سازمان ملل می گوید مهاجرانی که از دارین گپ عبور می کنند ممکن است در سال 2023 به 400000 افزایش یابد.



دو گروه سازمان ملل روز پنجشنبه گفتند که تعداد مهاجرانی که از شکاف خطرناک Darien Gap بین کلمبیا و پاناما عبور می کنند ممکن است امسال به 400000 نفر برسد.

این نشان دهنده افزایش بزرگی از 250000 مهاجری است که تخمین زده می‌شود در سال 2022 از مسیر جنگل‌پوش و بدون جاده عبور کرده‌اند.

آژانس های پناهندگان و مهاجرت سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند که ممکن است نزدیک به 100000 نفر در سال جاری تاکنون از این گذرگاه عبور کرده باشند که شش برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

اگر این روند ادامه پیدا کند، می‌تواند به معنای تعداد بیشتری از مهاجران باشد که به دنبال رسیدن به ایالات متحده از طریق آمریکای مرکزی و مکزیک هستند.

این گروه‌ها آن را «یک حرکت بی‌سابقه (مردم) در قاره آمریکا» نامیدند.

یک مقام ارشد دولت بایدن روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده متعهد شده است که نیروهایش به همتایان کلمبیایی و پانامایی خود در جمع آوری اطلاعات برای از بین بردن حلقه های قاچاق فعال در دارین گپ، که مسیری کلیدی برای مهاجرانی است که از آمریکای جنوبی به سمت ایالات متحده می روند، کمک خواهند کرد.

این منطقه یکی از خطرناک ترین بخش های مسیر طولانی به مرزهای ایالات متحده است. مهاجران و گروه های بین المللی حقوق بشر تجاوزات جنسی، سرقت ها و قتل ها در جنگل های دورافتاده را محکوم کرده اند. این علاوه بر خطرات طبیعی ناشی از مارهای سمی و رودخانه های خروشان است.

این مقام گفت که نیروهای آمریکایی می توانند در هدف قرار دادن قاچاقچیان برای دستگیری و یافتن “خانه های مخفی” که در آن قاچاقچیان مهاجران را نگهداری می کنند، کمک کنند، بدون اینکه مشخص کند آیا نیروهای آمریکایی درگیر از نیروهای نظامی یا غیرنظامی خواهند بود.

ایالات متحده، پاناما و کلمبیا روز سه شنبه یک کمپین بلندپروازانه 60 روزه برای بستن مسیر Darien Gap را اعلام کردند.

این مقام گفت که دوره 60 روزه هنوز آغاز نشده است و هنوز در حال بررسی است، اما این تلاش بخشی از یک کمپین گسترده تر برای آماده شدن برای پایان محدودیت های دوره همه گیر برای درخواست پناهندگی در مرز ایالات متحده است که قرار است در 11 مه منقضی شود. .

همان موانعی که آن را به گذرگاهی خائنانه برای مهاجران تبدیل می کند، قطع کامل مسیر را برای مقامات غیرممکن می کند. حدود 60 مایل جنگل متراکم بدون جاده است که توسط گروه های جنایتکار سازمان یافته برای قاچاق مواد مخدر و افراد استفاده می شود.