۹ راه برای جلوگیری از فیبرومیالژیا و خستگی


من در انجام کارها برایم سخت است. باید چکار کنم؟

در روزهایی که احساس خوبی دارید بیشتر و در روزهایی که احساس ناراحتی می کنید کمتر انجام دهید.

از آنجایی که روزهای خوب و روزهای بدی با فیبرومیالژیا دارید، هر روز صبح را با بررسی احساس خود شروع کنید. اگر شب قبل خوب نخوابیدید، روز خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید و ترتیبی دهید که کمتر اجرا کنید. اگر احساس استراحت می کنید و درد شما قابل تحمل است، بیشتر انجام دهید – اما به یاد داشته باشید که اعتدال کلیدی است. همیشه انعطاف پذیر باشید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی تشنج خواهید داشت، بنابراین به بدن خود گوش دهید و زمانی که به آن نیاز دارید استراحت کنید.

وقتی احساس خستگی می کنم چگونه می توانم ورزش کنم؟

اگر فیبرومیالژیا دارید، ورزش های ملایم ممکن است به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

گاهی اوقات، حرکت می تواند آخرین کاری باشد که می خواهید انجام دهید. اما حرکت در واقع می تواند به شما احساس بهتر و انرژی بیشتری بدهد. ورزش ملایم منظم می تواند به تسکین درد، تنش و سایر علائم فیبرومیالژیا کمک کند. به آرامی شروع کنید و فعالیت هایی مانند پیاده روی، شنا و حرکات کششی را امتحان کنید، حتی اگر فقط برای یک یا دو دقیقه در یک زمان باشد. اگر احساس رضایت می کنید، می توانید مدت زمان تمرین و سختی آن را افزایش دهید.

آیا ماساژ می تواند درد فیبرومیالژیا را کاهش دهد؟

ماساژ روش خوبی برای تسکین درد و تنش زمانی است که فیبرومیالژیا دارید.

ماساژ یک روش آزمایش شده برای تسکین درد عضلانی و کاهش تنش است. افراد همچنین از ماساژ برای کمک به بهبود دامنه حرکتی و مقابله با افسردگی و اضطراب استفاده می کنند. اشکال شدیدتر ماساژ ممکن است به تسکین درد عمیق عضلانی ناشی از فیبرومیالژیا کمک کند. همچنین می توانید سعی کنید مقداری از درد فیبرومیالژیا را به تنهایی تسکین دهید. سعی کنید نواحی دردناک را با یک توپ تنیس یا جسم سخت دیگر ماساژ دهید.

برای درد و سفتی عضلانی چه کاری می توانم انجام دهم؟

گرما باعث افزایش جریان خون و تسکین درد و سفتی می شود.

گرما، به‌ویژه گرمای مرطوب، ممکن است با افزایش جریان خون فیبرومیالژیا، درد و سفتی آن را از بین ببرد. یک پارچه گرم و مرطوب را روی ناحیه دردناک بمالید یا سعی کنید دوش بگیرید یا زیر دوش بگیرید. همچنین می توانید با استفاده از کمپرس سرد، درد عمیق عضلانی مرتبط با فیبرومیالژیا را کاهش دهید. یک دستی ندارید؟ سعی کنید یک حوله را دور یک کیسه سبزیجات یخ زده بپیچید.

آیا طب سوزنی می تواند به درد فیبرومیالژیا کمک کند؟

اگر فیبرومیالژیا دارید، طب سوزنی ممکن است به شما کمک کند.

تمرین درمانی چینی ممکن است علائم فیبرومیالژیا را در کوتاه مدت تسکین دهد. اما نتایج جستجو متفاوت است. متخصصان طب سوزنی معتقدند که قرار دادن سوزن های ظریف در نقاط خاصی از بدن به جریان انرژی کمک می کند. برخی دیگر معتقدند که ممکن است مواد شیمیایی طبیعی بدن برای مبارزه با درد را افزایش دهد. اگرچه برخی از مطالعات طب سوزنی بهبود درد، خستگی یا اضطراب را نشان داده اند، اما برخی دیگر نشان داده اند که در مقایسه با طب سوزنی شبیه سازی شده هیچ تاثیری ندارد.

چگونه می توانم خواب خوبی داشته باشم؟

عادات خواب خوب را تمرین کنید تا مطمئن شوید که خواب شبانه خوبی دارید.

فیبرومیالژیا اغلب خواب را به دلیل درد، سندرم پای بی قرار یا دلایل دیگر مختل می کند. سعی کنید با رفتن به رختخواب و بیدار شدن در ساعت مشخصی هر روز و پرهیز از چرت زدن، برنامه خواب خود را تنظیم کنید. یک برنامه روتین راحت قبل از خواب ایجاد کنید – شاید خواندن و گرفتن دوش آب گرم. با تاریک، خنک و عاری از عواملی مانند تلویزیون و کامپیوتر، اتاق خواب خود را راحت تر کنید. به این می گویند تمرین عادات خوابیدن.

من تحت تاثیر علائم فیبرومیالژیا هستم. باید چکار کنم؟

می گوید "عدد" اگر فیبرومیالژیا دارید بیشتر است.

ممکن است آسان نباشد، اما ممکن است مجبور شوید کمی خودخواه شوید. وقتی بیش از حد تحت فشار هستید، وقت آن است که یاد بگیرید چگونه «نه» بگویید. این به این معنی است که هر دعوتی را نپذیرید یا برای هر پیاده‌روی نروید – حتی ممکن است هر چند وقت یک‌بار مجبور شوید در آخرین لحظه عقب‌نشینی کنید. دوستان و خانواده شما زمانی را درک خواهند کرد که شما برای همه چیز انرژی ندارید و باید نیازهای خود را در اولویت قرار دهید.

آیا مکمل ها راهی مطمئن برای درمان درد و کمک به خواب هستند؟

گزارش شده است که برخی مکمل ها به درمان فیبرومیالژیا کمک می کنند، اما شواهد اثربخشی آنها را تایید نمی کنند.

برخی از مطالعات نشان می دهد که برخی از گیاهان دارویی و مکمل های بدون نسخه مانند ۵-HTP، ملاتونین و SAM-e می توانند به تسکین علائم فیبرومیالژیا کمک کنند. دیگران متفاوت هستند. خط پایانی: مکمل‌های زیادی به اندازه داروهای تجویزی برای اثربخشی و ایمنی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. بسیار مهم است که قبل از استفاده از هر مکملی با پزشک خود صحبت کنید. برخی از آنها در صورت ترکیب با سایر داروها می توانند نتایج مضری داشته باشند.

چگونه می توانم از استرس خلاص شوم؟

استرس می تواند علائم فیبرومیالژیا را ایجاد کند.

استرس بیش از حد ممکن است علائم فیبرومیالژیا را ایجاد کند. کاهش استرس ممکن است افسردگی، اضطراب و خستگی را از بین ببرد و خواب را بهبود بخشد. هر روز برای خود زمانی برای کاهش استرس و استراحت اختصاص دهید. حتماً کاری را که دوست دارید انجام دهید، مانند خواندن، گوش دادن به موسیقی یا پیاده روی. همچنین ممکن است بخواهید از این زمان برای مدیتیشن یا تمرینات تنفس عمیق استفاده کنید – هر آنچه که برای کاهش استرس زمان لازم است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/