داریل جورج، نوجوان سیاه پوست تگزاس، برای محاکمه CROWN Act آماده است


یک قاضی روز پنجشنبه تعیین خواهد کرد که آیا یکی از مدارس تگزاس می تواند به مجازات یک نوجوان سیاه پوست به دلیل امتناع از تغییر مدل موی خود ادامه دهد یا خیر.

داریل جورج، دانش‌آموز دبیرستان بربر هیل در مونت بلویو، در حدود 30 مایلی هیوستون، در بیشتر سال تحصیلی در تعلیق در مدرسه یا در یک برنامه انضباطی خارج از محل بوده است. مقامات مدرسه در ماه آگوست گفتند که موهای جورج – که او به صورت پیچ خورده در بالای سرش، دور از صورت و گردنش می پوشد – قوانین پوشش منطقه را که طول موهای پسران را تنظیم می کند، نقض می کند. طبق کتابچه راهنمای دانش آموز، موهای دانش آموزان پسر نمی توانند از پشت ابروها یا لاله گوش امتداد پیدا کنند.

آلی بوکر، وکیل خانواده، گفت که جورج نامه‌ها و پیام‌هایی از مردم دریافت کرده است که او را تشویق می‌کنند و از تصمیم او برای کوتاه کردن موهایش حمایت می‌کنند. این جوان 18 ساله می‌گوید که این حمایت در میان جنجال‌هایی که در تیتر اخبار مطرح شده، تفاوت را ایجاد کرده است.

او در پیامی متنی که با NBC News به اشتراک گذاشته شده به بوکر گفت: «فقط می‌خواهم بدانند که آنها را می‌شنوم و از همه چیز قدردانی می‌کنم و به مبارزه ادامه می‌دهم». این مبارزه برای من یک مبارزه بود، اما با صحبت های آنها، من را تحت فشار قرار می دهد.

خانواده جورج می گویند مجازات او قانون تاج و تخت را که به تازگی اجرا شده در ایالت را نقض می کند. این منطقه در ماه سپتامبر شکایتی را تنظیم کرد و از قاضی خواست تا روشن کند که آیا این مورد است یا خیر. ماه گذشته، قاضی ناحیه ایالتی، Chap Cain III در Anahuac دستور داد که این پرونده به محاکمه برود، که برای روز پنجشنبه برنامه ریزی شده است.

«قانون تاج تگزاس از بافت مو و پوشیدن بافته‌ها، پیچ‌خوردگی‌ها و فرها محافظت می‌کند. کسانی که دستور کار دارند مایلند قانون تاج و تخت را به عنوان کمک هزینه ای برای بیان دانش آموزان تبدیل کنند. باز هم، ما مشتاقانه منتظر حل قانونی این مشکل هستیم.

فرماندار گرگ ابوت در ماه مه گذشته قانون تاج و تخت را امضا کرد که تبعیض نژادی مو در محل کار، مدرسه و امکانات مسکن در ایالت را ممنوع می کند. این قانون از مدل‌های موی مانند قیطان، قفل و پیچ‌شدن – یا “مدل موی محافظ” – محافظت می‌کند و مناطق مدارس را از اجرای سیاست‌هایی منع می‌کند که “تبعیض بر بافت مو یا مدل موی محافظ که معمولاً یا از نظر تاریخی با نژاد مرتبط است.” مقامات مدرسه معتقدند که این قانون به بلندی مو توجهی نمی کند، اما قانونگذارانی که قانون تاج تگزاس را نوشته اند، گفته اند که این قانون برای محافظت از مدل موی جورج بوده است.

جورج در اکتبر به آسوشیتدپرس گفت: «احساس می‌کنم که تجربه کامل حضور در کلاس را از دست داده‌ام. “امیدوارم بتوانم دوباره بچه شدن را شروع کنم، زندگی ام را شروع کنم، دوباره فوتبال بازی کنم و از سالی که چند سال آخر دبیرستانم بود، لذت ببرم.”

به گزارش آسوشیتدپرس، خانواده همچنین شکایتی رسمی به آژانس آموزشی تگزاس و شکایت حقوق مدنی علیه ابوت و دادستان کل ایالت کن پکستون به اتهام عدم اجرای قانون تاج و تخت ارائه کرده اند.

داریل جورج و مادرش، دارشا جورج، در روز چهارشنبه، 24 ژانویه 2024، بیرون از دادگاه در آناهواک، تگزاس ایستاده اند.
خانواده جورج استدلال می کنند که مجازات مدرسه ناقض قانون تاج و تخت تگزاس است. Juan A. Lozano / فایل AP

من یک پسر 18 ساله دارم که می‌خواهد به مدرسه برود، می‌خواهد تحصیلاتش را ببیند و شما با او درگیر هستید. چرا؟” مادر جورج، دارشا جورج، این ماه به AP گفت. او گفت که خوشحال است که خانواده روز خود را در دادگاه خواهند گذراند. «خوشحالم که صدای ما نیز شنیده می شود. خوشحالم که همه چیز در حال حرکت است و ما در حال عبور از آن هستیم.»

مسئولان مدرسه بارها موضع خود را حفظ کرده اند. ماه گذشته، پول یک تبلیغ در هیوستون کرونیکل منتشر کرد که در آن بیان کرد که خط مشی مدرسه قانون CROWN را نقض نمی کند و اعلام کرد که منطقه تحت فشار سیاسی قرار نخواهد گرفت.

این اولین بار نیست که این منطقه به خاطر سیاست های موی خود در آب داغ قرار می گیرد. در سال 2020، دو دانش آموز پس از تعلیق در طول دوران زندگی خود، شکایت کردند. هر دو دانش آموز از مدرسه انصراف دادند اما پرونده های قضایی در حال بررسی است. یکی از آنها در نهایت پس از اینکه قاضی دستور موقت برای بازگشت به دانشگاه را صادر کرد، بازگشت.

یکی از دانش‌آموزان، دی آندره آرنولد، پس از اینکه به او گفتند که به دلیل مدل موهایش نمی‌تواند در هنگام فارغ‌التحصیلی راه برود، توجه ملی را به خود جلب کرد. آرنولد از ستارگانی مانند بازیکن NFL حمایت عمومی دریافت کرد دی آندره هاپکینز و برنیس کینگ، دختر مارتین لوتر کینگ جونیور در سال 2020، بازیگر گابریل یونیون و همسرش دواین وید، آرنولد را به جوایز اسکار دعوت کردند، جایی که متیو چری، خالق انیمیشن کوتاه برنده اسکار “عشق موها”، آرنولد را در طی این مراسم اعتراف کرد. سخنرانی پذیرش او

در مورد جورج، وکیل خانواده گفت که او نسبت به نتیجه محاکمه خوشبین است و امیدوار است که این نوجوان در نهایت بتواند بدون تبعیض به مدرسه بازگردد.

بوکر گفت: “من معتقدم که ما قانون را در کنار خود داریم.” آنچه من می خواهم این است که در حالت طبیعی خود راحت باشیم. ما نباید مجبور به تغییر یا تطابق باشیم.»

برای اطلاعات بیشتر از NBC BLK، برای خبرنامه هفتگی ما ثبت نام کنید.