ران دیسانتیس قرار است در اواسط ماه مه وارد رقابت های ریاست جمهوری 2024 شود.


طالحاسی – ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا آماده است تا در اواسط ماه مه وارد رقابت های ریاست جمهوری شود، چهار تن از اعضای حزب جمهوری خواه که با این گفتگوها آشنا هستند به NBC News گفتند.

یکی از منابع تاکید کرد که این یک کمیته اکتشافی خواهد بود و راه اندازی رسمی به زودی پس از آن انجام خواهد شد.

برخی از حامیان او از او می‌خواهند تا در 11 مه اعلام کند تا با این روایت ملی خزنده مقابله کند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، نامزد اصلی نامزدی حزب جمهوری‌خواه در سال 2024 است. با این حال، برخی دیگر در مدار فرمانداری استدلال کرده اند که به گفته دو منبع از آن، این تاریخ خیلی زود خواهد بود. با این حال، همه تاکید کردند که اواسط ماه مه هدف است.

دیسانتیس که مدت‌ها به عنوان قوی‌ترین رقیب جمهوری‌خواه ترامپ در سال 2024 شناخته می‌شد، در هفته‌های اخیر به خارج از فلوریدا سفر کرده است تا وجهه خود را افزایش دهد. اما برخی از متحدان DeSantis شروع به زیر سوال بردن آمادگی او کرده اند زیرا تعداد نظرسنجی های او عقب مانده است و او قربانی یک سری جراحات خودساخته شده است.

یک پرتاب قریب الوقوع می تواند به کاهش اضطراب مرکب در میان حامیان در مورد اینکه DeSantis طول کشیده است تا وارد میدان شود و خطر از دست دادن لحظه خود را کاهش می دهد.

در یک نشانه واضح از حرکت در جبهه مبارزات انتخاباتی، فروشندگان سیاسی ملی این هفته به تالاهاسی آمدند و برای کار در کمپین آتی دسانتیس رقابت کردند.

یکی از عوامل جمهوری خواه فلوریدا که با این جلسات آشناست، گفت: «در چند روز گذشته هجوم شرکت های ملی در شهر وجود داشته است. احساس می‌کنم تیمی در حال افزایش است، نه کاهش.»

یک عامل دوم گفت که آنها زودتر از آنچه که برخی انتظار دارند، احتمال راه اندازی ریاست جمهوری را نشان می دهند، حتی در شرایطی که دیسانتیس به طور فزاینده ای با باد مخالف و تعداد نظرسنجی های نوپا در ماه های اخیر مواجه شده است.

سومین منبع آشنا با این جلسات گفت: “کمپین های بزرگ نیاز به برنامه ریزی داخلی دارند و این هفته “فروشندگان: جمع آوری” در تالاهاسی بوده است.

این دیدارها در یک لحظه ملی پرمخاطره برای DeSantis برگزار می شود. او با اتخاذ رویکردی غیرمنتظره نسبت به همه‌گیری کووید-19 و قرار دادن فلوریدا در پیشتاز بزرگ‌ترین جنگ‌های فرهنگی محافظه‌کاران، به سرعت در رده‌های ملی محافظه‌کاران ارتقا یافت. با این حال، او در هفته‌های اخیر شاهد سقوط سیاسی خود بوده است، زیرا ترامپ در برخی مواقع تقریباً روزانه حملاتی را به او وارد می‌کند که دیسانتیس به اکثر آنها پاسخی نداده است.

تیم سیاسی دیسانتیس به درخواستی که به دنبال اظهار نظر بود، پاسخ نداد.

پرتاب در اواسط ماه مه به کاهش ناامیدی فزاینده در میان حامیان بالقوه کمک خواهد کرد که می‌ترسند دیسانتیس هر حرکتی را که ایجاد کرده است که او را به عنوان یک جایگزین ترامپ در وهله اول بسیار جذاب کرده است، هدر دهد.

