نامزدهای ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه مجبور به بررسی پرونده سقط جنین کیت کاکس در تگزاس شدند



منچستر، NH – سقط جنین – و جمهوری خواهان تا چه حد مایل بودند در ممنوعیت آن پیش بروند – یک بار دیگر به خط مقدم مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری کشیده شد، زیرا نامزدهای حزب جمهوری خواه مجبور شدند به یک مورد بحث برانگیز خاص در تگزاس رسیدگی کنند.

هیچ یک از کاندیداهایی که در این هفته در مورد این موضوع اظهار نظر کردند، حاضر نبودند صریحاً بگویند که با تصمیم تگزاس برای ممانعت از سقط جنین کیت کاکس موافق نیستند، اما آنها همچنین برای دفاع از سیاستمداران جمهوری خواه در این ایالت جهش نکردند.

نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، روز سه شنبه در نظراتی به NBC News خواستار «شفقت» بیشتر شد.

هیلی با تاکید بر این که “ما نمی خواهیم هیچ زنی آنجا بنشیند و با یک موقعیت نادر دست و پنجه نرم کند و مجبور به زایمان در چنین شرایطی باشد، بیشتر از اینکه بخواهیم زنانی در هفته های 37، 38، 39 سقط جنین کنند.” که او “طرفدار زندگی” است. ما باید وضعیت را انسانی کنیم و با دلسوزی با آن برخورد کنیم.»

کاکس به سرفصل های ملی تبدیل شده است، و حامیان حقوق سقط جنین را که می گویند پرونده او نشان دهنده آسیب چنین ممنوعیت های محدودکننده سقط جنین است که توسط مجالس ایالتی جمهوری خواه تصویب شده است – و برخی از سیاستمداران جمهوری خواه را در موقعیت های ناراحت کننده قرار داده است، زیرا آنها سعی می کنند آنچه را که برای آنها یک مسئله بازنده بوده است، کم اهمیت جلوه دهند. در رای گیری

کاکس، مادر دو فرزند، درست پس از عید شکرگزاری متوجه شد که جنین در حال رشد او دارای تریزومی 18 است، یک اختلال کروموزومی نادر که احتمالاً باعث مرده‌زایی یا مرگ نوزاد در مدت کوتاهی پس از تولد می‌شود. همچنین خطراتی برای سلامتی زن به همراه دارد. دادگاه بدوی تگزاس با درخواست کاکس و همسرش برای جلوگیری از اعمال ممنوعیت سقط جنین در تگزاس به پرونده او موافقت کرد، اما روز دوشنبه، دادگاه عالی تگزاس علیه او رای داد.

کاکس، که تقریباً در هفته 21 بارداری بود، اندکی قبل از حکم دادگاه عالی ایالت برای دریافت این روش به خارج از ایالت سفر کرد.

کن پکستون، دادستان کل تگزاس، یک جمهوری خواه، تهدید کرد که علیه متخصصان پزشکی که ممکن است به کاکس کمک کرده اند، اقدام قانونی کند، “از جمله تعقیب جنایت درجه یک”.

“من فکر می کنم که تگزاس به عقب برمی گردد و هیئت پزشکی خود را به این موضوع نگاه می کند و می گوید: “چگونه باید با این موضوع برخورد کنیم؟” هیلی روز سه شنبه گفت. “من فکر می کنم هر ایالتی این کار را انجام خواهد داد.”

پیام هیلی در مورد سقط جنین بر تلاش برای دستیابی به اجماع و عدم “اهریمن ساختن” زنان تاکید کرده است و برخی از حامیان او را در حزبش پیدا کرده است که می گویند جمهوری خواهان برای شکست دموکرات ها باید پیام بهتری در مورد این موضوع پیدا کنند. هیلی به عنوان فرماندار در سال 2016 قانونی را امضا کرد که بر اساس آن اکثر سقط جنین ها از هفته 20 بارداری در کارولینای جنوبی منع می شود.

در یکی از تالارهای شهر CNN سه شنبه شب، جیک تاپر، مجری برنامه، از ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا نظرش را در مورد کاکس پرسید. او بدون پرداختن مستقیم به پرونده او گفت: “ما باید با دلسوزی به این مسائل برخورد کنیم.”

دیسانتیس گفت: «اینها مسائل بسیار دشواری هستند و هیچ کس دوست ندارد این اتفاق برای کسی بیفتد. “اگر شما به عنوان یک مادر در چنین موقعیتی هستید، مقابله با آن بسیار دشوار است.”

او سپس در مورد ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین که در فلوریدا امضا کرده بود، صحبت کرد، که استثناهایی برای تجاوز جنسی، زنای با محارم، زندگی زن و ناهنجاری های کشنده جنین داشت.

او گفت که “داشتن این استثناها چیزهایی بود که منطقی بود.”

او گفت: “من درک می کنم که آنها بسیار دشوار هستند و این موارد توجه مطبوعات را به خود جلب می کند.” “اما این درصد بسیار کمی است که آن استثناها را پوشش می دهد. می‌دانید، موقعیت‌های بسیار دیگری وجود دارد که در آن فرصتی داریم تا پتانسیل انسانی واقعاً خوب را درک کنیم، و برای محافظت از جان‌های بسیاری که می‌توانیم در فلوریدا کار کرده‌ایم.»

آسا هاچینسون، فرماندار سابق آرکانزاس، یکی دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه، روز دوشنبه به NBC News گفت که این مسئولیت باید بر عهده پزشکان باشد.

هاچینسون گفت: “معیارها باید این باشد که زندگی مادر در خطر باشد و این باید توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی در قضاوت پزشکی آنها تعیین شود.” “باید قوانین روشنی وجود داشته باشد تا آنها برای اتخاذ یک تصمیم خوب برای سلامتی مرعوب نشوند.”

اما ویوک راماسوامی در اظهارنظرهای روز دوشنبه به NBC News موضع متفاوتی گرفت.

او گفت: «آنچه من گفته‌ام این است که این موضوعی است که به ایالت‌ها محفوظ است و به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا، در این مورد کاملاً شفاف بوده‌ام.

راماسوامی بعداً اضافه کرد که “رویکرد برنده برای حزب جمهوری خواه” داشتن سیاستی است که می گوید “مردان در قبال تصمیمات خود مسئولیت جنسی دارند که به زن تنها گزینه می دهد تا مرد را مسئول بزرگ کردن فرزند به عنوان سرپرست اصلی مالی کند.”

کمپین های دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و کریس کریستی فرماندار سابق نیوجرسی به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

پرونده کاکس حتی برخی از سیاستمداران تگزاس را مورد آزمایش قرار داده است. سناتورهای جمهوری خواه تد کروز و جان کورنین – که هر دو از مخالفان سرسخت سقط جنین هستند – هنگامی که NBC News روز سه شنبه آنها را تحت فشار قرار داد از اظهار نظر در مورد آن خودداری کردند. کورنین گفت که اظهار نظر نمی کند زیرا “یک مقام دولتی” نیست و کروز به سادگی تمام سوالات را به دفتر مطبوعاتی خود ارسال کرد.