اقتصاد ایالات متحده در ماه فوریه 311000 شغل ایجاد کرد که فراتر از انتظار بود


ایجاد شغل در فوریه کاهش یافت، اما با وجود تلاش‌های فدرال رزرو برای کند کردن اقتصاد و کاهش تورم، همچنان قوی‌تر از حد انتظار بود.

وزارت کار روز جمعه گزارش داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه 311000 افزایش یافته است. این بالاتر از تخمین 225000 داوجونز بود و نشانه ای از داغ بودن بازار کار است.

نرخ بیکاری به 3.6 درصد افزایش یافت، بیش از انتظار 3.4 درصد.

خبرهای خوبی در سمت تورم وجود داشت، زیرا میانگین درآمد ساعتی 4.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که کمتر از برآورد 4.8 درصدی بود. افزایش ماهانه 0.2٪ نیز کمتر از برآورد 0.4٪ بود.

پل نگوین در 25 ژانویه، قفسه‌هایی را در داخل آدیس، یک فروشگاه خواربار فروشی در نوروود، ماساچوست، ذخیره می‌کند.
پل نگوین در 25 ژانویه، قفسه‌هایی را در داخل آدیس، یک فروشگاه خواربار فروشی در نوروود، ماساچوست، ذخیره می‌کند.جان تلوماکی / بوستون گلوب از طریق گتی ایماژ

اگرچه تعداد مشاغل قوی‌تر از انتظارات بود، اما رشد فوریه نشان‌دهنده کاهش سرعت غیرمعمول ژانویه بود. سال با افزایش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی 504000 نفر آغاز شد که در مجموع نسبت به 517000 گزارش اولیه تنها اندکی کاهش یافت. مجموع ماه دسامبر نیز اندکی کاهش یافت و به 239,000 رسید که 21,000 کاهش نسبت به برآورد قبلی داشت.

سهام پس از انتشار مختلط شد، در حالی که بازده خزانه داری عمدتا پایین تر بود.

اوقات فراغت و مهمان نوازی با افزایش 105,000، تقریباً مطابق با میانگین شش ماهه 91,000، منجر به سود شد. خرده فروشی افزایش 50000، دولت 46000 و خدمات حرفه ای و تجاری 45000 افزایش داشته است.

مشاغل مرتبط با اطلاعات 25000 نفر کاهش یافت، در حالی که حمل و نقل و انبارداری 22000 شغل را در ماه از دست دادند.

گزارش مشاغل در زمان حساسی برای اقتصاد ایالات متحده و در نتیجه برای سیاست گذاران فدرال رزرو منتشر می شود.

طی سال گذشته، بانک مرکزی نرخ بهره معیار خود را هشت بار افزایش داده است و نرخ وجوه فدرال را به محدوده 4.5 تا 4.75 درصد رسانده است.

از آنجایی که به نظر می رسید داده های تورم تا پایان سال 2022 کاهش می یابد، بازارها انتظار داشتند که فدرال رزرو به نوبه خود سرعت افزایش نرخ های خود را کاهش دهد. این در فوریه اتفاق افتاد، زمانی که کمیته بازار آزاد فدرال افزایش 0.25 درصدی را تصویب کرد و نشان داد که افزایش‌های کوچک‌تر در آینده اتفاق خواهد افتاد.

با این حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو این هفته به کنگره گفت که معیارهای اخیر نشان می دهد که تورم دوباره در حال افزایش است و اگر این روند ادامه پیدا کند، او انتظار دارد که نرخ ها به سطح بالاتری از حد انتظار قبلی افزایش یابد. پاول به طور خاص به بازار کار “بسیار فشرده” به عنوان دلیلی برای ادامه افزایش نرخ ها و بالا ماندن آن اشاره کرد.

او همچنین اشاره کرد که این افزایش ها می تواند بیشتر از افزایش ماه فوریه باشد.

اگرچه پاول تاکید کرد که هیچ تصمیمی برای نشست ماه مارس FOMC اتخاذ نشده است، بازارها از اظهارات او مخالفت کردند. سهام به شدت فروخته شد و شکافی بین بازدهی خزانه داری 2 تا 10 ساله افزایش یافت، پدیده ای که به عنوان منحنی بازده معکوس شناخته می شود که قبل از همه رکودهای پس از جنگ جهانی دوم بوده است.