بایدن در حال برنامه ریزی برای ایراد سخنانی درباره اشیاء هوایی ساقط شده است



به گفته سه نفر از افراد آشنا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای ارائه گسترده‌ترین اظهارات علنی خود – در اوایل پنجشنبه – در مورد اشیاء ناشناس که ارتش ایالات متحده در حال شلیک آن‌ها بوده است، دارد.

بایدن از سخنرانی خود برای توضیح نحوه برخورد دولت با بالن های هوایی و سایر اشیاء مشاهده شده در آینده، بر اساس مطالعه انجام شده توسط یک سری از سازمان های دولتی، استفاده خواهد کرد.

زمان دقیق اظهارات بایدن هنوز مشخص نشده است. رئیس جمهور قرار است روز پنجشنبه در یک معاینه فیزیکی شرکت کند که می تواند چندین ساعت طول بکشد.

با توجه به اینکه بازرسان فدرال در حال تجزیه و تحلیل لاشه هواپیما هستند و بسیاری از سؤالات هنوز بی پاسخ مانده است، بایدن تا کنون در اظهارات خود کوتاهی کرده است.

ان‌بی‌سی نیوز سه‌شنبه گزارش داد که مقامات کاخ سفید به طور خصوصی درباره اینکه آیا او باید درباره سرنگونی یک بالون جاسوسی چینی و سه شی دیگر که هنوز شناسایی نشده‌اند توسط ارتش سخنرانی کند، بحث کرده‌اند.

بایدن با فشار فزاینده ای برای صحبت کردن مواجه شده است. در میان خلاء اطلاعاتی، تئوری‌های توطئه در حال رشد هستند و کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید را مجبور می‌کنند در یک نشست روزانه اعلام کند که می‌تواند به طور قطع بگوید که اشیایی که ساقط شده‌اند، فضاپیماهای فرازمینی نیستند.

او در اوایل این هفته گفت: «برای ما مهم بود که این را از اینجا بگوییم زیرا چیزهای زیادی در مورد آن شنیده ایم.

قانونگذارانی که جلسات توجیهی خصوصی درباره اشیاء هوایی دریافت کرده‌اند، گفته‌اند که می‌خواهند مستقیماً از بایدن در مورد اینکه آیا ایالات متحده در معرض تهدید است یا خیر بشنوند.

دنیس دی کانچینی، سناتور سابق دموکرات آریزونا که با بایدن در سنا خدمت می کرد، گفت: «در دنیای امروز، نمی توان این گونه مسائل را به تعویق انداخت. او می‌توانست مردم را بیشتر آرام کند که او در بالای آن قرار دارد. ”

در اظهارات خود، انتظار می رود بایدن استانداردهایی را که ایالات متحده برای تصمیم گیری در مورد ساقط کردن اشیاء ناشناخته شناور بالای سر خود به کار می گیرد یا در عوض اجازه عبور از آنها را ارائه کند، زیرا طبیعتی خوش خیم دارند و تهدیدی برای هواپیماهای غیرنظامی نیستند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی در دوره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در مصاحبه‌ای گفت که وقتی بایدن صحبت می‌کند، «او نه فقط حقیقت، بلکه تمام حقیقت و چیزی جز حقیقت را باید بگوید».