جنرال دلاری فلوریدا ماه ها پس از کشتن 3 سیاه پوست با انگیزه های نژادپرستانه بازگشایی شد



جکسون ویل، فلوریدا – یک فروشگاه دلار جنرال که در آن سه سیاه‌پوست در طی تیراندازی با انگیزه نژادپرستانه در تابستان گذشته کشته شدند، صبح جمعه در یک منطقه شمال شرقی فلوریدا بازگشایی شد، جایی که تنها در میان چند فروشگاهی است که غذای تازه را به ساکنان اطراف می‌فروشند.

تقریباً پنج ماه پس از تیراندازی 26 آگوست، یادبودهایی که به قربانیان جرالد گالیون، آنولت “ای جی” لاگر جونیور و آنجلا کار اختصاص داده شده بود، در خارج از فروشگاه New Town Dollar General در جکسونویل باقی ماندند و هنوز با عکس ها، گل ها و حیوانات عروسکی تزئین شده بودند.

اتحادیه تایمز فلوریدا گزارش داد که در ورودی فروشگاه، این شرکت یک پلاک دائمی نصب کرد که روی آن نوشته شده است “#JacksonvilleStrong”.

جولی مارتین، بخش عمومی Dollar: “این مهم بود که زمان لازم را برای شنیدن و ارزیابی بازخوردهای کارمندان و جامعه اختصاص دهیم، که نه تنها به‌روزرسانی‌های فروشگاه، بلکه تلاش‌های ما برای بازگشایی فروشگاه را به شیوه‌ای محترمانه و متفکرانه اطلاع داد.” معاون عملیات فروشگاه، به ایستگاه تلویزیونی جکسونویل WJXT در جریان بازدید از فروشگاه در روز پنجشنبه گفت.

این فروشگاه ظاهر جدیدی داشت که نتیجه رایزنی با اعضای جامعه و مقامات محلی بود. این فروشگاه در حال حاضر طیف وسیع تری از میوه های تازه، سبزیجات، سالادهای از پیش ساخته شده، سبزیجات منجمد، کودهای سرد و شیر را به مشتریان ارائه می دهد.

آدام فینکل، وکیل فلوریدا جنوبی، که نماینده املاک قربانیان و برخی از اعضای خانواده است، گفت که بازگشایی خانواده قربانیان را “از طریق عذاب عاطفی فردی خود” قرار داده است. آنها در اواخر سال گذشته علیه این شرکت به دلیل ضعف امنیتی در فروشگاه شکایت کردند.

فینکل به آسوشیتدپرس گفت: “این محل یک تیراندازی دسته جمعی وحشتناک بود که هرگز نباید اتفاق می افتاد.”

فینکل گفت: «اگر قرار بود فروشگاه باز شود و بسیاری از مردم از جمله خانواده‌ها و افراد جامعه نمی‌خواهند فروشگاه بازگشایی شود، حداقل باید به روشی امن بازگشایی شود.

او گفت که نبود امنیت در فروشگاه دلیل این فاجعه بوده است و او این سوال را مطرح می کند که آیا تدابیر امنیتی مناسب در فروشگاه تازه افتتاح شده اعمال خواهد شد یا خیر. شکایتی که در ماه دسامبر ارائه شده است به تعداد زیادی تیراندازی، حمله، سرقت، سرقت و خرید و فروش مواد مخدر در محله اطراف فروشگاه اشاره می کند.

AP در مورد اقدامات امنیتی در فروشگاه تازه افتتاح شده جویا شد، اما در انتشار خبری Dollar General ارائه شده در پاسخ به آن توجهی نشد. این شرکت خاطرنشان کرد که از زمان تیراندازی 2.5 میلیون دلار به چندین موسسه خیریه و آژانس در منطقه جکسونویل کمک کرده است.

در 26 آگوست، یک مرد مسلح در حالی که کار در خارج از فروشگاه در خودرویش نشسته بود، به ضرب گلوله کشته شد. سپس به داخل رفت و به گالیون و لاگر جونیور شلیک کرد.

کلانتر جکسونویل گفته است که مرد مسلح هنگام حمله به پدرش پیامک فرستاد و به او گفت که وارد اتاقش شود و کامپیوترش را چک کند. در آنجا پدر یک یادداشت خودکشی، وصیت نامه و نوشته های نژادپرستانه پسرش پیدا کرد. خانواده به مقامات اطلاع دادند، اما در آن زمان تیراندازی شروع شده بود. مقامات می گویند که نوشته هایی به خانواده او، مجری قانون فدرال و حداقل یک رسانه وجود دارد که به وضوح نشان می دهد که او از سیاه پوستان متنفر است.

برای اطلاعات بیشتر از NBC BLK، برای خبرنامه هفتگی ما ثبت نام کنید.