ائتلاف ضد سقط جنین از دیوان عالی می خواهد که میفپریستون را محدود کند



واشنگتن – یک ائتلاف ضد سقط جنین روز سه‌شنبه از دادگاه عالی خواست تصمیم دادگاه پایین‌تری را که از دریافت قرص سقط جنین میفپریستون از طریق پست توسط بیماران جلوگیری می‌کند، در میان سایر محدودیت‌های جدید، به اجرا بگذارد.

این گروه‌ها به رهبری اتحاد برای پزشکی بقراط، در پرونده‌ای گفتند که دادگاه باید هفته گذشته حکمی را از سوی پنجمین دادگاه تجدیدنظر ناحیه ایالات متحده که چندین تصمیم نظارتی سازمان غذا و دارو را از سال 2016 به حالت تعلیق در می‌آورد، رها کند. به دست آوردن دارو راحت تر است.

وکلای این گروه‌ها نوشتند که FDA طی دهه‌ها «هر گونه حفاظت معنی‌دار و ضروری در مورد سقط جنین شیمیایی را از بین برده است و نشان می‌دهد که به رفاه زنان، زندگی متولد نشده و محدودیت‌های قانونی بی‌توجهی می‌کند».

«تصمیمات دقیق دادگاه‌های پایین‌تر، تصمیمات علمی آژانس را حدس نمی‌زنند. آنها فقط از آژانس می خواهند که از قانون پیروی کند.

آنها همچنین «استدلال آسمان در حال سقوط» دولت در مورد پیامدهای اجازه اجرای حکم دادگاه بدوی را رد کردند. در حالی که FDA در مورد هرج و مرج نظارتی هشدار داده است، وکلای ائتلاف ضد سقط جنین می گویند که مقررات قدیمی تر که به سال 2011 باز می گردد، در صورتی که دادگاه عالی درخواست دولت را رد کند، می توانند فوراً اجرایی شوند.

دیوان عالی که اکثریت محافظه کار 6-3 را دارد، رای دادگاه تجدیدنظر را روز جمعه به حالت تعلیق درآورد تا قضات اقدامات بعدی را بررسی کنند. قرار است دادگاه تا نیمه شب چهارشنبه وارد عمل شود.

وزارت دادگستری و آزمایشگاه‌های Danco که نسخه برند مایفپریستون، Mifeprex را تولید می‌کنند، از دادگاه عالی خواسته بودند که فوراً وارد عمل شده و حکم دادگاه بدوی را مسدود کند.

برای برنده شدن، دولت بایدن به آرای حداقل پنج قاضی از 9 قاضی دادگاه نیاز دارد، که تابستان گذشته با رای 5-4 حکم برجسته رو علیه وید را لغو کرد که می‌گفت زنان در سراسر کشور حق دارند سقط جنین کنند. .

پرونده جدید مسائل حقوقی متفاوتی را در مورد روند FDA برای تأیید داروها مطرح می کند، اما با این وجود تعهد دادگاه در سال گذشته مبنی بر واگذاری سیاست سقط جنین به ایالت ها و دولت فدرال را مورد آزمایش قرار می دهد.

دادگاه استیناف تا حدودی دامنه حکم گسترده تری را که در 7 آوریل توسط قاضی منطقه ای ایالات متحده مستقر در تگزاس متیو کاکسماریک صادر شد، محدود کرده بود. مدار 5 از تعلیق تاییدیه اصلی FDA میفپریستون در سال 2000 خودداری کرد، همانطور که Kacsmaryk حکم کرده بود، که توزیع آن را غیرقانونی می کرد.

اما دادگاه استیناف اجازه داد عناصر جداگانه ای از تصمیم کاچماریک باقی بماند. اگر این بخش ها اجرایی شوند، تصمیم FDA در سال 2021 مبنی بر اجازه توزیع میفپریستون از طریق پست به حالت تعلیق در خواهد آمد، همانطور که تصمیم سال 2019 که نسخه عمومی میفپریستون را تایید کرد، که توسط GenBioPro گرفته شده است، تعلیق خواهد شد.

تغییرات FDA در سال 2016 تعداد مراجعات حضوری بیماران را از 3 به یک کاهش داد و اجازه داد این قرص ها به جای هفت هفته برای زنان تا هفته 10 بارداری تجویز شود.

دادگاه استیناف به این نتیجه رسید که رقبای برای اعتراض به تصویب سال 2000 در دادگاه بیش از حد منتظر بوده اند. اما دادگاه متوجه شد که ادعاها علیه اصلاحات سال 2016 و تصمیمات بعدی قابل پیگیری است. دادگاه همچنین دریافت که یک قانون قرن نوزدهمی مبهم به نام قانون کامستاک، که ارسال هرگونه دارو یا دارویی را که می‌توان برای سقط جنین استفاده کرد ممنوع می‌کند، در تجزیه و تحلیل تصمیم سال 2021 برای اجازه دادن به میفپریستون از طریق پست نقش دارد.

یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن با صدور حکمی مقدماتی در مورد دیگری که FDA را از «تغییر وضعیت موجود و حقوق مربوط به در دسترس بودن میفپریستون» منع می‌کند، چروک‌های بیشتری را اضافه کرد.

این حکم که در 7 آوریل نیز صادر شد، تنها در مورد 17 ایالت لیبرال و ناحیه کلمبیا اعمال می شود که در ماه فوریه علیه مقررات FDA در مورد این دارو شکایت کردند.

هر دو حکم دادگاه بدوی در پرونده تگزاس مورد انتقاد شدید بخش‌های مختلف از جمله صنعت داروسازی قرار گرفته است. در گزارشی که در دیوان عالی ارائه شد، گروه تجاری PhRMA گفت که اگر منطق حکم Kacsmaryk در مورد سایر داروها اعمال شود، «چارچوب تنظیم شده تنظیم شده و سرمایه‌گذاری‌های وابسته به آن» را تغییر می‌دهد.

در این خلاصه آمده است: تصمیم Kacsmaryk اولین تصمیم از زمان ایجاد FDA تقریباً یک قرن پیش بود که در آن “هر دادگاهی تاییدیه FDA را با حدس دوم یک تعیین ایمنی و اثربخشی باطل کرد.”

یک داروی متفاوت، میزوپروستول، می تواند به تنهایی برای سقط جنین استفاده شود، اما کارشناسان گفته اند که در خاتمه بارداری به اندازه زمانی که همراه با میفپریستون تجویز می شود، موثر نیست.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه Guttmacher، یک گروه تحقیقاتی که از حقوق سقط جنین حمایت می کند، اکثر سقط جنین ها در ایالات متحده با استفاده از قرص ها انجام می شود.

در نتیجه تصمیم دیوان عالی سال گذشته برای لغو رو در مقابل وید، برخی از ایالت‌های محافظه‌کار محدودیت‌های سقط جنین سختی را وضع کرده‌اند که در حال حاضر ختم حاملگی را چه از طریق دسترسی به قرص‌ها و چه با انجام روش‌های جراحی، دشوار و حتی غیرممکن می‌سازد. به گفته گاتماخر، سقط جنین در 12 ایالت به طور کامل ممنوع است.