ترامپ می‌گوید تیراندازی‌های دسته جمعی «مشکل اسلحه» در کنوانسیون NRA نیست



ایندیاناپولیس – رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در سخنرانی خود در نشست سالانه انجمن ملی تفنگ که در اینجا روز جمعه برگزار شد، متعهد شد از حقوق صاحبان سلاح دفاع و گسترش دهد.

ترامپ خطاب به حضار که از جای خود بلند شدند، تشویق کردند و هنگام معرفی او شعار “ایالات متحده آمریکا” را سر دادند، گفت: “من افتخار می‌کردم که طرفدار اسلحه‌ترین و طرفدار اصلاحیه دوم قانون اساسی هستم که تا به حال در کاخ سفید داشته‌اید.” و با حمایت شما در سال 2024، من بار دیگر به عنوان چهل و هفتمین رئیس جمهور ایالات متحده، دوست وفادار و قهرمان بی باک شما خواهم بود.

در پس‌زمینه تیراندازی‌های جمعی اخیر در تنسی و کنتاکی، ازدحام نامزدهای جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ و نامزدهای احتمالی هجوم آوردند تا در مقابل چندین هزار فعال حقوق اسلحه در سالن بزرگی در مرکز همایش اینجا وفاداری خود را به NRA اعلام کنند. و آنها این تصور را مسخره کردند که محدودیت های اسلحه و مهمات خشونت را کاهش می دهد.

«این یک رسوایی و تراژدی است که سال به سال، دموکرات‌ها در واشنگتن همچنان اقدامات ایمنی عمومی مدارس را گروگان برنامه کنترل اسلحه رادیکال خود نگه می‌دارند، که تقریباً در همه موارد، هیچ کاری برای جلوگیری از حملات افراد زوال عقل و آشفته انجام نمی‌دهد. ” ترامپ گفت.

وی افزود: «این یک مشکل اسلحه نیست. این یک مشکل بهداشت روانی است، این یک مشکل اجتماعی است، این یک مشکل فرهنگی است، این یک مشکل معنوی است.»

علاوه بر ترامپ، مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق، آسا هاچینسون فرماندار سابق آرکانزاس، کریستی نوم فرماندار داکوتای جنوبی، کریس سونونو فرماندار نیوهمپشایر و ویوک راماسوامی کارآفرین حضوری صحبت کردند. ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، نیکی هیلی سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل، تیم اسکات سناتور کارولینای جنوبی و مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق اظهارات کوتاهی را در ویدئوهای از پیش ضبط شده ارائه کردند.

NRA در سال‌های اخیر به دلیل رسوایی مربوط به استفاده از بودجه سازمان غیرانتفاعی و دعوی قضایی مرتبط توسط ایالت نیویورک تضعیف شده است. اما عجله رقبای ریاست جمهوری و نامزدهای احتمالی برای دادن وعده به این گروه نشان داد که موضوع واحد آن در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان همچنان یک موضوع قدرتمند باقی مانده است.

نوم پیش از امضای دستور داکوتای جنوبی روی صحنه گفت: «من NRA هستم.

سیاستمداران در شوخی به نفع جمعیت، به خطرات فزاینده رقابت ریاست جمهوری اشاره کردند که هنوز در حال شکل گیری است. ترامپ که به دنبال سومین نامزدی متوالی خود است، تقریباً در همه نظرسنجی‌های ملی پیشتاز است. DeSantis خود را در نظرسنجی‌ها به عنوان گزینه دوم در میان رای دهندگان GOP در این مرحله اولیه متمایز کرده است.

آنها دو نامزدی بودند که اعضای NRA درباره آنها صحبت می کردند و برخی ساعت ها در صف منتظر ماندند تا در سالن همایش تصاحب کنند. و مدت‌ها قبل از اینکه او روی صحنه بیاید، ترامپ با نام – و به طور ضمنی – در سخنرانی‌های برخی رقبای احتمالی مورد اشاره قرار گرفت.

سونونو با تلنگری نازک به ترامپ گفت: «این در DNA ما به عنوان آمریکایی ها نیست که بگوییم رهبری دیروز بهترین شانس ما برای رهبری فردا خواهد بود. “شوخی می کنی؟”

پنس، فرماندار سابق ایندیانا که در حال بررسی یک نامزدی برای ریاست جمهوری است، در ایالت خود با ترکیبی از تشویق های هوس انگیز و تشویق های بلند مورد استقبال قرار گرفت. واکنش دودستگی نشان داد که پنس در مبارزات انتخاباتی پس از اینکه ترامپ و بسیاری از رای دهندگان جمهوری خواه را با تأیید انتخابات ریاست جمهوری جو بایدن در سال 2021 خشمگین کرد، بخشی از چالشی را که پنس با آن روبرو خواهد شد، نشان داد. اظهارات او: دستاوردهای او به عنوان معاون رئیس جمهور از زمان ترامپ به عنوان رئیس جمهور سرچشمه می گیرد.

