7 بهترین غذا برای سلامت چشم


این مقاله را لیست کنید

مروری بر این مقاله

حفظ رژیم غذایی متعادل و سالم برای حفظ سلامت چشم مهم است و می تواند به کاهش خطر بیماری های چشمی کمک کند. در صورت مصرف غذاهای غنی از ویتامین ها ، مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها می توان از بیماری های جدی چشم جلوگیری کرد.

بیماریهای چشمی که با رژیم غذایی سالم قابل پیشگیری هستند شامل موارد زیر است.
  • آب مروارید باعث آب مروارید می شود
  • دژنراسیون ماکولا وابسته به سن ، که می تواند بینایی شما را محدود کند
  • گلوکوم
  • خشکی چشم
  • دید در شب ضعیف است

این آنتی اکسیدان ها اکسیدهایی را دفع می کنند که می توانند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارند.

چشمان شما برای سالم ماندن به آنتی اکسیدان های زیادی احتیاج دارند. این شامل:

بهترین رژیم غذایی با انواع پروتئین ها ، محصولات لبنی ، میوه ها و سبزیجات متعادل است. سعی کنید در طول روز غذاهای رنگارنگ بخورید و انواع مختلف غذا را با رنگ های مختلف ترکیب کنید. شما باید مصرف غذاهای ناسالم فرآوری شده ، پرچرب یا پر قند را محدود کنید.

در اینجا هفت مورد از بهترین غذاها برای سلامت چشم شما آورده شده است. اکثر آنها با قیمت مناسب در طول سال در دسترس هستند. می توانید از آنها به تنهایی یا در پیچیده ترین دستور العمل ها لذت ببرید.

1- ماهی

ماهی به ویژه ماهی قزل آلا می تواند منبع خوبی برای سلامت چشم باشد. ماهی قزل آلا و ماهی های دیگر حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. اینها روغنهای “سالم” هستند. اسیدهای چرب امگا 3 به بهبود بینایی و سلامت شبکیه چشم کمک می کند. آنها همچنین می توانند از خشکی چشم جلوگیری کنند.

چند روز در هفته ماهی در رژیم غذایی خود بخورید. هنگام خرید ماهی قزل آلا ، به جای ماهی آزاد ، ماهی وحشی را انتخاب کنید. این به این دلیل است که ماهی قزل آلا که در مزرعه پرورش داده می شود نسبت به ماهی آزاد وحشی دارای چربی بالا و امگا 3 کمتری است.

ماهی قزل آلا و اکثر ماهی ها را می توان سرخ کرد یا کبابی کرد. آن را برای شام تازه و خوشمزه با گیاهان تازه ، لیمو ، نمک و فلفل امتحان کنید.

ماهی برای سلامت چشم
ماهی برای سلامت چشم

خواندن

آیا خوردن پوست ماهی خوب است؟


2 عدد تخم مرغ

تخم مرغ یک غذای عالی برای سلامت چشم است. مولکول ها حاوی ویتامین A ، لوتئین ، زآگزانتین و روی هستند که همه آنها برای سلامت چشم مهم هستند. ویتامین A از قرنیه محافظت می کند. قرنیه سطح چشم است. لوتئین و زآگزانتین خطر بیماریهای جدی چشمی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مربوط به سن را کاهش می دهند. روی به سلامت شبکیه کمک می کند. شبکیه پشت چشم است. روی همچنین به چشم ها در دیدن شب کمک می کند.

تخم مرغ بسیار متنوع است و می تواند برای صبحانه ، ناهار و شام استفاده شود. یک راه آسان برای لذت بردن از تخم مرغ ، جوشاندن آن است. آنها را روی سالاد و ساندویچ امتحان کنید. حتی می توانید برای صبحانه تخم مرغ آب پز بخورید.

تخم مرغ برای سلامت چشم
تخم مرغ برای سلامت چشم

خواندن

ویژگی های خاص تخم مرغ برای بلدرچین


3- بادام

بادام ، مانند سایر میوه ها و دانه ها ، به طور کلی برای سلامت چشم مفید است. بادام حاوی ویتامین E است. این ویتامین در برابر مولکول های ناپایدار که بافت سالم را هدف قرار می دهند محافظت می کند. مصرف منظم ویتامین E از دژنراسیون ماکولا و آب مروارید ناشی از افزایش سن جلوگیری می کند. شما باید روزانه حدود 22 واحد بین المللی (IU) یا 15 میلی گرم ویتامین E مصرف کنید. یک وعده بادام 23 میوه یا 1 فنجان است و 11 IU دارد. سایر آجیل ها و دانه ها حاوی ویتامین E هستند ، از جمله تخمه آفتابگردان ، انجیر و بادام زمینی.

می توانید در هر زمان از بادام به عنوان میان وعده لذت ببرید. صبحانه همچنین در غلات ، ماست یا سالاد شیرین است. فقط به یاد داشته باشید که در مورد میزان خدمات مراقب باشید. بادام کالری بالایی دارد ، بنابراین مصرف خود را به یک یا دو وعده غذایی در روز محدود کنید.

بادام برای سلامت چشم
بادام برای سلامت چشم

خواندن


4- محصولات لبنی

محصولات لبنی مانند شیر و ماست می توانند برای چشم مفید باشند. آنها حاوی ویتامین A و روی معدنی هستند. ویتامین A از قرنیه در برابر عبور چشم ها از کبد محافظت می کند. روی در سراسر چشم ، به ویژه در شبکیه و کوروئید ، که رگ های خونی زیر شبکیه هستند ، یافت می شود. این ماده معدنی ضروری به جلوگیری از دید در شب و آب مروارید کمک می کند. گاوهای شیری که از علف تغذیه می کنند فواید زیادی دارند.

