غیر معمول حقایق درباره رژیم کتوژنیک در درمان صرع

رژیم هفت روزه کتوژنیک اگر از تاثیرگذاری آن ها در روند رژیم کتوژنیک خود مطمئن نیستید ، می توانید تست های لازم چهار و نیم بسیار ساده چیزها شما برای صرفه جویی رژیم کتوژنیک Pdf رایگان 1402 را انجام دهید. این آزمایش با نوارهای آزمایش کتون نیتروپروساید انجام میشود که رنگش در حضور اَستواَستون (یکی از سه اجسام کتونی) از «صورتی براق» به «قرمز آلبالویی» تغییر میکند. در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم مصرف میشود. مصرف بعضی از میوهها همچون توت و ملون نیز در طول این رژیم پیشنهاد میشود که بهتر است آنها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. رژیم کتوژنیک دوره ای: این رژیم متشکل از دوره های تغذیه با کربوهیدرات بالاست مثل 5 روز رژیم کتوژنیک بعد از 2 روز رژیم کربوهیدرات بالا. یکی از مشکلاتی که افراد با اون مواجه میشن احساس خستگی، تحریک پذیری، سرگیجه و احساس سبُکی در سر ، بعد از به پایان رسیدن دوره رژیم کتوژنیک هست. خارج شدن ار رژیم کتوژنیک نکته ای هست که خیلی از منابع در مورد اون صحبتی نمیکنن. این جزو اصول رژیم کتوژنیک هست. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی میتواند کمککننده باشد؛ اما در این مورد باید با یک پزشک تغذیه یا پزشک خانواده خود مشورت کنید.

آموزش رایگان رژیم کتوژنیک

فشار خون بالا میتواند تأثیرات غیر منتظرهای روی دید شما داشته باشد و زندگی با دیابت خطر ابتلاء به آب مروارید و تاری دید را افزایش میدهد. رژیم غذایی کتوژنیک نه تنها باعث لاغری و کاهش وزن میشود، بلکه بهترین روش برای معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع 2 هم به شمار می رود. بهطورکلی افراد برای استفاده از رژیم کتو محدودیتی ندارند، مگر کودکان، مادران باردار و شیرده و افرادی که سلامتی آنها با مشکلاتی روبرو است که این رژیم باعث تشدید مشکلات آنها میشود. این بدان معناست که شما باید مصرف غذاهایی همچون سیب زمینی را کنار بگذارید و همچنین خوردن غذاهایی مانند ماکارونی که سرشار از کربوهیدرات هستند نیز به هیچ عنوان به شما توصیه نخواهند شد. اما در حقیقت نه تنها هیچ عضله ای از دست ندادم ، بلکه قادر به افزایش حجم توده های عضلانی بدون چربی نیز بودم. این فرآیند اولیه سازگاری با کتون معمولا 4 هفته طول می کشد تا کامل شود ، مرحله ای که روند تطابق چربی سوزی شما در بالاترین حد است. محصولات کم چرب یا رژیمی: این محصولات معمولا به شدت فرآوری شده هستند و میزان زیادی کربوهیدرات در خود دارند. در طول این دوران شما باید از مصرف غذاهای حاوی نشاسته اجتناب کنید.

برای رژیم کتوژنیک چی بخوریم

همچنین از مصرف حبوباتی مانند لوبیا، نخود، لوبیا سیاه،عدس،نخود سبز، لوبیا سفید اجتناب شود. با مصرف زیاد پروتئین در رژیم کتوژنیک چه اتفاقی رخ می دهد ؟ از آنجا که این رژیم فاقد کربوهیدرات است، غنی از پروتئین و چربی میباشد. این رژیم شما را خیلی سریع به کاهش وزن مورد نظرتان میرساند. اگر قصد کاهش وزن دارید ، میزان چربی دریافتی را 200 الی 500 کالری و یا 22 الی 55 گرم کاهش دهید. کره ، آجیل ، روغن نارگیل و روغن زیتون و چربی های گوشت همگی در نمونه رژیم کتوژنیک قرار دارند. 1. در یک کاسه بزرگ کالی و روغن زیتون را مخلوط کنید. از باقیمانده مخلوط سس نیز میتوانید هنگام سرو غذا استفاده کنید. اگر میزان درصد چربی بدن خود را نمی دانید ، از ماشین حساب تنظیم کالری استفاده کرده و میزان مصرف روزانه خود را ضرب در 0.2-0.15 کنید تا میزان پروتئین مورد نیاز روزانه شما در نمونه رژیم کتوژنیک به دست آید. همانند دیگر چربی ها روغن MCT وارد سیستم لنفاوی نمی شود.

