مهاجر 9 ساله ای که در صحرای آریزونا پس از تشنج نجات یافته بود جان باخت



مقامات روز جمعه گفتند که یک مهاجر 9 ساله که در بحبوحه گرمای سوزان آریزونا وارد ایالات متحده شده بود و شروع به تشنج کرده بود، پس از اینکه او را تحت حمایت حیات قرار دادند، درگذشت.

بر اساس بیانیه گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده، ماموران گشت مرزی پس از نجات کودک در صحرای مرتفع سونوران در نزدیکی جامعه توباک در 15 ژوئن به کودک کمک کردند و مراقبت از او را پیگیری کردند.

CBP گفت که کودک ناشناس کمی قبل از ساعت 11 شب همان شب به مرکز پزشکی شمال غربی در ساهواریتا منتقل شد و تحت نظر ماموران گشت مرزی بود.

CBP گفت، روز بعد، او با هلیکوپتر به مرکز پزشکی بنر دزرت در مسا منتقل شد، جایی که تشخیص داده شد که او نارسایی کامل اعضای بدن دارد و تحت مراقبت های حیاتی قرار گرفته است. گفته شد که ماموران مراقب بودند.

نزدیک به پنج ساعت بعد، CBP در بیانیه خود گفت، ماموران گشت مرزی “پرونده اداری زن مهاجر و فرزندانش را تکمیل کردند” و “به کارکنان مرکز پزشکی توصیه کردند که او و فرزندانش دیگر در بازداشت USBP نیستند.”

این آژانس گفت که مرکز پزشکی به CBP اطلاع داد که این کودک عصر روز 17 ژوئن فوت کرده است.

CBP گفت مادر کودک معتقد است که او به دلیل گرما بیمار شده است. آژانس گفت، او همچنین به ماموران گفت که او و دو فرزندش حدود 90 دقیقه قبل از درخواست کمک مایعات مصرف نکرده بودند.

این زن گفت که او و پسرانش حدود ساعت 2:30 بامداد 15 ژوئن از مرز آریزونا عبور کردند. مادر کودک گفت که پسرش مشکلات پزشکی نداشت، اما شروع به تشنج کرد و او حدود ساعت 9:40 بعد از ظهر درخواست کمک کرد. CBP گفت.

خدمه هلیکوپتر گارد ملی این سه نفر را در ساعت 10:01 شب مشاهده کردند و خدمه به نیروهای اولیه توباک کمک کردند تا در ساعت 10:17 شب به زمین برسند. به گفته این آژانس، یک مامور مرزبانی در حال رانندگی با یک وسیله نقلیه تمام زمینی، کمتر از 15 دقیقه بعد، کودک را به آمبولانس منتظر رساند.

مارک سینگر، هواشناس سرویس ملی هواشناسی، گفت که توباک تقریباً 50 مایلی جنوب توسان است، جایی که دمای بالای آن روز 99 درجه بود.

داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط Humane Borders غیرانتفاعی مستقر در توسان نشان می‌دهد که تا کنون در سال جاری هشت مهاجر بر اثر تماس در شهرستان‌های آریزونا در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک جان خود را از دست داده‌اند.

CBP بلافاصله به درخواست اطلاعات بیشتر در مورد زمان آزادی مهاجران پاسخ نداد.

CBP گفت که دفتر مسئولیت حرفه ای CBP در حال بررسی این حادثه است و به دفتر بازرس کل وزارت امنیت داخلی اطلاع داده شده است. این آژانس تحت امنیت داخلی فعالیت می کند و شامل گشت مرزی است.