مک کارتی می گوید که پس از تماس «مولد» سقف بدهی با بایدن دیدار خواهد کرد


واشنگتن – پس از اینکه او یکشنبه با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تلفنی صحبت کرد، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان از کالیفرنیا، گفت که آنها توافق کرده‌اند که بعدازظهر دوشنبه حضوری ملاقات کنند تا برای توافق بر سر برداشتن سقف بدهی کار کنند.

مک‌کارتی و بایدن در تماسی روز یکشنبه در حالی که رئیس‌جمهور در حال بازگشت با هواپیمای ایر فورس وان از اجلاس G-7 در ژاپن بود، پس از مذاکرات هفته گذشته بین دستیاران ارشد کاخ سفید و جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، در تماسی با یکدیگر درباره سقف بدهی صحبت کردند.

مک کارتی پس از تماس آنها به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «فکر می‌کنم بحث من با رئیس‌جمهور سازنده بود.

مک کارتی گفت: “من فکر می کنم ما می توانیم برخی از این مشکلات را حل کنیم.” اما من از همان ابتدا با او کاملاً صریح بوده‌ام، ما باید پول کمتری نسبت به سال گذشته خرج کنیم.»

مک کارتی گفت که هر دو طرف “هنوز از هم جدا هستند” اما او و رئیس جمهور در طول تماس خود تصمیم گرفتند که مذاکره کنندگان خود را دوباره گرد هم بیاورند.

«اجازه دهید رئیس جمهور را توضیح دهند، بگذارید کمی بخوابد. و او می‌خواست فردا شخصاً دور هم جمع شویم، من با آن موافقت کردم، ما این کار را بعدازظهر انجام می‌دهیم.» او گفت: «زمان مهم است.»

یکی از مقامات کاخ سفید دیدار روز دوشنبه بین بایدن و مک کارتی را تایید کرد و گفت که کارکنان آنها نیز در ساعت 6 بعدازظهر یکشنبه عصر برای بحث در مورد مسائل باقیمانده تشکیل جلسه خواهند داد.

مک کارتی از مذاکره کنندگان کاخ سفید به دلیل شرکت در گفتگوهای “بسیار حرفه ای” تمجید کرد.

او گفت: “من برای افراد تیم رئیس جمهور احترام زیادی قائل هستم.” آنها باهوش هستند، خوش بیان هستند، دقیقاً می دانند دارند چه می کنند. ما ممکن است از نظر فلسفی با هم مخالف باشیم، اما برای یکدیگر احترام قائل هستیم، زیرا از یک مکان اصولی می آییم. و هنگامی که از یک مکان اصولی می آیید، معمولاً در پایان روز، می توانید نقاط مشترکی پیدا کنید و اصول خود را در همان زمان حفظ کنید.»

تماس بین بایدن و مک کارتی اندکی پس از آن صورت گرفت که جانت یلن، وزیر خزانه داری در برنامه “Meet the Press” از NBC News گفت که اوایل ژوئن یک “مهلت سخت” برای دولت فدرال برای افزایش سقف بدهی است و هشدار داد که اگر کنگره صورتحساب ها پرداخت نشوند. قبل از تمام شدن پول ایالات متحده به توافق نمی رسد.

“من در آخرین نامه خود به کنگره اشاره کردم که انتظار داریم در اوایل ژوئن و احتمالاً در اول ژوئن قادر به پرداخت تمام صورتحساب هایمان نباشیم. و به به روز رسانی کنگره ادامه خواهم داد، اما مطمئناً ارزیابی خود را تغییر نداده ام. یلن گفت. بنابراین من فکر می کنم که این یک ضرب الاجل سخت است.

رئیس‌جمهور روز یکشنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژاپن از جمهوری‌خواهان خواست که «از مواضع افراطی خود حرکت کنند» که او در سخنان افتتاحیه‌اش از آن انتقاد کرد و آن را «صراحتاً غیرقابل قبول» خواند.

او گفت: «زمان آن رسیده است که جمهوری‌خواهان بپذیرند که هیچ توافق دوحزبی وجود ندارد که صرفاً بر اساس شرایط حزبی آنها انجام شود». “آنها نیز باید حرکت کنند.”

جمهوری خواهان جمعه شب پس از توقف موقت مذاکرات با کاخ سفید، که به گفته آنها “موثر نبود”، به میز مذاکرات سقف بدهی بازگشتند.

بخشی از توقف مذاکرات این است که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان می‌خواهند هزینه‌های عمده‌ای را که بایدن با آن مخالفت می‌کند کاهش دهند و پس از ورود به سنا تحت کنترل دموکرات‌ها مرده است.

یک منبع آگاه با موضع حزب در هفته گذشته به NBC News گفت دموکرات ها تمایلی به پذیرش محدودیت هزینه کمتر از سطح فعلی ندارند. حزب ممکن است ترجیح دهد سطوح موجود را حفظ کند، حتی اگر به این معنی باشد که یک معامله جدید مخارج با شکست مواجه شود و دولت از طریق یک قطعنامه مستمر با خلبان خودکار اجرا شود.

گارت گریوز، نماینده کنگره، که توسط مک کارتی برای رهبری مذاکرات با کاخ سفید انتخاب شد، یکشنبه به خبرنگاران گفت که “پیشرفت های زیادی” در بحث در مورد سقف بدهی حاصل شده است.

گریوز گفت: “اگر لیست 50 مورد لباسشویی را مرور کنید، ما پیشرفت زیادی کرده ایم.” “درک مواضع یکدیگر، درک خطوط قرمز. و بنابراین فکر می‌کنم که ما واقعاً توانسته‌ایم به هم نزدیک شویم، بسیار نزدیک‌تر از زمانی که شروع کردیم.»

کارولین کنی کمک کرد.