امسیتیها جذب بهتری دارند و بهسرعت از طریق سیستم پورتال کبدی به کبد حمل میشوند (چربیهای عادی غذاها، از طریق دستگاه لنفاوی حمل میشوند). از آنجایی که این روغن گیاهی و کاملا طبیعی است، برای بدن شما بسیار مفید بوده و به آن آسیبی وارد نمیکند. این موضوع کاملا منطقی است. اگر این ماده به اندازه کافی به بدن نرسد، بدن ما بهصورت خودکار از سلولهای چربی به عنوان سوخت بهره میبرد و انرژی لازم را از آن دریافت خواهد کرد. در عوض مستقیما وارد کبد می شود ، جایی که متابولیز شده و انرژی همچون کربوهیدرات را آزاد کرده و در این روند مقدار زیاد کتون ( که به عنوان سوخت استفاده می شوند ) ایجاد می کند. نتیجه گیری اصلی از این مطالعه این بود که افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب به دلیل خوردن چربی بیشتر لزوما منجر به کاهش چربی بیشتر نمی شود ، در واقع ممکن است برعکس باشد. در مطالعه دیگری که به دنبال بررسی تاثیر هرم رژیم کتوژنیک بر عملکرد دوچرخه سواری صورت گرفت ، رژیم کتوژنیک باعث بهبود ترکیب بدن و همچنین بهبود نسبی VO2 گردید. این مطالعه نشان داد که کاهش مصرف کربوهیدرات باعث افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب و کاهش اکسیداسیون کربوهیدرات می شود ، یافته ای که انتظار می رود با توجه به سازگاری بدن با سوختی که به آن داده می شود.  Data has be᠎en generated with the  he lp of GSA Co nt​en t  Generato r DEMO᠎.

از بین تمام رژیم های غذایی موجود ، شاید فقط در زمینه رژیم مدیترانه ای مطالعات علمی زیادی صورت گرفته است. در یک مطالعه انجام شده دسته ای از افراد رژیم غذایی محدود با کربوهیدرات و دسته ای دیگر رژیم غذایی محدود با چربی را به مدت 6 امتحان کردند. چندین مطالعه در مورد این موضوع انجام شده است و گذر از آنها با جزئیات جزئی به ما کمک می کند تا مزایا و مضرات استفاده از این رژیم غذایی را در رابطه با عملکرد برجسته کنیم. در یک مطالعه با بررسی چگونگی تاثیر رژیم های کتوژنیک در دویدن با شدت متوسط ، ورزشکاران وزن خود را از جمله توده بدون چربی کاهش دادند ، بدون اینکه تغییری در VO2 max3 خود ایجاد کنند. سایت سلوا تمامی این مواد غذایی را با کیفیت مناسب در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آن بتوانید وزن خود را تا جایی که لازم است کاهش دهید. اکنون این بدان معنا نیست که نمی تواند ابزاری موثر باشد ، زیرا بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار از دست دادن چربی بسیار موفقیت آمیز است ، عمدتا با استفاده از راهی برای کنترل آسان کالری دریافتی.

رژیم کتوژنیک برای چاقی

This post w as g ener ated by G SA Conte nt Gener᠎at or ᠎DEMO.

اگرچه همانند بسیاری از رژیم ها، افرادی که آن را به درستی رعایت نمی کنند ممکن است هنگامی که نتایج خوبی مشاهده نمی کنند، ناامید شوند. حتما شما هم اسم رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) یا کتو به گوشتان خورده است؛ اگرچه این رژیم غذایی عمدتا برای کاهش وزن و لاغری سریع استفاده میشود اما برای درمان بعضی از بیماریها مانند دیابت در کنار درمانهای پزشکی و دارو میتواند کمک کننده باشد. در واقع رژیم های کتوژنیک احتمالا از طریق محدود کردن کالری به کاهش وزن کمک می کنند ، اما اغلب در تلاش های متابولیکی ، حداکثر ظرفیت تلاش را کاهش می دهند. مکمل های BCAAs به روند تمرینات و ریکاوری شما کمک می کند ، در طول تمرینات از این مکمل استفاده نمایید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید! به علاوه، این رژیم برای کسانی که بیماریهای کبدی و یا کلیوی دارند میتواند خطرناک باشد؛ پس توصیه میشود قبل از شروع این رژیم، با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

