امانوئل دبر، بازیگری که جرارد دوپاردیو را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، در 60 سالگی بر اثر خودکشی ظاهر شد.


این داستان در مورد خودکشی صحبت می کند. اگر شما یا شخصی که می شناسید در بحران است، با 988 تماس بگیرید تا به خط حیات خودکشی و بحران برسید. همچنین می‌توانید با این شبکه که قبلاً به عنوان خط حیاتی پیشگیری از خودکشی ملی شناخته می‌شد، تماس بگیرید 800-273-8255، HOME را به 741741 پیامک کنید یا به آن مراجعه کنید SpeakingOfSuicide.com/resources برای منابع اضافی

امانوئل دبور، اولین بازیگری که ژرار دوپاردیو را به تجاوز جنسی متهم کرد، پس از پریدن از روی پل به رودخانه سن در پاریس، در یک اقدام ظاهری خودکشی کرد.

مرگ او در 7 دسامبر در رسانه ها اعلام شد، روزی که یک مستند تحقیقاتی بمب گذاری درباره دوپاردیو از شبکه تلویزیونی فرانسه فرانس 2 پخش شد.

تحقیقاتی توسط دادستان پاریس برای تعیین علل مرگ دبور آغاز شده است. تنوع تایید کرده است. در بیانیه ای که به تنوع، دفتر دادستانی پاریس گفت: «دبور در 29 نوامبر پس از خروج از خانه با یادداشتی نگران‌کننده، توسط شریک زندگی‌اش ناپدید شد… پلیس بعداً در مورد زنی که از روی پل به داخل رودخانه سن پرید… او توسط امدادگران پیدا شد. او را زنده کرد و به بیمارستان آورد.»

تاریخ دقیق مرگ دبور مشخص نشده است، اما دفتر دادستانی می‌گوید که “در 7 دسامبر توسط رسانه‌ها اعلام شد.”

دفتر دادستانی گفت: “با توجه به این واقعیت که این هنرپیشه از سوء رفتار جنسی توسط ژرار دوپاردیو، به ویژه در یک پست فیس بوک در سال 2019، شکایت کرده بود، تحقیقات در مورد علل مرگ آغاز شد.” این کاوشگر نشانه‌های ذکر شده توسط رسانه‌ها را جمع‌آوری و راستی‌آزمایی می‌کند و شرایطی را که ممکن است به این مرگ منجر شده است، جستجو کند.»

دبور در مورد تجربه دردناک خود از کار با دوپاردیو در مستند France 2 با عنوان “Gerard Depardieu: la chute d’un ogre” (“ژرار دوپاردیو: سقوط غوله”) صحبت کرد.

او دوپاردیو را متهم کرد که در 19 سالگی در جریان فیلمبرداری درام دوره ای آندری وایدا در سال 1982 “دانتون” به او حمله کرده است. او قبلاً شهادت خود را در حساب فیس بوک خود به اشتراک گذاشته بود و گفته بود که دپاردیو «به خود اجازه داد تا در طول این فیلمبرداری کارهای زیادی انجام دهد … با استفاده از صمیمیت مشترک در یک کالسکه. پنجه چاقش را زیر دامنم می کشید تا حالم را بهتر کند. من نگذاشتم این اتفاق بیفتد.»

یکی دیگر از بازیگران فرانسوی که در این مستند صحبت کرده است، هلن داراس، شکایتی را به پلیس ارائه کرده و مدعی است که دپاردیو در طول فیلمبرداری «دیسکو» در سال 2007 به او تجاوز جنسی کرده است. دوپاردیو گفت: «چاپ کرد [her] کنار کمر» و «دستی سرگردان» داشت. او گفت که «دستش را گذاشت [her] به شکلی اصراری ادم بداخلاق” و به آنها پیشنهاد داد که به رختکن او بروند. اگرچه داراس پیشرفت های ادعایی خود را رد کرد، اما او گفت که او «به دست زدن ادامه داد [her] بین برداشت ها.»

دراس بخشی از 13 زنی بود که شهادت های خود را در گزارش تحقیقی منتشر شده توسط Mediapart در آوریل به اشتراک گذاشتند.

وکالت حقوقی دوپاردیو، که از کابینه تمیمه گرفته شده و اکنون توسط کریستین ژان پاله اداره می شود، گفت. تنوع آنها “هیچ نظری” در مورد شکایت جدید نداشتند.

در ماه اکتبر، دوپاردیو نامه ای سرگشاده در روزنامه فرانسوی فیگارو منتشر کرد که در آن نوشت: «می خواهم حقیقت را به شما بگویم. من هرگز و هرگز یک زن را مورد آزار و اذیت قرار نداده ام.»

دوپاردیو در 16 دسامبر 2020 در رابطه با اتهامات تجاوز جنسی و تجاوز جنسی مرتبط با شکایتی که در سال 2018 توسط بازیگر شارلوت آرنولد تنظیم شده بود، متهم شد. این پرونده قبلاً در سال 2019 به دلیل کمبود شواهد متوقف شده بود، اما در سال 2020 مجدداً باز شد و در ماه دسامبر اتهامات جنایی تشکیل شد. هیچ گونه مجازات حبس برای این بازیگر صورت نگرفته است.