۶ گام سالم برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ


تصویر خبر: 6 گام سالم برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ

یکشنبه، ۶ مارس ۲۰۲۲ (اخبار هلث دی)

یک متخصص می گوید سرطان روده بزرگ می تواند یک تشخیص ویرانگر باشد، اما تعدادی گام وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر ابتلا به تومور انجام دهید.

سرطان کولورکتال سومین علت سرطان در ایالات متحده است و انجمن سرطان آمریکا تخمین می زند که ۱۰۶۱۸۰ مورد سرطان روده بزرگ و ۴۴۸۵۰ مورد سرطان رکتوم در سال ۲۰۲۲ تشخیص داده می شود. تخمین زده می شود که مرگ و میر ناشی از سرطان روده بزرگ در این کشور ۵۲۵۸۰ نفر باشد. ایالات متحده در سال جاری

دکتر می گوید: «وقتی مردم سالم هستند، به پیشگیری از بیماری فکر نمی کنند. وی چیو، مدیر انکولوژی گوارشی و برنامه های دقیق مولکولی در کلینیک و موسسه تحقیقاتی آنجلس Cedars-Sinai در لس آنجلس.

چیو در بیانیه خبری Cedars-Sinai افزود: “اما این ضرب المثل قدیمی هنوز هم صادق است: یک اونس پیشگیری ارزش یک پوند درمان را دارد. ما ابزارهایی برای جلوگیری از این بیماری داریم.”

به عنوان بخشی از ماه آگاهی از سرطان کولورکتال در ماه مارس، Chiu شش راه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را بیان می کند.

  • غربالگری شوید. زمانی که سرطان کولورکتال زود تشخیص داده شود، بسیار قابل درمان است. بزرگسالانی که در معرض متوسط ​​خطر ابتلا به سرطان کولورکتال قرار دارند باید غربالگری را از ۴۵ سالگی شروع کنند، در حالی که آنهایی که والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و خواهر و برادری که سرطان روده بزرگ داشته اند باید غربالگری را در سن ۴۰ سالگی یا ۱۰ سال قبل از تشخیص جوانترین بستگان درجه اول شروع کنند. سه نوع اصلی غربالگری عبارتند از: کولونوسکوپی، تست ایمونوشیمیایی مدفوع (FIT) – تست DNA، و تست فقط FIT. Chiu خاطرنشان کرد: کولونوسکوپی استاندارد طلایی برای تشخیص رشد پیش سرطانی است. من به شدت آن را نسبت به سایر گزینه های غربالگری توصیه می کنم.
  • رژیم غذایی. تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل با خطر کمتر سرطان روده بزرگ یا رکتوم مرتبط است. سعی کنید فقط مقادیر کمی گوشت گاو، خوک و بره بخورید و کمتر گوشت های فرآوری شده مانند هات داگ مصرف کنید. چیو توصیه کرد غلات کامل مانند بلغور جو دوسر، برنج قهوه ای، ذرت بو داده و نان سبوس دار بخورید. مصرف کافی ویتامین D نیز مهم است. یک مطالعه بزرگ بین المللی نشان داد افرادی که سطح ویتامین D پایینی دارند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.
  • فعال شدن. به گفته چیو، ورزش می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد زیرا ممکن است التهاب را در بدن کاهش دهد و سیستم ایمنی را تقویت کند.
  • مراقب وزن خود باشید. اضافه وزن یا چاقی خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را افزایش می دهد.
  • از مصرف الکل اجتناب کنید یا آن را محدود کنید. چیو گفت: “الکل می تواند باعث آسیب روده شود. این سمی است که محصول جانبی آن می تواند به DNA آسیب برساند.” روده ممکن است دچار التهاب شود و ایمنی روده ضعیف شود. این می تواند منجر به سرطان روده بزرگ شود. مصرف الکل را به بیش از یک نوشیدنی در روز محدود کنید.
  • سیگار نکش. یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ در مجله سرطان بریتانیا چیو گفت که سیگاری ها ۵۹ درصد بیشتر در معرض خطر سرطان روده بزرگ و سیگاری های سابق ۱۹ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند. افرادی که بیش از ۲۰ سال پیش سیگار را ترک کردند، خطر افزایشی نداشتند.




نمایش اسلاید


سرطان کولورکتال: علائم، علائم، غربالگری، مراحل
به نمایش اسلاید مراجعه کنید

اطلاعات بیشتر

مؤسسه ملی سرطان ایالات متحده بیشتر در مورد پیشگیری از سرطان روده بزرگ است.

منبع: Cedars-Sinai، انتشار خبری، ۳ مارس ۲۰۲۲

اخبار پزشکی
حق چاپ © ۲۰۲۱ HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.


از جانب لوگوی WebMD

راه حل های سلامت از طرف حامیان ما

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/