کالیفرنیا شاهد افزایش آلودگی هوا با بهبود سطح ملی است



از جنبه مثبت، این گزارش نشان می‌دهد که تعداد افرادی که در شهرستان‌هایی با سطوح ناسالم آلودگی ازن زندگی می‌کنند در مقایسه با سال‌های 2018-2018 بیش از 19 میلیون نفر در سال 2019-2020 کاهش یافته است. و 1.5 میلیون نفر کمتر در شهرستان هایی زندگی می کردند که سطح آلودگی ذرات به طور مداوم ناسالم در طول سال وجود دارد.

پرویت گفت: “آنچه امسال شاهد بودیم آلودگی ازن در بیشتر نقاط کشور بهتر شد. ازن به آرامی بهتر شده است، اما این یک پیشرفت بسیار چشمگیر بود.”

نقاط داغ آلودگی در کالیفرنیا

شهرهای کالیفرنیا در رتبه‌بندی آلوده‌ترین مناطق شهری ایالات متحده در این گزارش قرار گرفتند.

بیکرزفیلد، در شمال لس آنجلس، رتبه اول را هم از نظر آلودگی ذرات کوتاه‌مدت و هم در طول سال دارد (هم‌تراز با ویسالیا، کالیفرنیا). پرویت گفت که تولیدات کشاورزی در این منطقه سطوح بالایی از آلودگی حمل و نقل، به ویژه از کامیون ها را ایجاد می کند.

لس آنجلس رتبه اول آلودگی ازن را به خود اختصاص داده است، همان رتبه ای که برای همه به جز یک سال در تاریخ 24 ساله این گزارش داشته است.

پرویت و پلتیر هر دو گفتند لس آنجلس نمونه بارز چالش های کاهش آلودگی در ایالت های غربی است. تابستان‌های خشک این منطقه برای آتش‌سوزی‌های جنگلی مناسب است و بسیاری از ساکنان برای حمل‌ونقل به ماشین وابسته هستند.

جغرافیای لس آنجلس همچنین شرایط ایده آلی را برای تشکیل ازن فراهم می کند، زیرا کوه های اطراف از پخش شدن آلودگی هوا جلوگیری می کنند – چیزی که پلتیر از آن به عنوان “اثر وان حمام” یاد می کند.

شما با این نوع تجمع آلودگی هوا مواجه می شوید. فقط در دره گیر می کند و به این طرف و آن طرف می چرخد. همانطور که این کار را انجام می دهد، غلظت ها افزایش می یابد، ازن پخته می شود.

چرا کیفیت هوا در سطح کشور بهبود می یابد؟

پلتیر گفت که کاهش گسترده آلودگی هوا نتیجه قانون هوای پاک است که در سال 1970 تصویب شد و استانداردهای ملی کیفیت هوا را ایجاد کرد.

او گفت: «ساخت خودروها و اجرای کنترل‌های آلایندگی جدید سال‌ها و سال‌ها طول می‌کشد، اما در نهایت این امر محقق می‌شود.

پرویت گفت که تأثیر این عمل به ویژه در ساحل شرقی آشکار است.

او گفت: “شرق توانسته است از مزایای هوای پاک تر بهره مند شود، بدون اینکه تحت تاثیر گرما و خشکسالی و آتش سوزی هایی که غرب در حال تجربه آن است، باشد.”

با این حال، این گزارش همچنین بر نابرابری‌هایی تأکید می‌کند که به یک منطقه خاص مربوط نمی‌شوند: این نشان می‌دهد که افراد رنگین‌پوست تقریباً چهار برابر بیشتر از سفیدپوستان در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که سطوح ناسالم مه‌دود و آلودگی ذرات ازن دارد.

پرویت گفت که بزرگراه ها، محل های دفن زباله، تاسیسات صنعتی یا نیروگاه ها معمولاً در جوامع رنگین پوست از نظر اقتصادی محروم ساخته می شوند.

جلوگیری از مرگ و میر ناشی از آلودگی

هم آلودگی ذرات و هم آلودگی ازن با مرگ زودرس مرتبط است.

طبق گزارش انجمن ریه آمریکا، ذرات ریز – ذرات ریز موجود در هوا که کمتر از 4 درصد قطر موی انسان هستند – مسئول تقریباً 48000 مرگ زودرس در ایالات متحده در هر سال است.

پلتیر گفت قرار گرفتن در معرض آلودگی ذرات می تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود، در حالی که مه دود ازن معمولاً با بدتر شدن آسم مرتبط است.

پرویت گفت، اما ایالات متحده فرصتی برای کاهش این خطرات بهداشتی دارد، زیرا قانون کاهش تورم 369 میلیارد دلار برای مقابله با تغییرات آب و هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اختصاص داده است.

پرویت گفت که پول باید به سرعت توزیع شود. گزارش او همچنین از EPA خواست تا استانداردهای قوی‌تری برای آلودگی ذرات و ازن تعیین کند و محدودیت‌های پیشنهادی برای انتشار نفت، گاز و نیروگاه‌ها را نهایی کند.

او گفت: “این واقعاً درخواست ما برای اقدام امسال است: پولی که IRA کنار گذاشته است، بیایید آن را عاقلانه خرج کنیم. و بیایید دولت بایدن کارها را از لیست کارهای خود حذف کند.”