مایک پنس نامزدی ریاست جمهوری 2024 حزب جمهوری خواه را آغاز کرد



DES MOINES، آیووا – مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، که نتایج انتخابات 2020 را تحت تهدید حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا تأیید کرد، روز چهارشنبه پیشنهادی برای تصدی دفتر بیضی شکل آغاز کرد.

پنس، فرماندار سابق ایندیانا و نماینده شش دوره کنگره در جشن تولد 64 سالگی خود، ویدئویی را منتشر کرد که با نام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و به طور ضمنی ترامپ را مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

پنس در مونتاژ 2 و نیم دقیقه ای آمریکانا می گوید: «رئیس جمهور جو بایدن و چپ رادیکال آمریکا را در داخل و خارج تضعیف کرده اند. ما می‌توانیم این کشور را برگردانیم. اما زمان‌های مختلف نیاز به رهبری متفاوت دارد.»

پنس با عطف بیشتر به سمت ترامپ اغلب کینه توز، اضافه کرد: «امروز، حزب ما و کشور ما به رهبری نیاز دارد که همانطور که لینکلن گفت، فرشتگان بهتر طبیعت ما را جذب کند.»

او قرار است بعداً در روز با هواداران در د موین صحبت کند.

یکی از سه نامزدی که این هفته وارد عرصه مقدماتی حزب جمهوری‌خواه می‌شود – کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی در روز سه‌شنبه جهش کرد، و انتظار می‌رود فرماندار داکوتای شمالی، داگ بورگوم، روز چهارشنبه اعلام کند – پنس اولین گروه در آیووا را بارور می‌بیند. زمینه ای برای محافظه کاری سنتی و مبتنی بر ایمان او.

زمانی که ترامپ اکثریت رای دهندگان حزب جمهوری خواه را در اکثر نظرسنجی های ملی دارد و فرماندار فلوریدا ران دیسانتیس با 22.4 درصد در میانگین نظرسنجی های اخیر RealClearPolitics در جایگاه دوم قرار دارد، تردیدی وجود ندارد که او با یک نبرد سخت و دشوار برای رقابت برای نامزدی حزب مواجه است. .

پنس پس از ترامپ، دیسانتیس و نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، با کمتر از 4 درصد در میانگین RealClearPolitics، در جایگاه چهارم قرار دارد.

اما فراتر از اعداد، بازگشت پنس مستلزم تغییر حماسی پویایی سیاسی در حزب جمهوریخواه است.

کمتر از سه سال پیش، پنس پنهان شد زیرا اوباشی که توسط ترامپ تحریک شده بودند، کنگره را غارت کردند. برخی از جمعیت که به دلیل امتناع او از جلوگیری از صدور گواهینامه شکست بلیط ترامپ-پنس در سال 2020 عصبانی بودند، شعار می دادند: “مایک پنس را آویزان کن!”

این یک چرخش دراماتیک برای یک حزب وفادار بود که سال‌های خود را در معاونت ریاست‌جمهوری با تکان دادن سر در کنار ترامپ گذرانده بود. در مقاطعی، حمایت پنس برای ترامپ بسیار مهم بود، به ویژه زمانی که آنها برای اولین بار در سال 2016 نامزد شدند.

در آن زمان، برخی از محافظه‌کاران – به‌ویژه مسیحیان انجیلی – نگران بودند که ترامپ از پایگاه جمهوری‌خواهان دور شود. دیگران از رفتار شخصی او، از جمله انتشار نوار “دسترسی به هالیوود” که در آن ترامپ درباره سهولت تجاوز جنسی به زنان بدون مجازات می‌بالید، وحشت زده شدند.

پنس که به دنبال کاهش سقط جنین و حقوق همجنسگرایان در کنگره و به عنوان فرماندار ایندیانا بود، به عنوان یک تایید کننده مهم برای ترامپ عمل کرد.

اکنون، مانند دیگر جمهوری‌خواهان حاضر در رقابت، او با چالش بزرگ کاهش حمایت ترامپ و تثبیت جهان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه که نسبت به ترامپ مخالف هستند یا به سادگی به روی نامزد دیگری باز هستند، مواجه است.

و در حالی که پنس تقریباً نام جهانی را در میان رای دهندگان به رسمیت می شناسد، که برای اکثر کاندیداها دارایی است، تعداد پایین نظرسنجی او نشان می دهد که چالش او به دلیل این واقعیت که دیدگاه رای دهندگان نسبت به او قبلا شکل گرفته است، پیچیده است.

دن ابرهارت، یکی از اهداکنندگان حزب جمهوری خواه که از دیسانتیس حمایت می کند، می گوید: «مایک پنس یک محافظه کار واقعی و یک خدمتگزار دولتی بزرگ است. او فقط در میان جمهوریخواهان از حمایت لازم برای رقابت پذیری برخوردار نیست.»

مقامات کمپین پنس به خوبی می دانند که باید روایت عمومی درباره او را بازنویسی کنند. آنها امیدوارند که بتوانند او را نه به عنوان معاون رئیس جمهور ترامپ یا مردی که بین اوباش و قانون اساسی قرار داشت، بلکه به عنوان رهبر محافظه کار او در کنگره و ایندیانا معرفی کنند.

پنس، مدافع جنگ‌های جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور آمریکا در افغانستان و عراق، زمانی که ترامپ و دیسانتیس خرد این مأموریت را زیر سوال بردند، در حمایت از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین ثابت قدم بوده است.

او همچنین با درخواست برای کاهش امنیت اجتماعی و مدیکر، موضعی سیاستی که نزد محافظه‌کاران اقتصادی محبوب است، اما برای جمهوری‌خواهان پوپولیست‌تر تحقیر می‌شود، خود را از نامزدهای پیشتاز متمایز کرده است.

به عنوان یکی از اعضای مجلس، پنس در مقابل بوش به عنوان رهبر یک گروه شورشی که با اجرای برنامه داروهای تجویزی برای مدیکر مخالف بود، ایستاد. او همچنین یکی از مدافعان اصلی بودجه‌های جناح محافظه‌کار بی‌پایان بود که برنامه‌های استحقاقی را کاهش می‌داد.

در مورد سقط جنین، موضوعی که از زمانی که دادگاه عالی سال گذشته حمایت فدرال برای این روش را لغو کرد، حزب جمهوری‌خواه را شکست، پنس خواستار ممنوعیت ملی شد. ترامپ که سه تن از قاضیانی را که اکثریت رای داده بودند منصوب کرد، در این مورد کوتاهی کرده است. دیسانتیس، که اخیراً ممنوعیت شش هفته ای را در فلوریدا امضا کرده است، از این سؤال که آیا اقدامی را برای غیرقانونی بودن سقط جنین در سراسر کشور امضا خواهد کرد، اجتناب کرد.

پلتفرم جمهوری خواهان به عقب برگشته پنس – دفاع ملی قوی، کاهش هزینه ها و سیاست اجتماعی محافظه کارانه – به متحدان این امکان را داده است که بارقه ای از امید را در آیووا ببینند، به همین دلیل است که او کمپین خود را در آنجا آغاز می کند.

هفته گذشته یکی از افرادی که با برنامه های پنس آشنا هستند، گفت: “ما این مسابقه را کاملاً باز می بینیم و آیووا واقعاً خود را به عنوان بازیکن اصلی تثبیت خواهد کرد.” “این مکانی است که به اصول مایک پنس – اصول محافظه‌کار سنتی – ایمان ریشه‌دار و شخصیت غیرمعمول ارزش می‌گذارد.”