زیرا همانظور که گفتیم این رژیم باعث کاهش میشود و اگر فرد دچار کمبود وزن باشد این رژیم میتواند او را با چالش مواجه کند. آیا رژیم کتوژنیک باعث لاغری میشود؟ هنگام بستری تا زمان شام، به بیمار فقط مایعات بدون کالری و بدون کافئین داده میشود. از بین رفتن فرم مناسب در بدن باعث میشود تا شما بخش زیادی از جذابیت خود را از دست بدهید. در حالی که سابقه طولانی مدت رژیم های کتوژنیک در مورد کاهش چربی وجود دارد ، گفته شده است که سرکوب سیگنالینگ انسولین با حذف کربوهیدرات های رژیم غذایی باعث کاهش چربی می شود. گفته میشود با استفاده از این رژیم کانادایی میتوانید در مدت 13 الی 15 روز وزنی معادل 8 الی 10 کیلوگرم کم کنید و در دنیا به نام Royal Danish Hospital Diet شناخته میشود. در صورت عدم وجود قند در گردش خون، بدن شروع به تجزیه چربی ذخیره شده به مولکول هایی بنام کتون میکند و به این فرایند کتوز گفته میشود.

نکته حائز اهمیت در این بخش این است که بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و مدت زمان ورود به فاز کتوز در هر شخص متفاوت خواهد بود. مصرف سبزیهایی همچون هویج، اسفناج و کلم بروکلی در این رژیم اهمیت بالایی داشته باشد. برای اینکه شما بتوانید وارد رژیم کتوژنیک شوید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که هر کدام از آنها دارای اهمیت خاص خود هستند. در حال حاضر این رژیم دارای چند نوع است که هر کس باید با توجه به شرایط شخصی خود آنها را اجرا کند. با این حال ، آنها توانایی بهبودی کمتری داشتند. اما جایگزین سدیم از دست رفته بسیار حیاتی است ، به ویژه زمانی که در حال تمرین هستید. زمانی که بدن شما به وضعیت کتوزیس برسید اغلب سلولهای شما از کتون بادیها برای تامین انرژی خود استفاده میکنند. در رژیم کتوژِنیک بدن برای تامین انرژی از چربی ها به جای گلوکز برای تامین انرژی استفاده میکند که به این فرایند کتوزیس می گویند. اما سازوکار این رژیم چگونه است؟ اگر شما عادت کرده اید تا پروتئین دریافتی روزانه خود را به ازای وزن بدنتان ( به جای حجم توده های عضلات ) محاسبه کنید ، ممکن است تحمل رژیمی با میزان پروتئین کمتر از نصف این مقدار برایتان اندکی دشوار باشد.

این عارضه جانبی معمولاً پس از 3 تا 4 هفته از بین می رود.

این یکی از نقاط قوت رژیم کتو و دلیل اصلی محبوبیت آن است: طرفداران رژیم کتو می گویند شما می توانید وزن زیادی را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی کاهش دهید. رژیم غذایی کتوژنیک در حقیقت تغییر سبک غذایی است به این صورت که چربی و پروتئین بیشترین سهم را در خوراک روزانه افراد داشته باشد. شما در طول کل زندگی خود شنیده اید که چربی باعث چاقی شما می شود و خطرات احتمالی همچون سکته قلبی و مغزی به همراه دارد. رژیم های کتوژنیک می توانند باعث کاهش شدید قند خون و میزان انسولین شوند. در طی چند روز با کاهش میزان کربوهیدرات و افزایش چربی ، غلظت کتون در خون افزایش یافته و مغز شروع به استفاده از آن به عنوان انرژی می کند. امکان استفاده از این رژیم را ندارند. در حالی که این رژیم برای اکثر افراد بی خطر در نظر گرفته می شود، با برخی عوارض جانبی ناخوشایند همراه است. این عارضه جانبی معمولاً پس از 3 تا 4 هفته از بین می رود. سرطان: این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان جانبی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند.