شما ایدههای جالبی درباره منو غذایی­تان دهند. این عمل به بدنتان درباره سوزاندن بیشتر چربی پیش از آنکه کربوهیدرات را از رژیم خود به کل حذف کنید، آموزش می دهد.. اما توصیه می شود این دست افراد برای مدت طولانی از این رژیم استفاده نکنند. رژیم کتوژنیک میتواند سطح الکترولیت بدن را تغییر دهد و در نتیجه ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند. در رژیم کتو باید از مصرف زیاد پروتئین خودداری کرد. در حالیکه، گروه NKD افزایش غیر معناداری را گزارش کرد. در این نوع رژیم لاغری، مصرف گروه های مختلف غذایی به این شرح می باشد: چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم. زمانی که برای رسیدن به وزن طبیعی به سختی تلاش می کنید و از سالم ترین گروه های غذایی و کم کالری استفاده می کنید، اما به نتیجه دلخواه دست نمی یابید، ناامید می شوید.

امروزه همچنان در این زمینه از این رژیم استفاده می شود. پس از آن با اطلاعات بدست آمده از بیمارانی که تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفته بودند استفاده از این رژیم گسترش یافت و مورد اقبال عمومی قرارگرفت. خلاصه: کتوزیس حالت متابولیکی در بدن است که در آن بدنتان از چربیها به جای کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده میکند. این حالت زمانی رخ میدهد که مصرف کربوهیدرات به پایینترین میزان خود میرسد. به علاوه 95.2 درصد از افراد با رژیم کتوژنیک در مقایسه با 62 درصد افرادی که از کربوهیدرات استفاده می کردند، توانستند مصرف داروهای دیابت را متوقف و یا آن را کمتر کنند. یک پژوهش دیگر در 349 فرد مبتلا به دیابت نوع دو نشان داد که افرادی که از این رژیم پیروی کردند، به طور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) در بازه زمانی دو ساله وزن از دست دارند. پس از آغاز رژیم، کودک بهطور منظم در کلینیکهای سرپایی توسط متخصص مغز و اعصاب و متخصص تغذیه ویزیت میشود و آزمایشهای گوناگونی انجام میشود. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دو نشان داد که پیروی از رژیم کتو به مدت 90 روز باعث کاهش قابل توجه سطح هموگلوبین A1C میشود. همانطور که خود بهتر میدانید چربی اضافه ارتباط تنگاتنگی با دیابت نوع دو، پیش دیابت و سندروم متابولیک دارد.

چه میزان از مصرف ماهی برای این رژیم مناسب است؟

مطابق با اصول رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات شما باید کم و مصرف چربیتان بیشتر باشد. خلاصه: وقتی قصد دارید تا غذای خود را بیرون و در رستوران میل میکنید، میتوانید بشقاب گوشت، ماهی یا تخم مرغ با سبزیجات اضافه به جای کربوهیدرات یا نشاسته اضافه سفارش دهید. بیشتر این رستورانها، غذاهای مبنی بر گوشت یا ماهی را ارائه میدهند. قطعا تمامی آنچه که میتوانید بخورید، تنها گوشت و ماهی نیست. چه میزان از مصرف ماهی برای این رژیم مناسب است؟ برخی از رستورانها در منوی خود، غذاهایی مبتنی بر این رژیم غذایی را وارد کرده اند. در حقیقت، پژوهشگران نشان دادهاند که این رژیم به اندازه رژیمهای مبتنی بر مصرف کم چربی، در کاهش وزن موثر است. در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم مصرف میشود. شما کاربر عزیز می توانید روزانه با جستجوی عبارت “فارسی بیوتی” وارد سایت شوید، تا مستقیم و سریع تر به مطالب جدید سایت دسترسی داشته باشید. اگر تحت فشار هستید و به یک رژیم لاغری کتو سریع نیاز دارید، چنین امکانی وجود دارد. در یک رژیم روزانه حاوی 2000 کالری، ممکن است 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین وجود داشته باشد.