محصولات لبنی را می توان در طول روز خورد. می توانید یک لیوان همراه غذا بنوشید یا از قهوه و چای یا غلات صبحانه لذت ببرید. ماست یک جایگزین سالم برای صبحانه یا میان وعده است.

محصولات لبنی برای سلامت چشم
محصولات لبنی برای سلامت چشم

5- هویج

هویج برای سلامت چشم مفید است. هویج ، مانند زرده تخم مرغ ، حاوی ویتامین A و بتا کاروتن است. ویتامین A و بتا کاروتن به چشم ها کمک کرده و از آلودگی چشم و سایر بیماری های جدی چشم جلوگیری می کند.

خوردن هویج در سفر آسان است. بعد از ظهر یا عصر ، یک ژولین هویج یا کیسه هویج بچه را برای میان وعده آماده کنید. برای برخی مواد مغذی اضافی ، آنها را به سالاد و سوپ اضافه کنید ، یا آنها را خرد کنید و به مافین یا پنکیک اضافه کنید.

هویج برای سلامت چشم
هویج برای سلامت چشم

خواندن

فواید خوردن هویج برای چشم ها + سایر ویژگی های شگفت انگیز

آیا هویج برای دیابت مفید است؟


6- برگ کلم

کلم به عنوان یک غذای عالی شناخته می شود زیرا حاوی بسیاری از ویتامین ها ، مواد مغذی و مواد معدنی است. برای سلامت چشم بسیار مهم است. کلم حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زاگزانتین در تخم مرغ و سایر غذاها است. این مواد می توانند از بیماری های جدی چشم مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید ناشی از افزایش سن جلوگیری کنند. لوتئین و زآگزانتین در بدن ساخته نمی شوند ، بنابراین باید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. حدود 100 گرم کافئین در هر وعده غذایی حاوی 11.4 میلی گرم لوتئین است و توصیه می شود روزانه 10 میلی گرم مصرف کنید. سبزیجات دیگر سرشار از لوتئین فلفل قرمز و اسفناج هستند.

برگ کلم را می توان به چیپس میان وعده تبدیل کرد. ابتدا برگها را بشویید ، سپس آنها را به قطعات کوچک برش دهید. روغن زیتون را بریزید و 20 دقیقه یا بیشتر بپزید تا کلم پخته شود. آنها را می توان با کمی نمک خورد. همچنین می توانید کلم را پخته یا به عنوان غذای جانبی سرو کنید.

برگ کلم برای سلامت چشم
برگ کلم برای سلامت چشم

7- نارنجی

پرتقال و سایر میوه ها حاوی ویتامین C هستند که برای سلامت چشم مهم است. این ویتامین که عمدتاً در میوه ها و سبزیجات تازه یافت می شود ، به سلامت عروق خونی چشم کمک می کند. آب مروارید با ترکیب با ویتامین ها و مواد مغذی دیگر می تواند به دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن کمک کند.

می توانید از پرتقال لذت ببرید ، آب پرتقال بنوشید ، آن را به عنوان میان وعده پوست بگیرید یا به یک سالاد میوه اضافه کنید.

نارنجی برای سلامت چشم
نارنجی برای سلامت چشم

نتیجه

تغذیه سالم برای سلامت چشم مهم است. حفظ رژیم غنی از آنتی اکسیدان ها از بیماری های جدی چشم جلوگیری می کند و عملکرد مطلوب چشم را تضمین می کند.

سعی کنید هر روز انواع غذاهای کامل و نپخته بخورید. اگر مشکلات چشمی دارید ، به پزشک خود مراجعه کنید ، زیرا مداخله زودهنگام می تواند از بیماری های جدی تر جلوگیری کند.

نکاتی برای سلامت چشم

مراقبت منظم از چشم ها برای حفظ سلامت آنها بسیار مهم است. خوردن چشمان سالم تنها راه محافظت از چشم ها نیست. راه های دیگر برای حفظ سلامت چشم عبارتند از:

  • هر دو سال یکبار با چشم پزشک مشورت کنید
  • از عینک آفتابی در فضای باز استفاده کنید
  • از کشیدن سیگار خودداری کنید
  • وزن سالم را حفظ کنید
  • هنگام ورزش ، سرگرمی ، پروژه های خانه یا فعالیت های مربوط به کار ، از محافظ چشم استفاده کنید
  • درمان قند خون

پرسش و پاسخ

سوال

من الان عینک می زنم. من دیگر به عینک احتیاج ندارم آیا غذاهایی وجود دارد که بتوانم برای بهبود بینایی خود بخورم؟

patient بیمار ناشناس}

واکنش

بهبود بینایی از طریق مصرف غذا بستگی به وضعیت پلک های پایینی دارد. نمونه هایی از دژنراسیون ماکولا و شب کوری نمونه هایی از غذاهای غنی از ویتامین A ، آنتی اکسیدان ها ، لوتئین ، زانتانسین و اسیدهای چرب امگا 3 است. نزدیک بینی و کوته بینی با تغذیه سالم یکسان نیست. با این حال ، یک رژیم غذایی سالم غنی از مواد تشکیل دهنده ذکر شده در این مقاله می تواند از چشم ها در برابر دید زودرس محافظت کند.


پست های مرتبط

قوانین 20-20 و نحوه جلوگیری از خستگی چشم…

تمرینات چشمی – چگونه ، سلامت و تقویت چشم ها

باعث قرمزی چشم می شود – مشکلات و درمان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *