بازیکن سابق المپیک به تجاوز جنسی به 9 پسر اعتراف کرد – اما تعداد واقعی قربانیان مشخص نیست



یک مربی سابق المپیک و دوومیدانی که متهم به آزار جنسی پسران در دهه 1970 بود، پس از اعتراف به اتهامات آزار و اذیت به 11 سال زندان محکوم شد.

کنراد مینوارینگ، 72 ساله، در 8 تا 14 فوریه به اتهام تجاوز و تجاوز جنسی در ارتباط با سوء استفاده جنسی از 9 جوان در یک اردوگاه ورزشی در شهرستان برکشایر، ماساچوست، بیش از چهار دهه پیش اعتراف کرد.

با این حال، دفتر دادستانی منطقه برکشایر در بیانیه‌ای گفت: «تعداد کل قربانیان کنراد مین‌وارینگ ناشناخته است».

Mainwaring که نماینده آنتیگوا و باربودا در دو و میدانی در بازی های المپیک تابستانی 1976 بود، یک مسیر مربیگری حرفه ای در موسسات آموزشی و اردوهای مختلف داشت.

دفتر دادستان منطقه گفت، پس از المپیک، او بین سال‌های 1976 تا 1979 در کمپ پسران گریلاک کار می‌کرد، جایی که “تأیید شده است که متهم به 9 کودک سوء استفاده جنسی کرده است.”

کمپ گریلاک فوراً به تماس تلفنی و ایمیلی که خواستار اظهار نظر در چهارشنبه شب بود، پاسخ نداد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دادستان ها مدعی شدند که مین وارینگ از اعتبارنامه المپیک خود برای داماد پسران استفاده کرده و آنها را به این باور رسانده است که تجاوز جنسی آنها را به ورزشکاران بهتری تبدیل می کند. قربانیان بین 13 تا 19 سال سن داشتند.

تیموتی شوگرو، دادستان منطقه به دادگاه گفت: «او از موقعیت المپیک خود برای سوء استفاده از پسران جوان استفاده کرد. او پسران جوان، جذاب، ورزشکار، مردان جوان را انتخاب کرد زیرا می دانست، حداقل فکر می کرد می داند، آنها صحبت نمی کنند. این فرصت او برای ارضای خود بود، تقلبی که به قیمت جان بسیاری از افراد تمام شد.»

برخی از بازماندگان در جلسه استماع روز پنجشنبه به Mainwaring پرداختند.

“تروما ناشی از آن باعث شده است که زندگی من پر از تاریکی، غم و اندوه و خالی از امید باشد. به گزارش آسوشیتدپرس، جان شاپیرو در توضیح نحوه آزار و اذیت او در اردوگاه ماساچوست، گفت: من برای سال‌های زیادی رنج کشیده‌ام.

«برای توصیف خیلی دردناک و برای بیان آن خیلی پر پیچ و خم است، اما من اینجا و اکنون تلاش می کنم. زندگی من از اولین بار سرنوشت سازی که در گریلاک از من سوء استفاده جنسی کرد، هرگز مثل قبل نبوده است.»

Mainwaring به بازماندگان چیزی نگفت.

دفتر دادستان منطقه پس از گزارش ESPN در مورد سوء استفاده از او در آگوست 2019 شروع به تحقیق کرد. در این گزارش ادعا شده بود که مین وارینگ بیش از 50 پسر و مرد جوان را از دهه 1970 تا 2016 مورد آزار و اذیت قرار داده است.

او در ژانویه 2021 توسط هیئت منصفه بزرگ در دادگاه عالی برکشایر متهم شد. او در سال 2021 به دلیل حکم فرار دستگیر شد، در حالی که دادگاه شهرستان لس آنجلس را پس از ورود به یک پرونده جداگانه ترک کرد، به شهرستان برکشایر منتقل شد و در دادگاه محاکمه شد. اسفند همان سال

مین وارینگ محکومیت خود را همزمان در زندان ایالتی تا 11 سال و به دنبال آن سه سال حبس مشروط سپری خواهد کرد. NBC News برای اظهار نظر با وکیل وی تماس گرفت اما بلافاصله پاسخی دریافت نکرد.

شوگرو گفت که اعتراف به گناه و صدور حکم فقط “عدالت جزئی” است.

شوگرو در بیانیه خود گفت: «من عدالت جزئی را می گویم زیرا می دانیم که متهم قربانیانی بسیار فراتر از کسانی که در پرونده امروز نام برده شده اند، داشته است که فرصتی برای پیگیری عدالت در دادگاه قانونی نداشته اند.

او ادامه داد: “من از شجاعت بازماندگان در این پرونده متواضع شده ام. آنها از دهه 1970 بدون عدالت بار سوء استفاده را به دوش کشیده اند.” بدون بازماندگان، خانواده‌های آنها و فداکاری خبرنگاران تحقیقی ESPN، امروز به این نتیجه موفقیت‌آمیز نمی‌رسیدیم.»

Mainwaring در سایر حوزه های قضایی نیز به سوء استفاده متهم شده است.

سوء استفاده از او در یک دعوای مدنی که در سال 2020 علیه دانشگاه سیراکیوز و کمپ گریلاک ارائه شد، ادعا شد. ESPN گزارش داد که حداقل 22 مرد توصیف کرده اند که زمانی که مینوارینگ در سیراکیوز بود مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

سیراکوز گفت که تا زمانی که ESPN گزارش خود را منتشر نکرد، از اتهامات علیه Mainwaring آگاه نبود. به گزارش ESPN، دانشگاه همچنین در زمان طرح شکایت گفت که بازبینی انجام داده است و نمی تواند کسی را که در زمان وقوع سوء استفاده ادعایی را به مقامات مدرسه گزارش کرده است، بیابد یا شناسایی کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این پرونده ادامه دارد.

Mainwaring همچنین در ژوئن 2019 در لس آنجلس به اتهام کلاهبرداری به اتهام آزار و اذیت یک دانشجوی 20 ساله که در آن زمان تحت آموزش او بود، دستگیر شد.

LAPD در آن زمان گفت که این آزار “تحت پوشش فیزیوتراپی و تمرین تمرکز ذهنی” صورت گرفته است. ABC گزارش داد که Mainwaring هیچ رقابتی نداشت و در پرونده LA مشروط شد.