در مورد رژیم کتوژنیک – انتخاب درست تکنیک

در یک رژیم غذایی روزانه باید 2000 کالری دریافت کنند که می تواند متشکل از 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتیین باشد. نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: 75% چربی، (15-20%) پروتئین، (5-10%) کربوهیدرات است. اگر در مورد رژیم کتوژنیک اطلاعات لازم و مقدماتی رو کسب کرده باشید، قطعا میدونید که طبق اصول رژیم کتو، مصرف چربی ها 70%، مصرف پروتئین 25% و مصرف کربوهیدرات 5% از برنامه روزانه رو تشکیل میده. اگرچه کیفیت این محافظت عصبی هنوز ناشناخته است، اما تصور میشود که مکانیسم های مختلفی، از جمله کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، و افزایش سوخت رسانی به سلولهای مغزی دست اندر آن هستند. اینکار باعث میشود تا راحت تر بر رژیم خود وفادار باقی مانید. گرچه این رژیم معمولا برای بیشتر افراد سالم ایمن و بیخطر است، ولی ممکن است در حالیکه بدن شما سعی بر سازگار کردن خود با آن را دارد، برخی عوارض جانبی در شما ایجاد شود. به علاوه، این افراد شاهد کاهش قابل ملاحظهای در سطح قند خون شدند، به طوریکه میزان استفاده از برخی داروهای کنترل قند خون در میانشان کاهش چشمگیری داشت. خلاصه: مطالعه برچسبهای غذا، برنامهریزی جلوتر برای وعدههای غذایی و همراه خود آوردن غذایتان هنگام بازدید از اعضای خانواده یا دوستان میتواند کار شما را برای وفادار ماندن به رژیم غذاییتان سادهتر سازد.

این ذرات که در کبد از چربی تولید می شوند، به طور معمول به عنوان سوختی برای تمام بدن به کار می روند، که مغز نیز این قاعده مستنثنی نیست. این رژیم یکی از موثرترین راهها برای کاهش وزن و کاهش ابتلا به بسیاری از بیماریهاست. نکته: همانطور که گفته شد در صورت عدم حضور قند یا کربوهیدرات ها، کبد چربی را به کتون تبدیل می کند، سپس با افزایش سطح اجسام کتونی در خون و مغز در نهایت حملات عصبی ناشی از صرع کاهش پیدا می کند. البته در مورد عوارض جانبی رژیم کتوژنیک توی یک مقاله به صورت کامل صحبت کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که مورد خطرناکی ندارن. و در نهایت مدتزمان رعایت این رژیم را نیز در نظر بگیرید. پس این مورد رو هم در زمان خروج از رژیم کتوژنیک رعایت کنید. در سال ۱۹۹۸، موج عظیمی از علاقمندی علمی به این رژیم درمانی پدیدار گشت. خلاصه: شما میتوانید انواع مواد غذایی خوشمزه و مقوی در رژیم کتو مصرف کنید. با پزشک خود درباره مواد معدنی مورد نیاز بدنتان مشورت کنید.

برای شروع رژیم کتوژنیک چه باید کرد

با یک بررسی کلی از سیزده مطالعه معتبر درباره مصرف بسیار کم کربوهیدرات مشخص شد که رژیم کتو در بازه زمانی طولانی، از رژیم غذایی مبنی بر دریافت چربی کمتر، کمی بهتر و کارامدتر است. برخی از این سندرمها عبارتند از: سندرم دراوه، اسپاسمهای صرعی، صرع میوکلونیک آستاتیک، و سندرم توبروز اسکلروزیس. با بهکارگیری این رژیم، صرع چارلی بهسرعت تحت کنترل درآمد و شاخصههای رشد و تکامل به حالت عادی برگشت. صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا. ناهار: شیر بادام، کره بادام زمینی، اسفناج، پودر کاکائو، میلک شیک استویا که یک طرف آن با برشهای توت فرنگی تزئین شده باشد. شام: سالمون با مارچوبه که در کره پخته شده باشد. ماهی های چرب: ماهی های تن و ماهی سالمون و … شام: ماهی سفید که در روغن نارگیل با کلمپیچ و دانه کاج پخته شده باشد. با این که مطالعات بیشتری روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است،رژیم های کتوژنیک هدفمند و دورهای، پیشرفته تر هستند و بدنسازان و ورزشکاران از این روش ها استفاده می کنند. Content was cre​ated by GSA Conte nt G en᠎erat or᠎ Demov ersion.