گوگل ابزارهای هوش مصنوعی را به Gmail و Docs به عنوان بخشی از فشار بزرگتر معرفی می کند


گوگل در حال تعمیق فشار خود به سمت هوش مصنوعی مولد است و سه شنبه ویژگی هایی را معرفی می کند که به کاربران امکان می دهد با استفاده از فناوری هوش مصنوعی این شرکت، متنی را در Gmail و Docs ایجاد کنند.

این شرکت محصولات هوش مصنوعی را آزمایش می کند و آنها را برای تعداد محدودی از کاربران Workspace، که شامل ابزارهای بهره وری Gmail و گوگل می شود، در دسترس قرار می دهد.

یوهانا وولیچ رایت، چه یک متخصص منابع انسانی پر مشغله باشید که نیاز به ایجاد شرح شغل سفارشی دارید، یا والدینی که دعوت نامه جشن تولد با مضمون دزدان دریایی فرزندتان را تهیه می کنند، Workspace در زمان و تلاش شما برای نوشتن اولین نسخه صرفه جویی می کند. معاون محصول برای Google Workspace، در یک پست وبلاگ نوشت. “به سادگی موضوعی را که می خواهید در مورد آن بنویسید تایپ کنید و فوراً یک پیش نویس برای شما ایجاد می شود.”

پس از آنکه استارت‌آپ OpenAI در سانفرانسیسکو در ماه نوامبر چت ربات ChatGPT را معرفی کرد و مشاهده کرد که به سرعت ویروسی می‌شود، هوش مصنوعی مولد داغ‌ترین موضوع در فناوری امسال بوده است. ChatGPT به کاربران اجازه می دهد سوالی بپرسند یا درخواستی بپرسند و با پاسخ هایی پاسخ دهند که به طور شگفت انگیزی پیچیده و خلاقانه هستند. شرکت های برتر فناوری اکنون عجله دارند تا از قابلیت های مشابه در محصولات خود استفاده کنند.

با آزمایش Google، کاربر می‌تواند به کادر متنی در ایمیل رفته و «پیش‌نویس ایمیل به تیم» را تایپ کند. برنامه یک یادداشت تشکر سه پاراگراف را منتشر می‌کند که کاربر می‌تواند آن را ویرایش کند، توضیح دهد یا به فهرست گلوله‌ای تبدیل کند. کاربر همچنین می تواند از برنامه بخواهد دوباره امتحان کند.

گوگل دارای بیش از 3 میلیارد کاربر Workspace است. این شامل مصرف کنندگان و شرکت هایی می شود که هزینه اشتراک را پرداخت می کنند.

رقیب اصلی گوگل در بازار، مایکروسافت 365 است، بسته بهره وری که تا اکتبر 2022، آفیس 365 نام داشت. مایکروسافت، یکی از سرمایه گذاران اصلی OpenAI، در یک رویداد آنلاین در لینکدین در روز پنجشنبه در مورد هوش مصنوعی و نرم افزار بهره وری بحث خواهد کرد.

یکی از سخنگویان گوگل به CNBC گفت که این شرکت دسترسی زودهنگام به ویژگی های جدید را به مصرف کنندگان و همچنین برخی از کاربران تجاری و آموزشی می دهد. این شرکت نگفت که چه زمانی این قابلیت‌ها را به طور کلی منتشر می‌کند و همچنین نگفت که آیا ویژگی‌های اضافی در بسته‌های موجود گنجانده می‌شود یا هزینه اضافی دارد.

گوگل اعلام کرد که اواخر سال جاری قصد دارد ویژگی‌های هوش مصنوعی اضافی را در Workspace ارائه کند، از جمله تولید فرمول در Sheets، تصاویر تولید شده به‌طور خودکار در اسلایدها و یادداشت‌برداری در Meet.

این شرکت اخیراً یک هشدار “کد قرمز” برای کارمندان ایجاد کرده است تا به ChatGPT پاسخ دهند. ماه گذشته، گوگل اعلام کرد که ویژگی های هوش مصنوعی را به موتور جستجوی اینترنتی غالب خود اضافه خواهد کرد. به طور جداگانه در روز سه شنبه، توماس کوریان، مدیر عامل گوگل کلود، گفت که این شرکت آزمایش سرویسی را برای ساخت ربات های چت شرکتی آغاز کرده است. کسب و کار ابری شامل Workspace است.

کوریان نوشت: «ما از پتانسیل هوش مصنوعی مولد و فرصت‌هایی که باز می‌کند بسیار هیجان‌زده هستیم. کوریان گفت که این فناوری به مردم کمک می کند تا خود را ابراز کنند، توسعه دهندگان را قادر به استفاده از برنامه های کاربردی جدید و تغییر “نحوه کسب و کار …” می کند. اجزای تشکیل دهنده.»