«یک سیاستمدار خوب می داند که چه زمانی است و از فرصت استفاده می کند. دنیس لنوکس، استراتژیست جمهوری خواه مستقر در میشیگان که می خواهد در سال 2024 از دیسانتیس حمایت کند، می گوید: “شکی نیست که درها به سمت دیسانتیس می چرخند.” دیسانتیس تنها جمهوری خواه است که می تواند ترامپ را شکست دهد. او تنها جمهوری خواه است که می تواند جو بایدن را شکست دهد. اما او شروع به شبیه شدن به اسکات واکر در سال 2015، نیوت گینگریچ در سال 2012 و فرد تامپسون در سال 2008 کرده است – شاید حتی یک کریس کریستی که در نهایت وارد مسابقه نشد.

حملات ترامپ با واکنش اندکی به بازتعریف دیسانتیس با پایگاه سیاسی شدید ترامپ کمک کرده است که دیسانتیس باید از بین برود تا بتواند در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2024 دوام بیاورد. نظرسنجی Morning Consult که در روز سه‌شنبه انجام شد، ترامپ را با برتری 37 درصدی نسبت به DeSantis نشان می‌داد که بزرگترین حاشیه او تا به امروز است. این وضعیت معکوس برای دیسانتیس است که در طول یک سال گذشته عموماً در نظرسنجی های مقدماتی یک به یک جمهوری خواهان با ترامپ رقابت کرده است.

دیسانتیس سؤالات مربوط به آرزوهای خود در سال 2024 را اغلب به شیوه ای ناخوشایند کنار گذاشته است، که این ایده را تقویت کرده است که او ممکن است برای کانون توجه ریاست جمهوری آماده نباشد.

آخرین مورد زمانی بود که این هفته در یک ماموریت تجاری بین المللی در ژاپن بود. خبرنگاران از دسانتیس در مورد تعداد عقب مانده نظرسنجی های او پرسیدند. در لحظه‌ای که در فضای مجازی منتشر شد، دیسانتیس به‌طور آشکاری از این پرسش‌ها عصبی شده بود و به نظر می‌رسید که قادر به پاسخگویی به‌گونه‌ای که به نظر می‌رسید آماده بود، نبود.

دیسانتیس که آشکارا از این سؤال آزرده خاطر شده بود، گفت: “من نامزد نیستم، بنابراین خواهیم دید که آیا و کی تغییر می کند.”

همچنین در بحبوحه مبارزه ادامه دار او با والت دیزنی ورلد، یکی از بزرگ ترین کارفرمایان ایالتی که سال گذشته با صدور بیانیه ای مخالفت کرد با قوانینی که هدف آن ممنوعیت بحث هویت جنسیتی یا گرایش جنسی در کلاس های درس بود، خشم فرماندار را برانگیخت. کلاس سوم. مخالفان این لایحه را “نگو همجنسگرا” نامیدند.

روز چهارشنبه، هیئت منصوب شده توسط DeSantis به بی اعتبار کردن یک توافقنامه دوستدار دیزنی رای داد، اقدامی که والت دیزنی ورلد را وادار کرد تا یک شکایت فدرال مبنی بر اینکه دولت DeSantis درگیر “یک کمپین هدفمند روابط دولتی” است، تنظیم کند.

این رای حتی برخی از نزدیک‌ترین حامیان جمهوری‌خواه دسانتیس را که می‌گویند تمرکز بر چیزهایی مانند دنیای والت دیزنی به او در نظرسنجی‌ها و حامیان احتمالی لطمه می‌زند، بی‌قرار کرده است. مهم‌تر از همه، ترامپ بیش از 50 تأیید کنگره، از جمله 11 مورد از هیئت فلوریدا، به سه مورد از DeSantis دریافت کرده است.

یکی از اعضای کمیته اجرایی حزب جمهوری‌خواه فلوریدا که از نامزدی دسانتیس برای ریاست‌جمهوری حمایت می‌کند، گفت: «ترامپ با دموکرات‌ها می‌جنگد، دیسانتیس با موش می‌جنگد». “اعضای کنگره و رای دهندگان مبارزه ای را که فکر می کنند مهم تر است انتخاب می کنند.”