ریزش مرگبار گاراژ در شهر نیویورک به احتمال زیاد به دلیل قدمت نزدیک به 100 ساله ساختمان و تعداد زیاد وسایل نقلیه روی سقف


یافته‌های اولیه پس از فروریختن گاراژ پارکینگ شهر نیویورک در روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که قدمت این ساختمان نزدیک به 100 سال همراه با وسایل نقلیه بیش از حد روی پشت بام باعث شکست ساختاری مرگبار شده است.

آتش نشانی شهر اعلام کرد که بر اثر فروریختن ساختمان آن استریت در منهتن منهتن، یک کارگر گاراژ در این حادثه کشته شد و پنج کارگر دیگر مجروح شدند.

به گفته رئیس ایمنی سازمان آتش نشانی نیویورک، تحقیقات اولیه نشان داد که وزن زیاد روی پشت بام و قدمت ساختمان در شدت ریزش نقش داشته است.

ویدئو و عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی سقف ساختمان را نشان می‌دهد که در آن چند خودروی شاسی‌بلند و خودرو به طبقه پایین سقوط کرده است.

این ساختمان در ابتدا در سال 1925 با گواهینامه سکونت به تاریخ ژانویه 1926 بنا به سوابق شهر ساخته شد.

گواهینامه دیگری در سال 1957 صادر شد که به “بیش از پنج” وسیله نقلیه موتوری در زیرزمین و سه طبقه اول اجازه می داد. مشخص شده است که سقف ممکن است فقط وسایل نقلیه “ماشین سواری” داشته باشد.

مقامات شهر روز سه شنبه متعهد شدند که تحقیقات در مورد فروریختن کامل خواهد بود. سخنگوی وزارت ساختمان روز چهارشنبه به NBC News گفت که تحقیقات در حال انجام است، اما دفتر امیدوار است که به زودی به‌روزرسانی‌هایی برای عموم ارائه شود.

سخنگوی دفتر دادستانی منطقه منهتن روز چهارشنبه گفت که آنها در حال تحقیق در مورد سقوط هستند.

سوابق نشان می دهد که تخلفات آشکاری در ساختمان وجود داشته است، از جمله تخلفات مربوط به نوامبر 2003 که خطرناک در نظر گرفته شده است. در این تخلف آمده است که ساختمان دارای “ترک های دال سقف طبقه اول” و همچنین “بتن معیوب با ترک های نمای عقب” است.

جلسه رسیدگی به تخلف در سال 2004 تشکیل شد اما طبق سوابق این موضوع حل نشد.

این وزارتخانه در سال 2019 مجوز کار برای این ساختمان را برای کارهای برقی برای رسیدگی به “سیم کشی عمومی” مورد نیاز برای تجهیزات شارژ خودرو اعطا کرد.

مقامات هویت کارگری را که در این سقوط کشته شده است، شناسایی نکرده اند. مالک گاراژ، پارکینگ مرد کوچولو، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در چهارشنبه پاسخ نداد.

Enterprise Ann Parking که مستاجر گاراژ است، از اولین پاسخ دهندگان تشکر کرد و به طور کامل در تحقیقات همکاری می کند.

«این یک رویداد غم انگیز است. شرکت Enterprise Ann Parking در بیانیه ای گفت: ما از از دست دادن یکی از کارمندان قدیمی خود غمگین هستیم و فکر ما با خانواده او و کسانی است که در این حادثه مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است: “ما از همه اولین پاسخ دهندگان که به سرعت به کسانی که تحت تاثیر قرار گرفتند توجه کردند و از کار شجاعانه آنها قدردانی می کنیم.”

یاسمین پرسود و بریتانی کوبیککو کمک کرد.