نجات بیش از 100 نفر از یخ های جدا شده از ساحل دریاچه مینه سوتا


به گفته مقامات، بیش از 100 نفر از شناور یخی که ظاهراً عصر روز جمعه از یک منطقه ماهیگیری در امتداد ساحل دریاچه قرمز بالایی در مینه سوتا رها شده بود، نجات یافتند.

کلانتری شهرستان بلترامی در بیانیه ای اعلام کرد که از 122 نفری که به محل امن منتقل شده اند، چهار نفر در جریان تلاش قبلی برای نجات توسط ناظران با استفاده از قایق رانی در آب های یخی سقوط کرده بودند.

در این بیانیه آمده است: «آنها را به یخ بازگردانده‌اند تا در پناهگاه ماهیگیری گرم شوند.

کلانتری گفت که اولین پاسخ دهندگان اولین تماس افرادی را که روی یک شناور یخ گیر کرده بودند، درست قبل از ساعت 5 بعدازظهر دریافت کردند و تا ساعت 7:37 بعد از ظهر همه افراد حاضر در شناور نجات یافتند.

به گفته این سازمان، چندین آژانس به وضعیت اضطراری پاسخ دادند.

به گفته کلانتری هیچ آسیبی گزارش نشده است.

بر اساس داده‌های سرویس ملی هواشناسی، دمای هوا در این منطقه به 15 و 38 درجه در روز جمعه رسید و باد سرد گرم‌ترین ساعات روز را به 30 درجه کاهش داد.

دریاچه کومو در سنت پل، مینه سوتا.
دریاچه کومو در سنت پل، مینه سوتا.محافظت

آب و هوا صاف تا نیمه ابری با آسمانی عمدتا صاف و شرایط برای ماهیگیری در یخ مساعد گزارش شده است.

با این حال، بخش اجرای منابع طبیعی مینه سوتا به ماهیگیران و دیگران هشدار داده است که ضخامت یخ در این فصل به شدت ناسازگار بوده است، به خصوص در شمال.

روز پنجشنبه در فیس بوک گفت: «شرایط بسیار ناهموار هستند و مرتباً در حال تغییر هستند. شرایط یخ تا زمانی که روزهای سردی برای تشکیل یخ های جدید و شفاف وجود نداشته باشد، ضعیف باقی خواهد ماند.

دریاچه قرمز بالایی در منطقه حفاظت شده سرخپوستان دریاچه سرخ در شمال مینه سوتا قرار دارد.