وی با اشاره به دولت ترامپ و پنس، گفت: ما بدون عذرخواهی برای حق نگه داشتن و حمل سلاح در متمم دوم قانون اساسی ایستادیم.

در مصاحبه ای با NBC News، سناتور سابق لری کریگ، جمهوریخواه آیداهو و یکی از اعضای هیئت مدیره NRA، گفت که در مورد رقابت برای نامزدی GOP تصمیم نگرفته است.

کریگ گفت: «من از طرفداران دونالد ترامپ بوده‌ام، اما گزینه‌ها را نیز می‌بینم و دیسانتیس را دوست دارم. من مطمئن نیستم که بتوان دونالد ترامپ را برای نامزدی متوقف کرد. سوال اینجاست.»

اگرچه بسیاری از شرکت کنندگان کلاه و پیراهن های مارک ترامپ به سر می کردند، اما مواضع رئیس جمهور سابق در مورد سلاح گرم همیشه با سرسخت ترین فعالان همسو نبوده است.

لیزا دانو، 48 ساله، که از حومه شیکاگو به این کنوانسیون سفر کرده است، گفت: “او می توانست در این زمینه بهتر باشد.” “اما می دانید، هر کسی که به او رای دهید، 100 درصد از هر چیزی که آنها تایید می کنند، حمایت نمی کنید.”

شوهرش، جو دانو، 47 ساله، حمایت ترامپ از ممنوعیت خرید اسلحه – لوازم جانبی که تیراندازان را قادر می‌سازد سلاح‌های نیمه خودکار را سریع‌تر شلیک کنند – و درخواست او برای افزایش محدودیت سنی خرید اسلحه به 21 سال را مشکل‌ساز دانست.

این زوج طیفی از احساسات رای دهندگان مقدماتی جمهوری خواه را که جمعه با NBC News صحبت کردند، منعکس کردند. لیزا دانو گفت به ترامپ رای خواهد داد. شوهرش گفت که این هم نقشه اوست، اما به دیسانتیس فرصتی می دهد تا خودش این قضیه را مطرح کند.

جو دانو گفت: «اگر ترامپ نبود او احتمالاً رای من بود. من مطمئناً باز هستم زیرا به اندازه کافی درباره ران دسانتیس اطلاعات ندارم تا بتوانم او را به حساب بیاورم.

دیسانتیس روز جمعه در نیوهمپشایر، محل برگزاری اولین انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه در کشور در سال آینده بود تا در یک شام جمع آوری کمک های مالی جمهوری خواهان سخنرانی کند.

اما او در این کنوانسیون طرفدارانی داشت، که دارای یک سالن نمایشگاهی عظیم بود که مملو از انواع سلاح‌ها، لوازم جانبی و پوشاک بود – از تفنگ‌های دستی گرفته تا تفنگ‌های بلند و یک فیدر خودکار برای بارگیری سریع گلوله‌ها در مجلات.

اولین کوهن، پرستار 65 ساله ای از پین، اوهایو، درست در آن سوی مرز فورت وین، ایندیانا، گفت که نگران است که ترامپ در انتخابات عمومی شکست بخورد و گاهی اوقات “نگرش” او را ناراحت می کند. که او را به DeSantis سوق داده است.

او می‌گوید: «من دیدگاه‌ها و رفتار او و کاری که با فلوریدا انجام داده را دوست دارم.

دسانتیس در اظهارات قبلی خود گفت که متمم دوم متمم “آخرین پشتوانه آزادی است، پایه ای که همه حقوق دیگر ما بر آن استوار است.” حضور او در سالن همایش با تشویق و استقبال مواجه شد.

ترامپ در طول سخنرانی خود چندین وعده سیاستی خاص داد. او گفت که کنگره را وادار می کند تا قانونی را تصویب کند که یک سیستم ملی متقابل را ایجاد می کند تا به مردم اجازه دهد در هنگام بازدید از ایالت های دیگر سلاح های مخفی حمل کنند.

او همچنین گفت که برای یارانه خرید اسلحه و آموزش به معلمان، یک اعتبار مالیاتی ایجاد خواهد کرد و به سازمان غذا و دارو دستور خواهد داد تا تأثیرات هورمون درمانی تراجنسیتی را بر «افسردگی شدید، پرخاشگری و حتی خشونت» مطالعه کند.

ترامپ با اشاره به اینکه سه قاضی را برای دادگاه عالی منصوب کرد که حقوق اسلحه را گسترش داده است، همچنین متعهد شد که فهرستی از برگزیدگان بالقوه دیوان عالی – همانطور که در دو کمپین اول خود انجام داد – قبل از انتخابات عمومی در سال 2024 منتشر کند.