گردباد به شهر تگزاس حمله کرد و خانه ها و مشاغل را ویران کرد


به گفته مقامات و گزارش‌ها از شهر، یک گردباد روز چهارشنبه در ماتادور، تگزاس، ساختمان‌ها را ویران کرد و نیمه کامیون‌ها را واژگون کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا کشته یا زخمی شده است.

مت زیبل، کارشناس ارشد هواشناسی سرویس ملی هواشناسی در لوبوک، گفت: «حتماً یک گردباد وجود داشته است» که حوالی ساعت 8 بعد از ظهر چهارشنبه به ماتادور رسید، اما قدرت و رتبه آن تا زمانی که بررسی‌ها انجام نشود، مشخص نخواهد شد.

وی گفت: فیلم و عکس ها نشان می دهد که گردباد رخ داده و یکی از کارکنان سازمان هواشناسی خارج از وظیفه در منطقه حضور داشته است.

زیبل گفت: «قطعاً ساختمان‌ها و برخی خودروها به شدت آسیب دیده‌اند.

براندون مور، ناظر ارشد آب در ماتادور، در یک مصاحبه تلفنی گفت که حداقل 20 کسب و کار و خانه ویران شده اند و مقامات در ساعات روز بیشتر می دانند.

ویدئویی از KCBD وابسته به NBC از Lubbock، اولین پاسخ دهندگان را در یک ساختمان تجاری مسطح و یک تریلر تراکتور که به پهلو واژگون شده بود نشان داد. ایستگاه گزارش داد که سه دکل بزرگ دیگر سرنگون شده است.

اداره حمل و نقل تگزاس گفت که بزرگراهی در غرب شهر، شماره 62 ایالات متحده، بود بی عاطفه به خاطر اینکه خسارت از گردباد

اداره آتش نشانی در لوبوک، در حدود 70 مایلی جنوب غربی ماتادور، گفت که در حال اعزام یک تیم امدادی سنگین برای کمک به شهر است.

“قلب و دعای ما با جوامع آسیب دیده از این فاجعه است.” آتش نشانی توییت کرد.

سرویس ملی هواشناسی در هشداری اعلام کرد که در ساعت 8:02 بعد از ظهر یک گردباد تایید شده بر فراز ماتادور، یک جامعه حدود 600 نفری در حدود 66 مایلی شمال شرقی لوبوک بود.

ساعت های تورنادو روز چهارشنبه بیشتر مناطق تگزاس و اوکلاهما را پوشش دادند.

بر اساس فهرست گزارش های سرویس ملی هواشناسی، 11 گزارش از گردباد در نبراسکا، کلرادو، تگزاس و وایومینگ گزارش شده است. به طور معمول، بررسی خسارت برای تعیین اینکه آیا گردباد رخ داده است یا خیر انجام می شود.

هفته گذشته در تگزاس، سه نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند که یک گردباد EF3 با بادهای اوج 140 مایل در ساعت به پریتون، شهری در حدود 160 مایلی شمال ماتادور ضربه زد.

به گفته سرویس هواشناسی، این گردباد که مسیری بیش از 6 مایل و حداکثر عرض 880 یارد داشت، در 15 ژوئن به شهر برخورد کرد.