چشم انداز سنای جمهوری خواه در میدان های جنگ 2024 برای دفاع از ترامپ عجله دارد



کیفرخواست رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ تنها چند ساعت پیش بود و جزئیات اتهامات به طور کامل مشخص نبود. با این وجود، فرماندار ویرجینیای غربی، جیم جاستیس، دفاع تزلزل ناپذیر خود را به نمایش گذاشت.

عدالت، “من خیلی ناراحتم.” نوشت در زیر سربرگی با نام او و تصویری از خورشید که از پشت کوه‌های نمادین ایالت او بیرون می‌آید، «در شکار جادوگران رئیس‌جمهور ترامپ و تمام خانواده‌اش. من از عدم احترام به ما – آمریکای ما بسیار متاسفم.

یک محافظه‌کار دموکرات و جمهوری‌خواه که رئیس‌جمهور سابق با محبت او را «جیم بزرگ» خطاب می‌کند، جاستیس با فریاد به پسران ترامپ، «دوستان شکارگر، دان جونیور و اریک» و یک کلمه تشویقی برای آنها پایان داد. پدر: “آن را روی CHAMP بریز!”

تا صبح، اندوه و خشم محترمانه عدالت در کنار سایر اظهارات حمایتی که توسط شورای عالی حزب کمونیست ترامپ تنظیم شده بود، منفجر می‌شد – نمایش قدرت توسط متحدان اولین رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده که با اتهامات جنایی روبرو شد.

ژست نمایشی عدالت، که در حال بررسی تلاش برای تصاحب کرسی در سنا است، رویای تغییر رویای جمهوری خواهان در سال 2024، همچنین بر تأثیری که ترامپ همچنان بر حزب دارد تأکید می کند. یک سال پس از اینکه ترامپ به شدت خود را وارد رقابت‌های مقدماتی سنا کرد – در چندین مورد نامزدهای مشکل‌ساز را که در ایالت‌های قابل پیروزی شکست خوردند بالا برد – نامزدهای بالقوه درباره بیگانه کردن رئیس‌جمهور سابق و رای‌دهندگانی که به دنبال راهنمایی او در رقابت‌های رای‌دهی پایین هستند، حساس هستند. .

امیلی مورنو میلر، رئیس اجرایی حزب جمهوری‌خواه شهرستان کویاهوگا در اوهایو و یکی از اعضای سابق حزب جمهوری‌خواه در اوهایو، گفت: «نامزدها و مقامات منتخب به سرعت برای دفاع از رئیس‌جمهور ترامپ در برابر پیگرد سیاسی با انگیزه‌های سیاسی، ثابت می‌کند که رئیس‌جمهور ترامپ همچنان قدرتمندترین صدا و حمایت کننده در کشور است». دستیار کمپین ترامپ به ان بی سی نیوز گفت.

در اوهایو، جایی که نامزدهای جمهوری خواه سنا در سال 2022 به طور مداوم درگیر یک نفر برتری برای تحت تأثیر قرار دادن ترامپ بودند، کسانی که در سال 2024 در برابر سناتور دموکرات شرود براون قرار گرفتند، به سرعت با سخنان حمایتی به ثبت رسیدند.

تاجر و نامزد احتمالی برنی مورنو – پدر میلر – توییت کرد اتهامات ترامپ “غیر آمریکایی و فاسد تا هسته” بود. یکی دیگر از رقبای احتمالی حزب جمهوری خواه، وزیر امور خارجه فرانک لارز، پیشرفته ادعای نادرست “جنایت ثبت رکورد” در منهتن در حالی که دادستان منطقه آلوین براگ را به دلیل پیگیری پرونده ترامپ سرزنش می کند.

لارز که زمانی خود را با No Labels، یک سازمان دو حزبی که به پذیرش سیاست میانه‌روی و اجتناب از لفاظی‌های آتش‌زا معروف است، در توئیتر نوشت: «این چیزی است که وقتی فعالان لیبرال مکانیسم‌هایی را که ما برای اجرای عدالت استفاده می‌کنیم به دست می‌گیرند.» “آمریکا خسته شده است.”

حتی مت دولان، یکی از امیدهای مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه در اوهایو که از دلبستگی با ترامپ اجتناب کرده است، در بیانیه‌ای که توسط کمپین او منتشر شد، سخنان دلسوزانه‌ای را ارائه کرد.

دولان، یک سناتور ایالتی گفت: «شکی نیست که اقدامات انجام شده امروز در نیویورک انگیزه سیاسی دارند. «بگذارید اشتباهی رخ ندهد، دموکرات‌ها و رسانه‌ها می‌خواهند سال 2024 را چیزی جز تحقیقات و محاکمه‌های بی‌پایان بسازند. ما به یک نامزد جمهوری خواه نیاز داریم که شرود براون را شکست دهد، نه کسی که عمداً در دستان او بازی کند.»

در دیگر میدان‌های جنگ سنا، جمهوری‌خواهان سطوح مختلفی از وفاداری و خشم را ارائه کردند.

کری لیک – کاندیدای احتمالی سنا در آریزونا که قبول نمی‌کند سال گذشته نامزدی فرمانداری خود را از دست داده است – بیانیه‌ای را محکوم کرد که «چپ رادیکال» را به راه‌اندازی «تلاش برای نابودی چهل و پنجمین و احتمالاً چهل و هفتمین رئیس‌جمهور … دونالد جی. ترامپ» متهم کرد. ”

در پنسیلوانیا، داگ ماستریانو، یکی دیگر از وفاداران به ترامپ که سال گذشته در رقابت برای فرمانداری شکست خورد و علاقه خود را به نامزدی سنا در سال 2024 نشان داد. توییت کرد که “سلاحی کردن سیستم قضایی ما علیه نامزد اصلی جمهوریخواه برای ریاست جمهوری بی سابقه، نگران کننده و خطرناک است.” ماستریانو بعداً یک توئیت مجدد کرد حامی او از دیو مک کورمیک، که سال گذشته در انتخابات مقدماتی مجلس سنای جمهوری خواه ایالت شکست خورد، اما ممکن است دوباره نامزد شود، به دلیل سکوت در مورد این موضوع انتقاد کرد.

در همین حال، در ویرجینیای غربی عدالت، رقیب اصلی فرماندار برای نامزدی مجلس سنا، نماینده الکس مونی، نماینده خود را اخراج کرد. بیانیه به اتهام تحقیر، براگ را به ارتکاب “سوء استفاده نفرت انگیز از قدرت” متهم کرد.

مونی که برخلاف عدالت به طور رسمی پیشنهادی را برای سنا ارائه کرده است، گفت: «این تلاشی برای راضی کردن یک پایگاه لیبرال رادیکال است که شخصاً از رئیس جمهور دونالد ترامپ و پیروانش متنفر است». تنها در یک جمهوری موز، یک حزب سیاسی نامزد حزب مخالف را دستگیر می کند.»