هاروی واینستین به زندان جزیره رایکرز بازگشت و پس از ابطال محکومیت به تجاوز در دادگاه حاضر خواهد شد.



هاروی واینستین به زندان جزیره رایکرز بازگشته است و هفته آینده پس از لغو محکومیت وی در سال 2020 از سوی دادگاه عالی نیویورک در برابر قاضی حاضر خواهد شد.

این نیرومند 72 ساله سابق هالیوود از مرکز اصلاح و تربیت موهاک، در حدود 42 مایلی سیراکوز، نیویورک، به بخش پزشکی در Rikers در شهر نیویورک منتقل شد.

واینستین پس از اینکه در سال 2006 به اجبار رابطه جنسی دهانی در دستیار تولید تلویزیون و فیلم و تجاوز جنسی در درجه سوم به دلیل حمله به یک بازیگر زن مشتاق در سال 2013 مجرم شناخته شد، در موهاک در حال گذراندن حکم 23 ساله بود.

او روز چهارشنبه ساعت 14:15 در برابر قاضی کرتیس فاربر در دادگاه کیفری منهتن حاضر خواهد شد.

در یک تصمیم تکان دهنده 4-3 روز پنجشنبه، دادگاه استیناف نیویورک محکومیت واینستین را پس از اینکه دریافت که قاضی در دادگاه مهم #MeToo با احکام نادرست به غول سابق فیلم تعصب کرده است، از جمله تصمیمی برای اجازه دادن به زنان برای شهادت در مورد اتهاماتی که در این زمینه وجود دارد، لغو شد. بخشی از قضیه نیست

دادگاه گفت که “به اشتباه شهادت در مورد اعمال جنسی قبلی ادعا شده بدون اتهام را پذیرفته است” و “شهادت هیچ هدف مادی غیر تمایلی نداشته است.”

اگرچه این محکومیت لغو شد، اما واینستین پس از اینکه در سال 2022 در لس آنجلس به اتهام تجاوز جنسی محکوم شد در زندان ماند. او در آن پرونده از اتهام جنایت جنسی تبرئه شد. واینستین اخطاریه ای را برای تجدید نظر در مورد این حکم نیز ارسال کرده است.

دفتر دادستانی منطقه منهتن روز پنجشنبه اعلام کرد که “همه کاری را که در توان ما باشد برای محاکمه مجدد این پرونده انجام خواهد داد و بر تعهد خود نسبت به بازماندگان تجاوز جنسی ثابت قدم می ماند.”

در بیانیه به روز شده روز جمعه، دفتر دادستانی منطقه گفت که ماموریت آن این است که “تجارب و رفاه بازماندگان را در هر تصمیمی که می گیریم متمرکز کند، که با نزدیک شدن به مراحل بعدی در این پرونده انجام خواهیم داد.”